Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener op z’n kamer

Hier wel diverse overprikkeld-momenten, maar zelf voel ik me ook niet zo goed dus dan voelt het ook zwaarder. En de jongste is nu wat meer aan het puberen en ik moet volgende week met hem naar school komen om wat dingen te bespreken. Ze zeiden dat het niet ernstig was, maar wel nodig om tijdig wat dingen bij te sturen.
Ook genoeg lol hoor, dat gelukkig wel. En dit weekend weer wat ‘lucht’ omdat ze bij vader zijn. Kan ik weer wat bijtanken.

Pfieuw, dat is ook ontzettend veel MamaE! Sterkte daarmee de komende tijd.

Hier ben ik zelf de afgelopen week heel veel overprikkeld. Ik heb al veel ziekenhuis bezoeken gehad en nu spelen er nog steeds vier verschillende gezondheidsproblemen. Het vliegt me allemaal naar de keel. Ik zou dit weekend extra op de jongens passen, maar dat was niet verstandig. Het maakt me wel erg verdrietig, ik hou van extra tijd met mijn kids. En het voelt machteloos, zo weinig controle over mijn gezondheid.

Sterkte allebei, Kaassoufflee en Mvtj. Het klinkt ook als veel, vier verschillende gezondheidsproblemen. Hopelijk is er wel wat aan te doen.

En wel fijn dat school aan de bel trekt, Kaassoufflee, hoewel het natuurlijk fijner is als het niet nodig is. Gelukkig dat het niet iets ernstigs is.

Wat vinden jullie van het volgende: zoon wil bij het eten met zijn koptelefoon op zitten (muziek) Hij kan zich dan, naar eigen zeggen, beter focussen op het eten/afsluiten voor afleidende prikkels zoals praten over hoe de dag voor iedereen was. Omdat het nogal een grote koptelefoon is, zo’n externe met grote ronde oren en een boog over z’n hoofd, vind ik (mijn man ook) dat nogal…tja…vreemd en een onaangenaam gezicht. Dat kun je toch in het openbaar bij een feestje/uit eten ook niet doen, of op school in de pauze? Ik heb van die witte dingen voorgesteld die je in je oorschelp hangt, maar dat vind hij vreselijk, spul in zijn oor. Ook heb ik voorgesteld om in rust op zijn kamer te gaan eten (niet als straf) of het eerst zonder koptelefoon te proberen. Maar hij zegt dat hij dat z’n hele leven al doet en dat wel is gebleken dat hij niet kan praten/socializen en ook nog eten. En daarmee heeft hij natuurlijk een goed punt. 
Is hier iemand met ideeën hierover of ervaring hiermee? Misschien ben ik (nog) te bekrompen hierin? Aan de ene kant denk ik: wat maakt het nou uit? Maar aan de andere kant denk ik: zo kun je toch de wereld niet door?

Kaassoufflee schreef op 25-03-2025 om 19:53:

Wat vinden jullie van het volgende: zoon wil bij het eten met zijn koptelefoon op zitten (muziek) Hij kan zich dan, naar eigen zeggen, beter focussen op het eten/afsluiten voor afleidende prikkels zoals praten over hoe de dag voor iedereen was. Omdat het nogal een grote koptelefoon is, zo’n externe met grote ronde oren en een boog over z’n hoofd, vind ik (mijn man ook) dat nogal…tja…vreemd en een onaangenaam gezicht. Dat kun je toch in het openbaar bij een feestje/uit eten ook niet doen, of op school in de pauze? Ik heb van die witte dingen voorgesteld die je in je oorschelp hangt, maar dat vind hij vreselijk, spul in zijn oor. Ook heb ik voorgesteld om in rust op zijn kamer te gaan eten (niet als straf) of het eerst zonder koptelefoon te proberen. Maar hij zegt dat hij dat z’n hele leven al doet en dat wel is gebleken dat hij niet kan praten/socializen en ook nog eten. En daarmee heeft hij natuurlijk een goed punt.
Is hier iemand met ideeën hierover of ervaring hiermee? Misschien ben ik (nog) te bekrompen hierin? Aan de ene kant denk ik: wat maakt het nou uit? Maar aan de andere kant denk ik: zo kun je toch de wereld niet door?

Als het hem helpt, is dat toch prima. Hij heeft het al geprobeerd zonder maar dat werkt niet voor hem. 

Of jij en je man het niet mooi vinden staan is niet zo belangrijk, overigens lopen zoveel mensen ermee in het openbaar, ook op school. Niks raars aan.

Kijk de algemene tendens is dat je aantafel sociaal moet zijn en over je dag moet praten maar dat is niet voor iedereen haalbaar. Om dan apart in je kamer te moeten gaan zitten vind ik wel wat cru; hij kan er toch niets aan doen dat hij last heeft van prikkels.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.