Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter verdrietig lichamelijke veranderingen

Izza schreef op 15-09-2024 om 16:26:

[..]

Heel vervelend maar cup C zijn echt grote borsten. Dan kan je niet meer toe met topjes. Je kunt er last van krijgen met de rug en nek zonder ondersteuning. En daarnaast zijn losse zwabberende borsten zonder ondersteuning ook geen gezicht in kleding. Er zijn ook sport bh's of bralettes zonder beugel te krijgen. Maar sommige dingen horen er nu eenmaal bij. En dat zou ik kind ook aangeven. Het is gewoon ondergoed. We dragen ook een onderbroek ondanks dat je liever niets aan hebt. Uiteindelijk een kwestie van wennen.

Zo dan! Nog los van dat er ook in cup C nog enorme verschillen kunnen zitten (afhankelijk van de omvang) vind ik dat jij er echt totaal niets mee te maken hebt of iemand kiest voor het dragen van een bh of niet. En waar staat dat je last kunt krijgen van je nek zonder ondersteuning? Tijdens Corona ging de halve wereld bh-loos door het leven, heerlijk juist. Een bh hoort er zeker niet 'nu eenmaal bij'. En al helemaal niet bij een jong meisje met (dus) nog stevige borsten.

Ik vind een bh (of hemd) ook heel iets anders dan een onderbroek. Die gebruik je omdat je graag je broek schoon houdt en er geen afscheiding of druppels urine in wil. Mijn borsten maken niets vuil. Dat was alleen in de periode van borstvoeding, maar als jong meisje niet. Dus of dat kind nou een hemdje wil dragen of niets, dat is iets heel anders dan geen onderbroek dragen. En er zijn natuurlijk ook mensen die zonder slipjes door het leven gaan. Lijkt me ook niet iets dat is vastgelegd in een wet...

Overigens draag ik met mijn cup D regelmatig geen bh. Wel naar mijn werk, maar thuis en/of in het weekend niet. Ook hier kamp free the titties dus!

Dubbel

hier een dochter van 10 die al bh’s draagt. Zij begon met 8 al te groeien. Ze heeft nu een b cup. 12 is op zich niet heel vroeg. Het is wat het is. Het is sneu maar het is niet te veranderen. Met elkaar over praten en laten weten dat het normaal is en dat ze er prachtig uitziet. 
Hier was het ook een tijdje drama. Ook oksels scheren doet ze al zelf vanaf 8 jaar. Nu zegt ze: dan zien ze t maar geen zin om te scheren, boeien. Als ze bv gymles heeft. Ze is er nu minder mee bezig dan eerder.
Het zijn fases waar ze doorheen moeten. En dat is soms lastig. Veaag aan haar wat zij wil, en waar zij zich goed bij voelt. Lekker dagje samen shoppen en dingen passen hebben wij bv ook gedaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.