Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer


Verder heel veel sterkte Ciska. Hoe is het spoedoverleg gisteren verlopen? 

Ciska78

Ciska78

14-10-2022 om 17:58 Topicstarter

even een berichtje. vandaag gesprek gehad met de psychiater en dochter heeft gelukkig besloten de medicatie een kans te geven, dus die heb ik net opgehaald. vanavond gaat ze daar mee starten.
Over een hond, we hebben dit met haar besproken, maar ze zei dat ze dat nu niet wil want als ze er niet meer is is dit zielig voor de hond 😪 dat ze dat gewoon ook zo zegt.

over het slapen, we hebben samen met de behandelaren besproken dat haar slaap “Hygiene” nu niet prio 1 is om aan te pakken, dit geeft haar nu de houvast die ze echt nodig heeft.

We gaan momenteel, en dat advies hebben we gisteren ook gehad van de begeleiding, van dag naar dag, lange termijn afspraken kunnen we momenteel niet met haar maken helaas, dat kan ze gewoon niet overzien.

Ciska78

Ciska78

14-10-2022 om 17:59 Topicstarter

er wordt echt heel goed meegedacht hoor, steeds ook de vraag wat we nodig hebben om de nacht/dag/weekend door te komen, we voelen ons echt serieus genomen

Wat fijn Ciska! Ik hoop echt dat de medicatie aanslaat, en snel ook! Ik had net de ha aan de telefoon voor een check up, ik zei tegen hem dat ik het een wondermiddel vind. Ik voel me echt zoveel positiever sinds de AD! En weinig bijwerkingen, alleen heb ik het idee dat ik minder vast slaap. Maar dat is te overzien en kan ook nog ‘slijten’. Dat gun ik je dochter (en jullie) ook. 

Hoe is het nu met alle zorgenkinderen en hun ouders? Het weekend een beetje doorgekomen?

Jonagold schreef op 17-10-2022 om 15:44:

Hoe is het nu met alle zorgenkinderen en hun ouders? Het weekend een beetje doorgekomen?

Wat lief van je dat je het vraagt Jonagold ♥️. 

Het weekend is hier best goed verlopen. Dochter heeft iom de Psych haar dosis verhoogd van 10 mg naar 20 mg, misschien nog te vroeg om nu al te zeggen, maar het lijkt echt, echt, echt te helpen.

En (even af kloppen) ze heeft sinds het IHT traject en de medicatie ook geen nare gedachten meer gehad over zelf... willen plegen.

En hoe gaat het met jou?

Zilver_gray schreef op 17-10-2022 om 16:24:

[..]

Wat lief van je dat je het vraagt Jonagold ♥️.

Het weekend is hier best goed verlopen. Dochter heeft iom de Psych haar dosis verhoogd van 10 mg naar 20 mg, misschien nog te vroeg om nu al te zeggen, maar het lijkt echt, echt, echt te helpen.

En (even af kloppen) ze heeft sinds het IHT traject en de medicatie ook geen nare gedachten meer gehad over zelf... willen plegen.

En hoe gaat het met jou?

Wat ontzettend fijn om te horen Zilver_gray! Ik duim mee dat het effect echt en blijvend is!

Zoals ik al schreef merkte ik ook direct effect. Met mij gaat het nu goed. Niet meer de hele dag een oordeel hebben over mezelf is echt een verademing. Ik heb ook geen gedachten meer gehad over was ik er maar niet meer. Nu geloof ik niet dat ik het echt zou hebben gedaan, maar je schrikt jezelf echt te pletter als je zoiets denkt terwijl je objectief gezien echt wel weet dat je werkelijk níets hebt om over te klagen… Het heeft ook maanden geduurd voor ik het daar met iemand over durfde te hebben. Blij dat ik wel gedaan heb, toen ben ik eindelijk naar de huisarts gegaan.

Jonagold schreef op 17-10-2022 om 17:11:

[..]

Wat ontzettend fijn om te horen Zilver_gray! Ik duim mee dat het effect echt en blijvend is!

Zoals ik al schreef merkte ik ook direct effect. Met mij gaat het nu goed. Niet meer de hele dag een oordeel hebben over mezelf is echt een verademing. Ik heb ook geen gedachten meer gehad over was ik er maar niet meer. Nu geloof ik niet dat ik het echt zou hebben gedaan, maar je schrikt jezelf echt te pletter als je zoiets denkt terwijl je objectief gezien echt wel weet dat je werkelijk níets hebt om over te klagen… Het heeft ook maanden geduurd voor ik het daar met iemand over durfde te hebben. Blij dat ik wel gedaan heb, toen ben ik eindelijk naar de huisarts gegaan.

