Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Hoe laat thuiskomen 16-jarige dochter


Nick90 schreef op 10-05-2024 om 16:14:

[..]

Jij hebt jezelf toch ook laten gebruiken voor seks, weliswaar tegen betaling maar het idee blijft hetzelfde. Wat is er dan mis mee als je dochter hetzelfde doet/er geen probleem mee heeft?

Weetje Nick ik ben ook jong geweest en knalverliefd en heb ver over mijn grenzen laten gaan toendertijd. Ik ben toen zo beschadigd in mijn ziel dat ik nooit maar dan ook nooit meer iemand gratis mijn lichaam heb laten gebruiken. Door er geld tussen te zetten beschermde ik mijn hart en voelde ik mij beter. Betalen meneertje. Voor niets gaat de zon op. Ik ben zelf de baas over mijn lichaam. Dus nee het is niet hetzelfde. Totaal niet.

Moederkareltje schreef op 10-05-2024 om 16:07:

ik zou die vriend aan zijn lurven laten trekken door man. Niemand gebruikt mijn dochter voor de seks. Het is respect en verkering en anders niet. Ik zou helemaal gek worden als dit gebeurd met mijn dochter. Haar aan het lijntje houden. Sommige jongens en mannen zijn egoïstisch en hufters. Op die leeftijd wil je ook niet dat ze een reputatie krijgt van makkelijk.

2100 uur thuis doordeweeks, in het weekend kijken ze maar mits het veilig is ivm thuiskomen. Dit als de schoolcijfers oke zijn. Anders doordeweeks niet weg.

Ik zou een jongen nooit verantwoordelijk houden voor de keuzes van mijn dochter.  Zij maakt de keuze dus ze zal er ook wel iets uithalen.  


Mijn kinderen moeten op (voor) een schooldag om half 10 thuis zijn, tenzij werk of sport. 
In het weekend moeten ze met mij een tijd afspreken, doen ze dat niet dan moeten ze alsnog half 10 thuis zijn. Zijn ze dat niet dan is het de rest van de week niet ‘s avonds weg (tenzij verplichtingen als werk of sport). 
De tijd waarop ze in het weekend thuis moeten zijn is geen vaste tijd omdat het afhangt van wat ze gaan doen. Een festival duurt hier meestal tot 12u. Dan moeten ze om 1:00 thuis zijn. 
Rondhangen met vrienden buiten 23:00. 
Een filmavond bij iemand thuis. Hangt er vanaf wanneer de ouders willen dat ze weg zijn  

Kimdekim schreef op 11-05-2024 om 09:19:

[..]

Ik zou een jongen nooit verantwoordelijk houden voor de keuzes van mijn dochter. Zij maakt de keuze dus ze zal er ook wel iets uithalen.


Ongetwijfeld haalt ze er iets uit. Alle meisjes en vrouwen die zich inlaten met en toxische relaties of loverboys (in het uiterste geval, ik zeg niet dat dit hier nu aan de hand is) haalden in beginsel er iets uit, verliefdheid, warmte, hoop etc. Of het uiteindelijk opweegt tegen de kosten valt nog maar te bezien. Ze is pas 16, vol hormonen, niet uitontwikkeld in de hersenen en knalverliefd. Ik denk dat enige vorm van bescherming en voorzichtigheid vanuit ouders op zijn plaats is.  

SuzyQFive schreef op 11-05-2024 om 09:36:

Mijn kinderen moeten op (voor) een schooldag om half 10 thuis zijn, tenzij werk of sport.
In het weekend moeten ze met mij een tijd afspreken, doen ze dat niet dan moeten ze alsnog half 10 thuis zijn. Zijn ze dat niet dan is het de rest van de week niet ‘s avonds weg (tenzij verplichtingen als werk of sport).
De tijd waarop ze in het weekend thuis moeten zijn is geen vaste tijd omdat het afhangt van wat ze gaan doen. Een festival duurt hier meestal tot 12u. Dan moeten ze om 1:00 thuis zijn.
Rondhangen met vrienden buiten 23:00.
Een filmavond bij iemand thuis. Hangt er vanaf wanneer de ouders willen dat ze weg zijn

Zijn ze ook al 16?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.