Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Uitgaan en vriendinnen 17 jarige

dochter ( nu zonder vriend, zie vorig topic) ging veel uit met haar vriendinnen en ze waren 1 groep geworden met de vrienden van haar lief. Ze heeft nooit haar vriendinnen laten vallen voor haar lief. Nu zijn door de breuk de groepen terug uit elkaar gevallen. Alsook gaan haar vriendinnen bijna niet meer uit nu. Ze vindt dit zo erg.. ze gaat zo graag uit. De fijnste herinneringen uit mijn tienerjaren ook. Ik zeg : kijk eens rond voor nieuwe vriendinnen om mee uit te gaan. Iedereen heeft zijn groep al gevormd zegt ze dan. Verbaast me allemaal want mijn dochter is heel sociaal… dit maakt allemaal mijn moederhart nog meer in een breuk ..

Sowieso stoppen om alles wat tegen zit bij je dochter op jezelf te betrekken. Schiet niemand iets mee op.
Ze kan, als ze een vaste plek(of meerdere) hadden om uit te gaan ook alleen gaan. Deed ik ook altijd en er waren altijd mensen bij wie ik kon aanhaken. Eigenlijk kwamen de meeste uit die "groep" alleen en troffen we elkaar in de kroeg.

heeft ze niet iemand uit haar klas of van sport. Als ze 1 vriendin heeft komt ze bij het uitgaan vanzelf andere jongeren tegen. Waar komen jullie vandaag, met mijn dochter mag ze echt wel mee.

Teenmom82

Teenmom82

22-03-2025 om 22:55 Topicstarter

dankje kikki39. Heb ik ook al gezegd. Ze zegt iedereen heeft een groepje.
We zijn van belgie. Hier gaan ze eerst voordrinken bij iemand thuis en moet je in zen groepje zitten. Nadien gaat het groepje naar de fuif. Idochter is zeer sociaal maar haar voordrink groepje is uit elkaar gevallen en ze zegt dat het moeilijk is bij een ander groepje aan te sluiten omdat dit allemaal chiro groepjes zijn. Ik zeg : maak een groepje met de mensen die niet bij de Chiro zijn…
Maar blijlbaar lukt dat niet.
Fijn dat ze met jou dochter mee mag ! 🥰

ja jammer, we komen uit Nederland. Hier doen ze ook indrinken hoor. Maar je kan ook makkelijk aansluiten als je iemand in de kroeg tegenkomt. Ik denk dat het echt wel goed komt, even goed om haar heen kijken en kijken bij wie ze aansluiten kan vinden. Zit ze niet onder sport? Of iemand uit haar klas?

Sla het indrinken over, ga nuchter naar de kroeg!
(of is het gezelliger bij mensen thuis?
Ik ging vroeger haast nooit "uit", maar in onze klas waren ieder jaar een stuk of 25 verjaardagen. En ik was een beetje een sukkel, maar iedereen nodigde de hele klas uit)

Teenmom82

Teenmom82

23-03-2025 om 07:04 Topicstarter

klopt zeg ik ook : je bent sociaal. Kan toch niet dat alle voordrinkgroepjes ‘vast liggen en volzet zijn ‘ . Iemand van sportclub of de klas. Zullen nog wel mensen zijn die niet echt tot zo een groepje horen.

Wat is chiro?

Het is net uit met haar vriendje begrijp ik uit je andere topic. Het niet meer uitgaan door uit elkaar vallen van vriendengroepen is dat toch ook pas heel kort aan de orde? Moeten de groepen zich niet gewoon even opnieuw definiëren? Misschien tzt weer samen op stap als het 'ongemak' van de voorbije relatie er af is. Ook voor de vriendinnen van je dochter. Wellicht willen de meiden wel op stap met de hele groep, maar doen ze dat nu niet omwille van de gevoelens van je dochter. Ik vind het dan weer een beetje gek om gelijk nieuwe vrienden te zoeken. Ik zou haar aanraden eerst eens te vragen waarom ze niet op stap willen. En mss de meiden een avondje thuis uitnodigen. (Je dochter dan he, niet jij.)

waarom nodigt ze haar vriendinnen niet gewoon bij haar thuis uit en maakt er een gezellig avond van? Wellicht niet meteen om uit te gaan maar dat zou ze natuurlijk ook kunnen voorstellen? 

Teenmom82

Teenmom82

23-03-2025 om 14:02 Topicstarter

klopt maar veel vriendinnen hangen gewoon liever thuis op de bank dan uitgaan/afspreken.. nieuwe trend bij jeugd lijkt me…

Teenmom82 schreef op 23-03-2025 om 14:02:

klopt maar veel vriendinnen hangen gewoon liever thuis op de bank dan uitgaan/afspreken.. nieuwe trend bij jeugd lijkt me…

Tja, dan houdt het gewoon op. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.