Dapper van je, helemaal omdat je het idee hebt “ geen reden te hebben om te klagen”. Dat maakt het alleen maar lastiger om het te bespreken. Goed dat je Huisarts je meteen serieus heeft genomen!

Mijn dochter legt de lat voor zichzelf zo hoog, ik ben blij dat school letterlijk heeft gezegd dat ze zich nu moet concentreren op haar herstel. Even geen toetsen voorlopig. En het volgen van de lessen is voor de sociale contacten en om het ritme erin te houden. Ze hoeft ook niet hele dagen naar school, vooral de Beta vakken en Wiskunde die liever wel. Dat geeft ook lucht.

Ciska78

Ciska78

17-10-2022 om 22:52 Topicstarter

tja wat zal ik zeggen, quarantaine ivm corona heeft mijn dochter geen goed gedaan afgelopen week. Haar gedachtes om er niet meer te willen zijn, zijn alleen maar groter geworden de afgelopen dagen.
We gaan hier eigenlijk van dagdeel naar dagdeel en hebben ook het advies gehad niets vooruit te plannen met haar. 
we kunnen en mogen haar nu gewoon niet alleen de deur uit laten gaan.
Maar wat heeft dit een emotionele weerslag op ons zeg.
Dochter loopt hier soms rond alsof er niets is, heeft zondag de kerstboom in haar kamer opgezet, en ik snap er geen bal van, want ze is naar hulpverleners steeds duidelijker over haar wil om niet meer te willen leven.
Medicatie lijkt nog niet echt iets te doen momenteel.

Fijn om te lezen Jonagold, dat de medicatie zoveel positieve effecten heeft voor je, hoop snel dat dat bij mijn dochter ook gaat zijn.

Zilver-gray, wat fijn om te horen dat jullie weekend redelijk is verlopen.En ook fijn dat school de druk heeft weggenomen. We moeten hier nog een duidelijk gesprek met school hebben, alhoewel ze wel meedenken maar we nog geen concrete afspraken hierover hebben gemaakt.

hoe lang slikt ze de medicatie? Ik lees namelijk ook nergens dat ze er toch mee is begonnen? Dan moet het net een paar dagen zijn? En is dat dan anti depressiva?

En de kerstboom opgezet? Dan heeft ze toch nog wel ergens iets in haar dat haar moed geeft, dat is echt wel heel goed.

Ciska78

Ciska78

18-10-2022 om 00:14 Topicstarter

ze is afgelopen vrijdag begonnen met medicatie, seroquel volgens mij.,

Ik weet niet of die kerstboom haar moed geeft, ze kon vandaag in het gesprek met haar hulpverlener niet eens beloven dat ze er morgen zou zijn, dat voelt niet als moed 😥

je dochter krijgt een anti psychotica. Voordeel is dat dit veel sneller werkt als het aanslaat dan antidepressiva. Het werkt ook iets anders. Het zorgt er met name voor dat de prikkels veel minder hard binnen komen waardoor ook het gevoel wat verdoofd wordt. Op dit moment voelt je dochter veel te veel en door wat te dempen is de hoop dat ze wat reeeler in de wereld kan komen staan. 
dikke knuffel voor jullie. Welke hulp is er verder voor jullie zelf om dit het hoofd te bieden? 

die medicatie heeft mijn moeder gered, we waren al bezig met euthanasie en nu staat ze weer volop in het leven. Echt, wij weten niet wat we meemaken en ik hoop ook echt dat dat bij jullie ook zo zal zijn, want niet allen zij,  ook wij hebben ons leven weer terug. Maar het werkt niet van de een op de andere dag, maar ik hoop voor je dochter wel heel snel. Knuffel voor jullie.

Ciska78

Ciska78

18-10-2022 om 08:29 Topicstarter

anomarie, we krijgen ook wel begeleiding vanuit de hulpverleners, maar het voelt niet genoeg.
Je zou willen dat het allemaal sneller gaat om haar uit dit dal te halen, maar dat gaat helaas niet, we moeten het doen met mini stapjes en die zijn er nog niet

Ciska78

Ciska78

18-10-2022 om 08:31 Topicstarter

Kleinduimpje, fijn om te horen dat het bij je moeder zo goed heeft gewerkt, hopelijk bij onze dochter ook.

Zilvergray, voel jij geen angst als je dochter op school? Ik ben zo blij dat het momenteel vakantie is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.