Ced89
10-07-2023 om 12:07
Zorgen om zoon van 9 met Petechien en te hoge bloeddruk
hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier en maak mij erge zorgen.
Afgelopen donderdag kwam hij thuis uit school met buikpijn en misselijkheidsklachen. Die ochtend erop wou hij gewoon naar school maar smiddags na school gaf hij dezelfde klachten aan plus, hij had overal puntbloedingen. los van elkaar maar ook grote groeperingen. Benen, armen, voeten, rug, buik, handen. Ook had hij koorts. Savonds hebben we de huisartsenpost gebeld en die gaven aan(. Door middel van beeld bel onderzoek) dat het niet acuut was maar dat het lijkt op Petechiën. Dit zou een virus kunnen zijn en dus was het advies uitzieken en wanneer het maandag niet over was de huisarts bellen. De rest van het weekend ging het op zich goed. Maar de klachten zijn niet over. Vanmorgen om 09:15 konden we terecht bij de huisarts. Zijn bloeddruk was 134/80 ( te hoog voor zijn leeftijd zei zij) op beide armen kreeg hij van de bloeddrukmeters weer nieuwe puntbloedingen. Ze wou zijn urine testen op bloed en dit was +1
Ze zou overleggen met de kinderarts maar dit lukte niet direct en dus zijn we naar huis gestuurd. Ze belt ons vandaag terug. Ze gaf aan dat er iniedergeval iets zit wat er niet hoort.
wie herkent dit? Maak me zo een zorgen.
MamaE
10-07-2023 om 23:38
Oei, daar zou ik ook van schrikken en zorgen om hebben. Sterkte, ik hoop dat het meevalt.
Ced89
11-07-2023 om 15:14
bedankt voor alle reacties. er is nog niks bekend. de kinderarts en dokter hoopten vanmiddag de uitslag van het bloedonderzoek te hebben maar we zijn nog niet gebeld. De dokter weet het zelf niet zo goed zonder die uitslag dus het is afwachten zei ze vanmorgen. Wel heeft onze zoon nu weer nieuwe vlekken overal en had hij vannacht een flinke spontane bloedneus. bloeddruk was vandaag normaal.
BritgetJones007
11-07-2023 om 15:34
oh dat klinkt erg naar allemaal. Hoop dat je snel de uitslag hoort. Verschrikkelijk, die zorgen om je kind.
Hoe voelt je zoon zich verder nu?
Veel sterkte
_Audrey
11-07-2023 om 16:49
He jakkes, ik zou me ook zorgen maken. Hopelijk heb je snel duidelijkheid en goed nieuws
BritgetJones007
12-07-2023 om 13:14
eenhoornn schreef op 12-07-2023 om 10:29:
Wat een zorgen voor jullie!
Weten jullie inmiddels al meer?
Hoop dat het goedkomt. Weten jullie al meer?
BritgetJones007
12-07-2023 om 18:29
heel veel sterkte, omdat je nog niet reageert ga ik ervan uit dat het niet goed gaat... leef met je mee.
Zo verschrikkelijk als het niet goed met je kind gaat.
Hoop dat jullie in goede handen zijn en dat het uiteindelijk goed komt.
DehaarclipvanMarieClaire
12-07-2023 om 21:41
Heeft ie ook blauwe plekken, is hij bleek, moe, pijn in zijn botten en terugkerende infecties en onverklaarbare koorts? Heeft hij hoofdpijn? Minder eetlust? Is hij afgevallen? Zweet hij veel ' s nachts?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.