Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ingewikkelde kwestie


Bijtje82

Bijtje82

15-10-2022 om 16:38

Ik vraag me af in welke land jullie wonen en of er echt geen mogelijkheid is tot bijverdienste. 

Zou de relatie zelf niet verbieden. De dame in kwestie komt voor zover ik heb begrepen ook op eigen kosten naar jullie toe, dus het lijkt me niet dat zij bewust profiteert van jullie vrijgevigheid.

En het leeftijdsverschil is ook niet perse heel groot. 

Bijtje82 schreef op 15-10-2022 om 16:38:

Ik vraag me af in welke land jullie wonen en of er echt geen mogelijkheid is tot bijverdienste.

Zou de relatie zelf niet verbieden. De dame in kwestie komt voor zover ik heb begrepen ook op eigen kosten naar jullie toe, dus het lijkt me niet dat zij bewust profiteert van jullie vrijgevigheid.

En het leeftijdsverschil is ook niet perse heel groot.

Over twintig jaar stelt het niks meer voor maar nu vind ik het wel heel groot. Toen ik 19 was vond ik 14-jarigen nog echt kinderen.

Bijtje82 schreef op 15-10-2022 om 16:38:

Ik vraag me af in welke land jullie wonen en of er echt geen mogelijkheid is tot bijverdienste.

Zou de relatie zelf niet verbieden. De dame in kwestie komt voor zover ik heb begrepen ook op eigen kosten naar jullie toe, dus het lijkt me niet dat zij bewust profiteert van jullie vrijgevigheid.

En het leeftijdsverschil is ook niet perse heel groot.

Ik vind het wel groot. Gezien de leeftijd van de jongste. Daarom is het ook strafbaar - iets waar bijna iedereen hier in mijn ogen ongelooflijk makkelijk overheen stapt. Ik ben geloof ik ontzettend ouderwets. Weten we dat ook weer. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

15-10-2022 om 16:53

AlisonH schreef op 15-10-2022 om 16:49:

[..]

Ik vind het wel groot. Gezien de leeftijd van de jongste. Daarom is het ook strafbaar - iets waar bijna iedereen hier in mijn ogen ongelooflijk makkelijk overheen stapt. Ik ben geloof ik ontzettend ouderwets. Weten we dat ook weer.

Het is maar 5 jaar, ik zie het probleem daar ook niet van.

Bijtje82

Bijtje82

15-10-2022 om 16:55

Ik had op mijn 16e een relatie met iemand die 6 jaar ouder was dan ik. Uiteindelijk op mijn 23e uit elkaar gegaan. 

Ik vind leeftijdsverschil niet per definitie een issue, tenzij de persoon in kwestie echt nog veel jonger is. Vind het op de leeftijd van de personen uit dit topic meer een levensfase kwestie. De jongen is misschien ouder in gedrag en de dame misschien wel een stuk minder volwassen. Zou me er weinig druk om maken, zeker niet omdat wij beide personen niet kennen. Zo groot is het leeftijdsverschil nu ook weer niet. 

Battle-Royale schreef op 15-10-2022 om 16:53:

[..]

Het is maar 5 jaar, ik zie het probleem daar ook niet van.

5 jaar verschil is als je volwassen bent geen probleem idd maar een 0 jarige en een 5 jarige matchen ook niet qua ontwikkeling. Zelfde bij een 5 en 10 jarige. 

Een 14/15 jarige jongen staat aan het begin van de puberteit die is nog niet volwassen, een meisje van die leeftijd is vaak al verder qua ontwikkeling.

Een 19/20 jarige vrouw met een jongen van 14/15 past niet bij elkaar qua ontwikkeling.

Moxxie schreef op 15-10-2022 om 16:47:

[..]

Over twintig jaar stelt het niks meer voor maar nu vind ik het wel heel groot. Toen ik 19 was vond ik 14-jarigen nog echt kinderen.

Op een ander forum leerde ik ooit dat leeftijdsverschil ok is, zolang het maar aan de formule voldoet; leeftijd vd jongste >= leeftijd vd oudste/2 + 6. 

Die kun je hier ook toepassen en dan  is de 20-jarige toch echt te oud voor een 15-jarige. Los van geld, waarvan ik me kan voorstellen dat het erin sluipt, omdat je misschien wel blij bent dat je kind uit zijn muziekbubbel komt, vind ik dat toch echt wel iets om over na te denken. 

Plus dat ik toch echt voor dat weekend nog een keer het Heb Je Al Condooms Gekocht gesprek zou voeren. Als hij dan al seks heeft, dat hij zélf de verantwoordelijkheid neemt dat zij niet zwanger wordt. Niet vertrouwen op haar voorzorgsmaatregelen maar die zelf ook treffen, tegen soa’s en zwangerschap. Natuurlijk is dat ik moet er niet aan denken en jemig daar is hij nog te jong voor. Maar zij is dat niet. Nu je haar onder je dak hebt uitgenodigd en dat niet terugdraait, zou ik daar toch echt een goed gesprek aan besteden. 

