Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-09-2008 om 17:32
Omdat het hier laatst keihard regende en ik de jongste toch met de auto nar de basisschool moest brengen nam ik mijn dochter die in de brugklas zit ook mee met de fiets op de fietsendrager, zodat ze zelf terug kon fietsen. Ze fietst altijd samen met een buurmeisje ruim een half uur naar school. Ik vond het dus sneu voor buurmeisje en heb haar ook meegenomen en haar fiets ook. Maar nu kreeg ik dus te horen van haar ouders dat dat toch echt niet de bedoeling is en dat ze gewoon met slecht weer ook moet fietsen. Op de basisschool had ik het ook wel eens aangeboden dat ze kon meerijden, maar dat werd ook niet in dank afgenomen. Wel door het meisje, maar niet haar ouders, die overigens zelf wel met de auto gaan.
Voel me daar ongemakkelijk bij. Als ik met slecht weer mijn kind nar school wil brengen vind ik het dus sneu voor dat andere kind dat ze dan alleen door de regen moet. Maar niet meer doen dus? Brengen jullie je brugklasser ook wel eens weg met bar slecht weer? Of moeten ze ook gewoon altijd fietsen?
05-10-2008 om 20:58
Albana
Wat ik bedoel, is dat ál je argumente, hóe goed ze ook zijn en hoe wáár ze ook zijn, mij (en anderen met mij) toch écht niet op de fiets krijgt. Ik heb er gewoon geen zin in, ik doe het niet. Klaar Datzelfde geldt voor de borst-flesdiscussie. De argumenten vóór bv zijn legio en toch zijn er mensen die het gewoonweg niet willen, klaar.
Tirza
06-10-2008 om 14:02
Aha
zeg dat dan meteen!! nu snap ik 'm pas.....
en het maakt mij niet uit dat anderen het niet willen, ieder z'n meug. als mijn dochter 'gratis' wordt aangeboden door andere ouders bij regen vervoerd te worden is het mij best. alleen moeten die ouders dan wel weten dat wij dat niet van plan zijn (als tegenprestatie) dan kunnen ze zelf kiezen hoe of wat ze 't doen. dan is 't prima. bij écht slecht weer (sneeuw b.v.) heeft dochter een abbonnement, maar vooralsnog is het daar nog te vroeg voor....(volgende maand ofzo misschien) en al die mensen die tóch ondanks alle argumenten kiezen voor niet fietsen, ik maak me er niet druk om....ik ga gewoon stug door met het goede voorbeeld geven en of het blijft hangen of niet zal me ook niet uitmaken. als dochter zodra ze d'r rijbewijs heeft kiest voor ander vervoer (ook voor kleine stukjes) is dat ook prima. zó fantiek als sommigen zijn wij daar ook nog niet in. wat ik 'lekker' vindt hoeft dochter niet lekker te vinden tenslotte...
en jij ook niet, en sini en al die anderen ook niet.
groeten albana
07-10-2008 om 17:13
Net zo hard als ik
Ik werk op 10 minuten fietsafstand. Maar soms gaat het zo tekeer dat ik toch de auto pak. Dan moet ik daarna nog wel 5 minuten lopen vanaf de parkeerplaats maar dat vind ik minder erg dan langs het kanaal te fietsen met storm en regen. En als ik met de auto ga, dan mogen mijn kinderen dat ook en dan wil ik ze best even brengen.
En ja lullig voor je buurmeisje, maar het lijkt mij dat die de volgende keer alleen moet fietsen.
Karin TZ