Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tienerliefde

School start weer in september. Mijn 16 jarige dochter en haar 17 jarige vriend zitten niet op dezelfde school, maar wonen wel in dezelfde stad. Ze hebben allebei nog veel hobby’s en vrienden. Hoe vaak / wanneer zien jullie kinderen hun liefje tijdens school ? ‘ wat is hier normaal’ ?


Hier een antwoord waar je niks aan hebt, maar uiteindelijk is alles normaal en abnormaal. Ik denk dat ze elkaar 24/7 mogen zien maar kan ook 1x per week zijn. Belangrijkste is dat ze de focus op school niet verliezen. (en natuurlijk niet zwanger worden) 

hier niet dezelfde school, ook niet dezelfde stad. Eigenlijk alleen de weekenden.
Ze kregen verkering in coronatijd dus maakten al snel handig gebruik van online lessen, want dan kun je overal je les doen.

hier dochter van 16 met vriendje. Wel dezelfde woonplaats maar andere school. Ze zien elkaar eigenlijk altijd op woensdag en vrijdag en vaak nog een dag of avond in t weekend. Vrijdag of weekend doen ze ook wel iets samen of met vrienden. Toevallig werken ze vlakbij elkaar en doen dan ook regelmatig hun lunchpauze samen. 

Echt to, laat het los! Zolang school er niet onder lijdt komt ze er vanzelf achter dat ze hem veel leuker vindt dan hij haar!

Joszy schreef op 26-08-2024 om 07:58:

Echt to, laat het los! Zolang school er niet onder lijdt komt ze er vanzelf achter dat ze hem veel leuker vindt dan hij haar!

😄😄😄

toen ik een wederzijds liefdesvriendje had rond die leeftijd was dat een paar keer per week. Toen ik een keer een paar maanden een lul als "vriendje" had was dat wanneer het hem uitkwam 2 keer per maand ofzo bij hem thuis als ouders er niet waren of in zijn auto en zei hij soms ook op het allerlaatste moment zomaar af en ik in tranen. En ja we hadden seks en als ik iets vertelde was hij het de volgende keer allang weer vergeten en stelde domme vragen. Zulke gozers zijn een doorn in het oog maar ow wat laten ze de meiden smachten. En vergeet ook niet de impact als zo een gozer een meisje ontmaagd. Dan is hij nog specialer voor het meisje. Moeilijk los te weken. 

Joszy schreef op 26-08-2024 om 07:58:

Echt to, laat het los! Zolang school er niet onder lijdt komt ze er vanzelf achter dat ze hem veel leuker vindt dan hij haar!

Oh, haha. Ik dacht op basis van het topic dat ze bang was dat ze elkaar te vaak zouden willen zien. Maar zie nu het vorige topic. 

Wat wil je dan met de antwoorden TO? Je kunt hem moeilijk dwingen om vaker af te spreken als we hier allemaal zeggen dat 3x/week normaal is.

Oohh dit is dezelfde TO! 
In dat geval zou ik, als je er al invloed op hebt, inzetten op zo min mogelijk! Lekker met vriendinnen op pad en dan komt ze er vanzelf wel achter dat er ook jongens zijn die het wel leuk vinden om haar vaker te zien dan twee keer per maand in de slaapkamer. 
Echter denk ik dat je als ouder niet zoveel invloed er op hebt. 

Mijn dochter van die leeftijd is niet zo bezig met jongens.  Maar veel van haar vriendinnen en vrienden hebben wel een relatie.  Hoe vaak ze elkaar zien is volgens mij heel erg wisselend. Variërend van elke dag tot om het weekend.  Het valt mij iig dat als jongens en meiden ook zeker de tijd nemen om leuke dingen te doen zonder dat het vriendje of vriendinnetje er altijd bij moet zijn.

Meesje schreef op 26-08-2024 om 09:32:

[..]

Oh, haha. Ik dacht op basis van het topic dat ze bang was dat ze elkaar te vaak zouden willen zien. Maar zie nu het vorige topic.

Wat wil je dan met de antwoorden TO? Je kunt hem moeilijk dwingen om vaker af te spreken als we hier allemaal zeggen dat 3x/week normaal is.

Nou zeg, blijkbaar ziet moeders het toch meer als prioriteit  

Even bij mijn kinderen nagevraagd:
Als ze in dezelfde stad wonen 2 a 3 keer per week wat gezelligs doen. Niet alleen op kamer zitten, maar de stad in, naar de kroeg of film, met een groep vrienden chillen, samen huiswerk maken. 
Als ze ver uit elkaar wonen om de week een heel weekend en tussendoor veel videobellen.

Mijn dochter van 15 'date' sinds enige tijd officieel met een jongen die op een andere school zit en ook niet in de buurt woont. Sympathieke knul, gelukkig. Maar, riep ze enkele weken geleden geërgerd uit "nou wil hij elke dag contact [digitaal], en elke week afspreken!"
Ik was te erg bezig mijn lachen te onderdrukken om te kunnen zeggen dat ik dat niet per se een onredelijk verzoek vond.
Ik heb wat gehumd en laat het de jongelui lekker onderling uitzoeken. Ik was een ramp op relatiegebied, ik heb weinig nuttige tips te geven. 

Dat verschilt per stelletje en kan ook nog per periode verschillen. Het ene setje is ontzettend klef en kan niet zonder elkaar, het andere setje spreekt twee keer per maand af. En dat kan ook nog veranderen, naar vaker of minder vaak. Gewoon wat ze beiden (!!!) fijn vinden. 

Het enige dat ik van ze wilde, precies zoals mijn ouders dat van mij vroegen: hun schoolwerk moet er niet onder lijden en ze moeten voor voorbehoedsmiddelen zorgen. 

Verder vind ik het belangrijk dat ze zich niet zodanig in zo'n verkering verliezen dat ze hun eigen vrienden en liefhebberij-en verwaarlozen. Of andersom, dat ze een verkering hebben die alles voor ze laat vallen. Maar daarover heb ik weinig te zeggen. Mijn dochter had ooit een vriendje die dat deed. Daar is het uiteindelijk ook op stuk gelopen. Ze wilde bij nader inzien een zelfstandige vriend, geen siamese tweeling. 

Wat dat betreft, denk ik dat je deze verkering van je dochter als een goede les moet zien. Zij wil veel meer tijd samen doorbrengen dan hij. Is daardoor steeds teleurgesteld. Zelfs als ze verder bij elkaar passen, is dit dus geen fijne relatie. Hem verwennen met een duur petje, een dagje pretpark, het 24/7 klaar staan en een avond op haar kamer, zal daar niks aan veranderen. Ze willen hele verschillende dingen van elkaar. Dat gaat niet werken. 

Zoons vriendin destijds zat in dezelfde vriendengroep dus ze zagen elkaar dagelijks. 
Oudste dochter hadden ze ieder een andere school en deels andere woonplaats en werkten wel beide bij een supermarkt. Die zagen elkaar 2 a 3 keer per week, meestal was 1 van die dagen dan na het werk. 
Dochter van nu 16, zaten op dezelfde school, andere woonplaats, nu niet meer dezelfde school. Denk 2x per week. Maar voorheen dus elke dag op school en niet in het weekend. 

Ha, was je van plan je weekmenu af te stemmen op de geliefden? Wat 'normaal' is, is overal weer anders. Net als bij 18-plussers
Succes. Altijd weer afwachten hoelang zo'n vriendje blijft. Soms maar even, soms jarenlang. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.