Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer


Wat fijn dat dochter jullie belde om 12:00 uur. Toch een beladen moment na haar uitspraken, denk ik.... 

Ik wens jullie toe dat 2024 het jaar mag worden waarin er steeds meer stapjes komen waarbij dochter uit de zwaarte en donkerte kan klimmen, passende ondersteuning gaat krijgen en jullie steeds meer momenten van licht en ontspanning kunnen gaan ervaren. Heel veel liefde jullie kant op ♥️

Gelukkig is het nieuwe jaar ook voor je dochter begonnen. Ik hoop echt dat er dit jaar wat meer lichtpuntjes komen.
In dagblad Trouw van vandaag stond een artikel over 'stichting naastentraining' https://krant.trouw.nl/titles/trouw/8321/publications/2062/pages/30/articles/1959926/30/1
Gratis professionele hulp van meestal gepensioneerde oud-GGZmedewerkers. Wellicht iets om eens te kijken of dit ook iets is voor jullie.

Tsjor

Daar heb ik eens een keer een hele mooie podcast over geluisterd. Ik weet eigenlijk niet of ik die hier al eens had gelinkt:

https://open.spotify.com/episode/0oZF8EcZ1wYa967fPOwOS6?si=ySHmsx-KSLaUiSrCp5xTEw

https://naastentraining.nl/

Hoe zit je dochter er nu bij Cis? Ik bedoel eigenlijk specifiek hoe het voor haar voelt dat ze 2024 heeft gehaald. Merk je iets aan haar spanning? Bijvoorbeeld minder spanning omdat dat beladen moment achter de rug is? Of juist spanningsverhoging uit onvrede? 
(ik hoop natuurlijk het eerste).  

er wordt aan jullie gedacht

Ciska78

Ciska78

05-01-2024 om 08:03 Topicstarter

Dochter zit er slecht bij. Doordat ze geen medicatie meer slikt, is alles heftiger aanwezig, meer stemmen, dwanghandelingen en vooral veel meer schimmen zien.
Man gaat op woensdagavond altijd naar haar en dan buiten de groep wat doen. Maar woensdag wilde dochter zelf terug naar de groep omdat ze heel erg het gevoel had dat ze achtervolgd werd. Man zag ook de angst in haar ogen.

We hebben ook het verslag van de onafhankelijke gedragsdeskundige gehad voor de rechtbank en daarin lees je ook dat ze er veel slechter bij zit dan een half jaar geleden en dat er ook echt gezegd wordt in het verslag dat ze nu absoluut niet naar open kan met de suïcide gedachten die er nu zijn.

Geen idee hoe het voor haar voelt dat ze 2024 heeft gehaald, daar praat ze niet over met ons.

Wat verschrikkelijk. Goed om te weten dat medicatie wel een beetje zou helpen. Als ze dat dan maar in zou nemen.

Tsjor

Ciska78 schreef op 05-01-2024 om 08:03:

Dochter zit er slecht bij. Doordat ze geen medicatie meer slikt, is alles heftiger aanwezig, meer stemmen, dwanghandelingen en vooral veel meer schimmen zien.
Man gaat op woensdagavond altijd naar haar en dan buiten de groep wat doen. Maar woensdag wilde dochter zelf terug naar de groep omdat ze heel erg het gevoel had dat ze achtervolgd werd. Man zag ook de angst in haar ogen.

We hebben ook het verslag van de onafhankelijke gedragsdeskundige gehad voor de rechtbank en daarin lees je ook dat ze er veel slechter bij zit dan een half jaar geleden en dat er ook echt gezegd wordt in het verslag dat ze nu absoluut niet naar open kan met de suïcide gedachten die er nu zijn.

Geen idee hoe het voor haar voelt dat ze 2024 heeft gehaald, daar praat ze niet over met ons.

Wat vreselijk Ciska. Zijn het ook de stemmen die zeggen dat ze haar medicatie niet mag nemen? Wat ontzettend machteloos dat jullie niks voor haar kunnen doen. Natuurlijk doen jullie dat wel maar als iets of iemand maar tot haar door kan dringen. Ik wens jullie echt heel veel sterkte toe.


wat vreselijk

is een zorgmachtiging nog onderwerp van gesprek? 
Sterkte Ciska, ben ook een meelezer, die jou en je man kracht en steun toewenst. 

Zijn er nú mogelijkheden van goede ggz behandelingen. Haar opsluiten en beschermen is tot daar aan toe maar wat zij nodig heeft is ook behandeling.
Wat bieden zij haar ?

Herkent ze zelf ook dat het slechter met haar gaat als ze geen medicatie slikt?


@to

Roos55 schreef op 05-01-2024 om 17:07:

Zijn er nú mogelijkheden van goede ggz behandelingen. Haar opsluiten en beschermen is tot daar aan toe maar wat zij nodig heeft is ook behandeling.
Wat bieden zij haar ?

Wat stel je voor? Zijn er wel goede GGZ-behandelingen? Medicatie is in elk geval een eerste belangrijke stap, als iemand dat niet in wil nemen kun je kijken of het onder dwang kan, maar medicatie onder dwang is lastig.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.