Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter heeft verkeerd vriendje

N.a.1984 schreef op 12-03-2025 om 09:19:

wow deze reacties komen heftig binnen. Zeker gaan we haar niet op straat zetten het blijft toch ons kind. Ze was een heel lief stil verlegen meisje met hele goede punten op school en toch blijf ik erbij sinds dat vriendje is ze omgeslagen. Ik heb gepraat met haar vriendinnen en ook hun bevestigen dat dit door hem komt, ze vertellen me dat ze ook vaak ruzie heeft met haar vriendje en ze daarom ook haar vriendinnen in de steek laat. We hebben al 100 gesprekken gehad maar het lijkt niet binnen te komen. Zelfs haar vriendinnen hebben gezegd om hiermee te stoppen maar ook daar luistert ze niet naar. Ze is echt ontspoord, ik heb inmiddels instanties ingeschakeld en hoop op goede hulp.

Gelukkig maar, dat jullie haar niet echt op straat willen zetten. De toon van je openingsbericht: "Mijn man is helemaal klaar met haar het liefst zet hij haar op straat en eerlijk ik zit er ook helemaal doorheen zo erg dat ik gewoon mijn eigen kind weg wil hebben hier." suggereerde wat anders. Misschien daarom ook heftige reacties.

Ik hoop van harte dat jullie eruit komen, en dat ze in gaat zien dat ze fout bezig is! 

Ik heb in mijn eigen pubertijd ook wel een fase gehad waarbij ik expres het meest foute vriendje zocht waarmee ik mijn vader zoveel mogelijk kon stangen. Het lag echt niet aan het vriendje toen - het was meer een teken van een verstoorde relatie tussen mij en mijn vader die er al was en die aan de basis lag. Hulpverlening is waarschijnlijk een goed idee, maar dan niet om alles alleen bij het vriendje of bij je dochter te leggen.  Hoe is het er nu mee ?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.