Truusje
17-04-2012 om 13:26
Tienerdochters horen moeder's sex
Ik heb 2 tienersdochters van 15 en 17 (beide een vriendje en beide sexueel actief).
Zelf heb ik sinds enkele maanden een nieuwe vriend die 's avonds veel bij ons is. Gisteravond werden we echter door beide dochters erop gewezen dat zij ons luid en duidelijk konden horen terwijl we aan het vrijen waren, en ze waren hier enorm verontwaardigd over.
Ik kan ze goed begrijpen en vind de situatie dan ook erg onprettig. Ik heb toegezegd dat dit niet weer zal gebeuren, maar ze blijven verontwaardig en gekwetst en willen dat ik vaker bij hem ga logeren.
Echter gezien de kids fulltime bij mij wonen, vind ik het niet prettig mijn eigen huis te moeten verlaten en hun alleen te laten alleen terwille van een vrijpartij.
Ik weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan en hoe te reageren.
Iemand advies?

Lizelot
20-04-2012 om 07:53
Fiorucci
Er zijn inderdaad verschillende meningen.Wat mij vooral opvalt is dat de dames die niet willen dat de kinderen geluiden horen,het zelf ook niet fijn vinden om geluiden te hoeren.Of het nog weten hoe vervelend ze het zelf vonden dat ze hun ouders hoorde toen ze jong waren.Meer een kwestie van behandel een ander zoals jezelf behandelt wil worden???
Ik vind het zelf zeer onprettig te horen dat een ander sex heeft,dus wil ik niet dat een ander mij hoort.Ook mijn kinderen niet.Ik hoef ook geen verhalen te horen over de belevenissen van een ander.Ik vind dat genant.Iemand die daar anders overdenkt,zal mij preuts vinden,prima dat mag.

anderss
20-04-2012 om 09:26
Tja
Seks is nu eenmaal iets wat toebehoort tot de privé sfeer en je niet deelt met anderen.
En laat je eigen huis nou net de privesfeer zijn..
Ik denkd at het bij pubers nou juist de uitdaging is te laten zien dat je samen een huis deelt, rekening moet houden met elkaar en soms ongemakken hebt. Dat kan een goede motivatie zijn om je vleugels uit te slaan.

Cotton
20-04-2012 om 11:27
Nouja anderss
"Ik denk dat het bij pubers nou juist de uitdaging is te laten zien dat je samen een huis deelt, rekening moet houden met elkaar en soms ongemakken hebt. Dat kan een goede motivatie zijn om je vleugels uit te slaan."
Je kinderen wegseksen dus? Wat een rare instelling zeg. Geen empty nest syndroom voor jou zeker?
Man en ik proberen het zacht aan te doen. Toen we in ons nieuwe huis gingen wonen wilde oudste zoon per se niet de kamer op dezelfde verdieping als de onze, terwijl deze groter is dan de kamer die hij nu heeft. We vonden dat toen al geen slecht idee, en nu hij een vriendin heeft al helemaal niet. Ik hoor ze gelukkig nooit, en man en ik doen ons best om de kinderen ook zoveel mogelijk te ontzien.

anderss
20-04-2012 om 12:45
Precies wat lezer zegt
je kind wegseksen is wel erg gecharcheerd: nee rekening houden met elkaar maar dat je ouders van elkaar houden lijkt me een pré. Ik verbied mijn kinderen ook niet om sex te hebben.

Maylise
20-04-2012 om 12:50
Fiorucci
Als de kinderen aangeven er last van te hebben dan zou ik inderdaad het volume inperken. Ik weet natuurlijk niet hoe luidruchtig Truus en vriend zijn maar als de dochters aangeven er last van te hebben zou ik daar rekening mee houden. Ook als het geluid in feite weinig voorstelt en inderdaad niet meer is dan een krakend bed.
Dat de meisjes zelf ook seksueel actief zijn vind ik daar los van staan tenzij de meisjes dusdanig lawaai maken dat Truus het ook hoort en daar last van heeft. In dat geval maak je een afspraak dat of iedereen zich stil houdt of dat een beetje lawaai acceptabel is. In elk geval een afspraak waar iedereen zich goed bij voelt.
Ik wil persoonlijk niemand seks horen hebben dus wat voor mij geldt zou ook voor andere huisgenoten gelden.

Fiorucci
20-04-2012 om 13:33
Maylise
Als zelfs een krakend bed teveel is van het goede, zou dat dus kunnen betekenen geen seks meer. Hoe hou je daar dan rekening mee? Geen sex? Alleen buiten de deur? Die afspraak dat je rekening houdt met elkaar en dus volume beperkend opereert is hier altijd al een stilzwijgende afspraak geweest,overigens. Dat is hier normaal, om wat voor geluid het ook gaat.