Bijtje82 schreef op 15-10-2022 om 16:55:

Ik had op mijn 16e een relatie met iemand die 6 jaar ouder was dan ik. Uiteindelijk op mijn 23e uit elkaar gegaan.

Ik vind leeftijdsverschil niet per definitie een issue, tenzij de persoon in kwestie echt nog veel jonger is. Vind het op de leeftijd van de personen uit dit topic meer een levensfase kwestie. De jongen is misschien ouder in gedrag en de dame misschien wel een stuk minder volwassen. Zou me er weinig druk om maken, zeker niet omdat wij beide personen niet kennen. Zo groot is het leeftijdsverschil nu ook weer niet.

Als je 15 bent is 5 jaar leeftijdsverschil wel 1/3 van je leven! Ik zou het later ook minder een probleem vinden maar zo jong heb ik er wel moeite mee.

Maar ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat je de relatie an sich niet moet verbieden, dat werkt meestal averechts. Maar ik zou zeker geen vliegtickets gaan bekostigen.

Bijtje82

Bijtje82

15-10-2022 om 17:00

Ysenda schreef op 15-10-2022 om 16:58:

[..]

5 jaar verschil is als je volwassen bent geen probleem idd maar een 0 jarige en een 5 jarige matchen ook niet qua ontwikkeling. Zelfde bij een 5 en 10 jarige.

Een 14/15 jarige jongen staat aan het begin van de puberteit die is nog niet volwassen, een meisje van die leeftijd is vaak al verder qua ontwikkeling.

Een 19/20 jarige vrouw met een jongen van 14/15 past niet bij elkaar qua ontwikkeling.

Dat is echt onzin. Je weet helemaal niks van deze mensen. Er is echt een enorm verschil in ontwikkeling mogelijk bij dezelfde leeftijden hoor.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

15-10-2022 om 17:12

Ysenda schreef op 15-10-2022 om 16:58:

[..]

5 jaar verschil is als je volwassen bent geen probleem idd maar een 0 jarige en een 5 jarige matchen ook niet qua ontwikkeling. Zelfde bij een 5 en 10 jarige.

Een 14/15 jarige jongen staat aan het begin van de puberteit die is nog niet volwassen, een meisje van die leeftijd is vaak al verder qua ontwikkeling.

Een 19/20 jarige vrouw met een jongen van 14/15 past niet bij elkaar qua ontwikkeling.

Dus als het andersom was zou het niet zo’n probleem zijn?

Battle-Royale schreef op 15-10-2022 om 17:12:

[..]

Dus als het andersom was zou het niet zo’n probleem zijn?

Zou voor mij hetzelfde probleem zijn.

Naast het juridische aspect.

Battle-Royale schreef op 15-10-2022 om 17:12:

[..]

Dus als het andersom was zou het niet zo’n probleem zijn?

Voor mij wel. En ook dan is het strafbaar.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

15-10-2022 om 17:24

Bijtje82 schreef op 15-10-2022 om 17:00:

[..]

Dat is echt onzin. Je weet helemaal niks van deze mensen. Er is echt een enorm verschil in ontwikkeling mogelijk bij dezelfde leeftijden hoor.

Ik denk ook niet dat er zo’n enorm verschil in ontwikkeling tussen een 15 en een 20 jarige zit. Maar ik zou toch ook geen vliegreisjes gaan bekostigen voor die relatie. 

Bijtje82

Bijtje82

15-10-2022 om 17:25

AlisonH schreef op 15-10-2022 om 17:13:

[..]

Voor mij wel. En ook dan is het strafbaar.

Het is niet strafbaar. 

Leene

Leene

15-10-2022 om 17:26

ik vind 5 jaar op deze leeftijd ook heel veel. Maar via min man  ken ik een echtpaar wat elkaar al kent vanaf dat de man 15 was en de vrouw 21! 6 jaar dus. Ik geloof dat zij zijn trainer was op een sportclub. Ze zijn getrouwd toen zij 25 was en hij 19! Ze heeft wel eens verteld dat ze elkaar in het begin niet vaak zagen naast de training, zij zich geneerde en er de eerste 2 jaar ook geen sexuele gemeenschap was. Ze hadden veel gemeen ,konden uren praten en wisten beiden vrij snel dat het menens was. Tsja... Het kan dus wel goed gaan. Ook al snap ik ook dat mensen denken ' wat moet je met zo'n jochie. Sterker nog dat dacht ze zelf ook. Hij niet overigens 😁. Hij vond zich al een hele pief. Ze zijn nu zo'n 30 jaar getrouwd.. 
Ik heb niet alles gelezen. Maar ik zou het niet financieren, en ik denk dat ik pas op de rem zou stappen als ik zag dat het ten koste gaat van zijn school en andere vriendschappen. Als zij hem veel vrijheid gunt om zich te  ontwikkelen en de relaties blijft bestaan en wordt heel hecht  dan zie je over 5 a 10 jaar het verschil toch niet meer. 
Ik ben benieuwd hoe vriendin dit zelf ziet.. iemand moet toch ook de kans hebben zich te ontwikkelen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.