Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tv programma pubers herkenbaar?

Ik heb de laatste twee afleveringen van het tv programma Pubers gekeken en herken mijn puberdochter hier totaal niet in. 
Laten ze nu alleen de extremen zien of heb ik het getroffen met mijn puber?

Pubers zijn net mensen, geen één is hetzelfde.

Ik heb jaren met pubers gewerkt. Grofgezegd: ze hebben allemaal te maken met grote veranderingen psychisch en lichamelijk en ze maken zich los van hun ouders maar de mate van hiermee worstelen en ze dit uitten verschilt van persoon tot persoon. 

ik heb niet gekeken, maar kan me wel voorstellen dat programma makers denken dat de extreme gevallen meer kijkers trekken.

Ik was zelf ook nooit een typische puber. Niet kwaad op de hele wereld of zo. Eerder angstig.
Ik heb me ook nooit verzet tegen hoe laat ik thuis moest zijn. Ben nooit het huis uit geslopen om weg te lopen. Heb mij nooit geschaamd voor mijn ouders. Mijn zus wel, die was wel het stereotype puber.

Oh zeker herkenbaar, hier 8 kinderen in de opvoeding en ik werk in het VO. Heb je alle afleveringen al gekeken?

Ik vond het eigenlijk wel meevallen, qua extreem. Een van die meiden is erg jong stevig aan het verkennen, maar verder?

wat vond je zo extreem? Zeker als je dat Amsterdamse meisje even wegdenkt?

ik vond de ouders minstens zo extreem als de kinderen. Dat had jij niet?

Ik heb het programma niet gezien, maar op tv zijn dingen vaak wel uitvergroot. Dan heb je types die volkomen in een bepaald hokje passen, bijvoorbeeld super braaf of juist heel rebels. Maar in werkelijkheid is ook een brave puber heus wel eens brutaal of heeft een fuck de wereld moment. En ook de rebel heeft redelijke momenten.

MamaE schreef op 05-12-2024 om 19:07:

Ik heb het programma niet gezien, maar op tv zijn dingen vaak wel uitvergroot. Dan heb je types die volkomen in een bepaald hokje passen, bijvoorbeeld super braaf of juist heel rebels. Maar in werkelijkheid is ook een brave puber heus wel eens brutaal of heeft een fuck de wereld moment. En ook de rebel heeft redelijke momenten.

Ik vind dat hier dus wel meevallen. Leuke verschillende pubers en echt niet uitvergroot. Ze laten de leuke en minder leuke dingen zien. 

wij kijken het met het hele gezin. We kunnen er met zn allen erg om lachen. Meisje van 13 ging koken in het tv programma. Dus ik zei, nou dat doet ze toch maar! Leuk toch! Mijn Oudste besloot gisteren voor ons een drie gangen diner (op haar manier) te maken. Ze is 13 en ik vond t helemaal leuk en gezellig!

wij kunnen er erg om lachen met elkaar. Ja ik vind t meisje van 13 uit amsterdam wel vroeg met alles experimenteren. Maar verder vind ik het meevallen. En mag ik tot nu toe heel blij zijn met mijn pubers. 

Ik zie eigenijk niks raars.  Verschillende ouders met verschillende opvoedstijlen. En verschillende kinderen.  Ik zag dit alles eigenijk wel bij de pubers die hier over de vloer kwamen op die leeftijd. 

Kimdekim schreef op 06-12-2024 om 19:01:

Ik zie eigenijk niks raars. Verschillende ouders met verschillende opvoedstijlen. En verschillende kinderen. Ik zag dit alles eigenijk wel bij de pubers die hier over de vloer kwamen op die leeftijd.

Ja en de een is wat extremer dan de ander inderdaad maar het komt wel overeen met de puberteits kenmerken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.