Fiorucci
20-04-2012 om 13:34
Lizelot
Ik praat ook niet over seks met anderen, en doe ook mijn best stilletjes te zijn. Maar zover gaan dat je dan maar geen seks meer hebt omdat je pubers anders mopperen, gaat me te ver.

Maylise
20-04-2012 om 13:40
Fiorucci
Nou het is best mogelijk om seks te hebben zonder dat anderen dat horen. Kraakt het bed enorm dan investeer je in een nieuw bed. Kan je toch nog rustig seks hebben. Het is echt mogelijk om te zorgen dat anderen het niet horen. Ik weet het natuurlijk niet 100% zeker maar als mijn kinderen iets konden horen had ik daar vast al commentaar op gehad. Zolang we nog geen commentaar krijgen zullen ze wel niks horen en in dezelfde illusie leven als de klasgenoten van Cobi's dochter.
Ik zou niet stoppen met seks hebben in het geval van Truus maar gewoon kijken naar hoe je praktisch er voor kan zorgen dat niemand je hoort. Overigens als Truus in de kelder slaapt en ze horen het boven nog dan is het huis of heel gehorig of Truus en vriend maken wel degelijk veel lawaai.

IngridT
20-04-2012 om 15:14
Lol cobi!
ooooh, dus DAT is de reden dat je campings inmiddels hebt afgezworen!!!
Ingrid

Maylise
20-04-2012 om 15:46
Cobi
Dat het niet zo is komen ze vanzelf wel achter,
Ik weet het niet maar als kind/jongere denk je toch meestal dat je ouders echt niet aan seks doen? Dat wil je allemaal niet weten. Dat wou ik op die leeftijd echt niet. Nog steeds trouwens niet. Ook niet van mijn kinderen trouwens. Ik weet zeker dat ze dat ook niet van ons willen weten. Of het wenselijk is weet ik niet maar wel vrij gangbaar lijkt me. Blijkt ook wel gezien de klasgenoten van je dochter.

skik
20-04-2012 om 15:57
Cobi
Ik wil ook niet 'betrapt' worden. Niet omdat ik sex eigenlijk gek of vies vindt, maar omdat ik sex dusdanig intiem en persoonlijk vind dat ik daar geen toeschouwers of toehoorders bij wil.
Wij hebben boven ook alleen gispswandjes, schuifdeuren die nauwelijks afsluiten en slapen met zijn zessen op een verdieping. Punt van het dekbed tussen de tanden en heel hard bijten dus...
skik

Lizelot
20-04-2012 om 15:58
Fiorucci,cobi
' Maar zover gaan dat je dan maar geen seks meer hebt omdat je pubers anders mopperen, gaat me te ver.'
Dat zou mij ook tever gaan.Maar het kan ook zonder dat je pubers het horen.Net wat Maylise zegt,investeer in een nieuw bed,als enkel het kraken een probleem is.Of heb ergens anders sex dan in het krakende bed.Laat je gaan als de kinderen/pubers niet thuis zijn.Doe stilletjes als ze wel thuis zijn.En zeker als ze dan net op bed liggen.Op sexgebied kun je ook creatief zijn met oplossingen.Het hoef niet perse tussen 11 en 12 uur 's avonds in bed!!!!
Moet ik ineens denken aan de opmerking van een vriend van mijn man toen hij zijn arm gebroken had.De arme man dacht serieus dat we 6 weken geen sex zouden hebben.Dan denk ik,man wat heb jij saaie sex.
En cobi,mijn kinderen weten dat wij sex hebben,maar ik vind dat wat anders dan dat ze het horen.

anderss
20-04-2012 om 16:27
Wie betaalt de huur
Doe stilletjes als ze wel thuis zijn.
Gaat mij wat te ver: nee ze hoeven niets te horen, ze hoeven ook niet te luisteren.

Fiorucci
20-04-2012 om 18:12
Haha
Pubers die niet thuis zijn. De keren dat hier geen pubers in huis zijn, zijn we aan het werk. Op de meest bizarre uren valt school uit, en ze gaan heel laat naar bed..)
En nee, ik weiger een nieuw bed te kopen omdat er zomaar een kans is dat het bed toevallig een beetje kraakt,kom op zeg. Als dat beetje gekraak alles is, vind ik dat werkelijk het zeuren niet waard.

