Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter wordt niet meer ongesteld.

Mijn dochter van 15 is begin dit jaar voor het eerst ongesteld geworden. Daarna nog 2 maal ongesteld geworden. Maar sinds mei niet meer ongesteld geweest. Is dit normaal of zou ze beter een keer naar de huisarts kunnen gaan?

Sinds mei is ze wel gezonder en iets minder gaan eten. 

Nic77 schreef op 14-11-2024 om 21:55:

Fijn, dat ze weer ongesteld is geworden. Een zorg minder! Mijn dochter van 15 heeft hetzelfde vanaf maart niet meer ongesteld. Daarvoor een klein jaar zeer onregelmatig ongesteld. Ze is al vanaf haar zesde vegetarisch, misschien werkt dat niet mee? En ze is zeer stressgevoelig Hebben jullie iets speciaals gedaan (eiwitten, ijzer bijv.)of is het spontaan gekomen? Ik zou geruster zijn als het bij haar ook weer terug kwam.

Als je je zorgen maakt, neem dat contact op met de huisarts. Die kan je geruststellen, doorverwijzen of uitleggen of en welke supplementen nuttig kunnen zijn.

Zelf een dochter die heel vtoeg in de puberteit kwam. Huisarts legde uit dat het binnen de gemiddelde norm was, kon dat goed toelichten, maar verwees toch door ivm effect op groei waar wij ons zorgen over maakten. Helaas zijn niet alle huisartsen zo begripvol (zoals huisarts in vorige woonplaats).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.