Lizelot
20-04-2012 om 20:18
Fiorucci
Dan heb jij andere pubers dan mij.Nu beide niet huis,morgenochtend 1 ook weer vroeg de deur uit,de jongste is vroeg wakker en gaat dan naar beneden tv kijken,hoort echt niets dan.En hoe langer we boven blijven hoe liever hij het heeft,hoeft de tv niet uit.En bijna iedere zterdagavond gaat de oudste de deur uit als wij gaan slapen.Jongste gaat dan vroeger naar bed en slaapt al vast als wij naar boven gaan.

Kaaskopje
20-04-2012 om 22:03
Lezer
Maar je zo schamen voor het feit dat je nog sex hebt dat je dat beperkt tot een enkel weekendje weg, dat vind ik onbegrijpelijk. ===
Als je commentaar op me levert moet je wel goed lezen. Ik heb nergens gezegd dat we ons tot de weekendjes weg beperken. De kinderen zijn ook wel eens niet thuis. Dat is het voordeel van grote kinderen.
Mijn jongste dochter is inmiddels zelf ook seksueel actief en ik heb niet de indruk dat ze last heeft van mijn slechte voorbeeld.

Kaaskopje
20-04-2012 om 22:21
Cobi
Ik lees bij jou tussen de regels door dat je sex eigenlijk gek of vies vindt, iets waarvoor je zou moeten schamen . ===
Misschien toch minder tussen de regels doorlezen en psychologie van de koude grond bedrijven?
De zin waarin ik het over de rare geluiden van mamma is begrijpelijk als je de tekst intact laat, want ik heb het daar over de gedachten van een jong kind. Als mijn dochters mij in onze deurloze kamer zien of horen seksen voel ik mij wel degelijk betrapt. Is het woord betrapbaar preuts? Ik denk dat het hooguit slecht Nederlands is. Gezellig hebben... ik heb geleerd dat je in een zin of tekst moet proberen om niet teveel in herhaling te vallen met dezelfde woorden. Seksen bijvoorbeeld. Ik doen mijn best.

Fiorucci
21-04-2012 om 08:15
Lizelot ot
Ja, die situatie is heel anders dan hier.Ik heb een heel jonge puber en een puber die bijna geen puber meer is, en in het midden nog een puber die veel thuis is en veel vrienden meesleept. Alledrie met een geheel eigen leefritme. Maar er is er dus altijd wel eentje thuis, over het algemeen.

dirksmama
21-04-2012 om 08:22
Zoiets wil je toch gewoon niet horen?
niet van je moeder en niet van je kind.
Ik vind het altijd nogal zielig hoor, die stoomlocomotief imitaties en gillende keukenmeiden. Hoor het soms in hotels. Wordt het me kwa kabaal te gek (m.a.w. Is het niet uit te bannen met de TV aan), dan bel ik gewoon even naar het kamernummer. Of ik bel housekeeping met een klacht over kabaal. Ik vind het gewoon irritant. Ik heb toen ik alleen reisde ook wel eens 's avonds laat om een andere kamer gevraagd, toen er voor de derde keer in 10 uur werd gehijgd, ik heb geen zin om mijn nachtrust, zeker na een jetlag daardoor te laten verpesten.
Stille sex is bloedeloze sex is natuurlijk grote bullshit.

Juliea
21-04-2012 om 09:22
Kaaskopje is journalist
Ik denk dat journalisten dat geleerd hebben. Kijk maar eens naar teletekst hoe ver ze gaan in het voorkomen van het herhalen van hetzelfde woord.
Bij jou komt het ook zo gezocht over en het valt nogal op bij een onderwerp als dit.

Fiorucci
21-04-2012 om 16:46
Dirksmama
Inmiddels ging de discussie over krakende bedden enzo. Dat je niet ondersteboven in de kroonluchter gillend klaarkomt met kinderen in huis, daar was men het hier wel over eens.

Kaaskopje
21-04-2012 om 21:32
Juliea
Nou dat weer... Was het maar waar dat ik journalist ben. Als ik er niet voor de grap over begonnen was... zou je dan écht hebben opgepikt dat ik dat doe? Ik heb je er nog niet eerder over gehoord.

Kaaskopje
21-04-2012 om 21:34
Haha
Ik weet niet hoeveel veldwerk je hebt verricht om zo'n boude bewering ===
zegt de ene boude beweerder tegen de andere...

Kaaskopje
21-04-2012 om 21:44
Dirksmama
Je hotelverhaal doet mij herinneren aan de bevalling van mijn oudste dochter. Ik was daarvoor in het ziekenhuis en op een gegeven moment hoorde ik een andere vrouw nogal luidruchtig in barensnood verkeren. Ik zei tegen mijn man 'dat doe ik niet hoor' en ik heb me aan die uitspraak gehouden. Ik ben nogal beschaafd bij dat soort zaken. Waarschijnlijk té beschaafd. Als men maar geen last van mij heeft. In een hotel zullen de buren mij ook niet horen. Ik ben dan ook opgegroeid met de uitspraak 'denk om de buren!' Maar om nou aan te kloppen omdat je last van anderen hebt... dat vind ik eigenlijk best een beetje flauw. Laat zulke mensen. Die hebben misschien wel een jaar lang bloedeloos op lakens liggen kauwen en dan hebben ze de pech dat jij ze hoort.

Kaaskopje
22-04-2012 om 00:07
Lezer
Dat jij dat niet wou , dat is een gevolg van de manier van opvoeden , jij bent aangeleerd dat sex iets is wat geheim is en vol schaamte. De vraag is of je dat anno 2012 ook weer aan je kinderen moet doorgeven. ===
Het is een aanname van jou dat het Maylise is aangeleerd dat seks iets vies is waar je je voor moet schamen. De geluiden binnenskamers houden is niet hetzelfde als de kinderen meegeven dat seks eerder iets negatiefs dan iets wat prettig is.
Als opa en oma van het preutse type zijn, wil dat nog niet zeggen dat je dat ook op je kinderen overbrengt. Bedenk wel dat onze ouders (tenminste ik denk ook de ouders van Maylise) van voor de oorlog zijn, een totaal andere tijd dus, en volwassen zijn geworden in een tijd waarin de seksuele revolutie nog niet plaatsgevonden had. Toen Fa begin jaren '70 voor het eerst reclame op de tv bracht met een naakte vrouw, schudde mijn vader verontwaardigd zijn hoofd 'Moet dat nou?!' Zo vrij over bloot doen was nogal schokkend voor mijn ouders, laat staan dan seks merkbaar aanwezig was in huis.
Mijn kinderen hebben ouders die niet half flauwvallen van een beetje bloot op tv, maar zich wel prettiger voelen als hun dochters niet mee kunnen genieten van een vrijpartij. Zoals het zich doet aanzien, hebben mijn dochters hele gezonde opvattingen over seks, ondanks ons als voorbeeld

Maylise
22-04-2012 om 11:34
Lezer
Ik ben inderdaad in een tijdperk en milieu opgegroeid waar seks niet iets is waar over gesproken werd. Ik kan me niet herinneren mijn ouders daar zelfs ooit wat over gezegd hebben. Ik stond er ook nooit bij stil dat mijn ouders zo iets zouden doen. Die waren in mijn ogen natuurlijk enorm oud en dat zulke 'oude' mensen nog aan seks deden had ik nooit zelfs maar bij stil gestaan. Seks was verder inderdaad een zonde en iets wat geheim was en waar je vooral over te horen kreeg dat het niet mocht.
Ik kan zelf prima met mijn kinderen spreken over seks in het algemeen maar ik ga zeker niet mijn seks leven met de kinderen bespreken. Daar zit een verschil tussen. Seks is voor mij iets privés en dat bespreek ik verder met niemand. Mocht ik wel behoefte hebben om dat te bespreken zijn de kinderen de laatsten met wie ik het zou bespreken. Ik ben redelijk preuts misschien maar ik zie ook niet in wat daar mis mee is.

Fiorucci
22-04-2012 om 13:29
Mee eens lezer
Waarom praten over je eigen sexleven met je kinderen erbij gehaald wordt is me een raadsel, daar ging het hier niet over. Ik praat er niet over met mijn kinderen, maar als ze een keer door een geluidje of krakend bed meekrijgen dat wij na 24 jaar huwelijk ook op dat gebied nog steeds gelukkig zijn, vind ik dat echt niet zo'n punt.

koentje
22-04-2012 om 16:25
En voor zover
er pubers zijn die nog steeds denken'ze hebben drie kinderen, dus ze hebben het 3 keer gedaan' lijkt me dat nou ook eens een mooi moment om ze uit die droom te helpen!☺

Kaaskopje
22-04-2012 om 17:19
Gale
Beschaafd is misschien niet het juiste woord. Heb jij een betere?
Of geluid bij een bevalling hoort is ook weer heel verschillend per persoon denk ik. Ik kon het prima zonder.

Wilgenkatje-
22-04-2012 om 20:23
Barensnood
mijn verloskundige vond het vooral zonde van de energie om uitbundig lawaai te maken, ze moedigde me aan alle energie vooral te sturen naar de plek waar dat nodig was.
Denk niet dat bij seks hetzelfde geldt, trouwens.