Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zoon wordt gepest, groep 4


Marloes17 schreef op 03-10-2023 om 18:19:

De situatie is nu echt uit de hand gelopen. Leerplicht heb ik net gemaild. Wat is er gebeurt; ik haal mijn kind op ben in gesprek met juf over de incidenten, komt mijn zoon naar me toe ze lachen me uit ze schelden ze stoppen niet. Dus ik zeg; wil je hiermee ophouden ik wil niet meer dat we elkaar schoppen schelden etc het moet nu echt stoppen. Juf was erbij en vervolgens stonden er twee broers van de middelbaren school mij en me zoon te intimideren met wat zeg je en tegen wie praat je. Ik moest wel rustig blijven want kreeg weer Déjà vu. Gelukkig kwam de moeder, ze vroeg waarom haar dochter is lief. Ik zei ja mevrouw dat is ze ook maar ik wil niet dat ze elkaar pesten. Gelukkig sprak ze haar zoon aan en kon ik uit de situatie stappen. Het is nu zo dat ze ook hun broers erbij halen. Volgens juf is dit meisje heel pittig en lastig te corrigeren. Zij is nieuw op school en stond ook op de video beelden als enige meisje bij de vechtpartij.

wij willen weg, dus ik heb mijn zoon al die zelfde middag ergens ingeschreven het is een nieuwe school in onze wijk. Ik heb op de mail leerplicht gevraagd mij terug te bellen en eventueel iets voor ons te betekenen als het om urgentie gaat.

Het probleem is te groot en ook bedreigend. Ik en me hele gezin hebben hier geen energie voor

Als je je kind inschrijft op die nieuwe school, wees dan zeker dat het meisje niet ook naar deze school verschoven wordt! Die kans is aanwezig als de nieuwe school tot dezelfde stichting behoort. 
Hier zijn op de basisschool ook leerlingen binnen de tot de stichting aangesloten scholen van school gewisseld nadat schorsingen geen effect had. Onderling van school wisselen wordt niet gezien als uitschrijven en  daar zal de inspectie ook geen vraagtekens bij plaatsen.

Ik hoop voor je dat hij daar welkom is en deze nare tijd achter zich kan laten.

ja, jouw verhaal snap ik wel. Maar ik vroeg me echt af wat de juf in deze 2 situaties heeft gedaan?

Marloes17

Marloes17

03-10-2023 om 20:05 Topicstarter

Kikki39 schreef op 03-10-2023 om 20:02:

ja, jouw verhaal snap ik wel. Maar ik vroeg me echt af wat de juf in deze 2 situaties heeft gedaan?

Ze stond erbij en zei tegen me dit is idd één van de problemen continu brandjes blussen maar ook dit meisje had de hele dag time out 🙄blijkt een pittige te zijn.het gebeurde heel snel en deze juf is zeer vriendelijk en rustig in haar benadering. 

Kikki39 schreef op 03-10-2023 om 20:02:

ja, jouw verhaal snap ik wel. Maar ik vroeg me echt af wat de juf in deze 2 situaties heeft gedaan?

Daar ben ik ook benieuwd naar....sterker nog; ik neem aan dat deze moeder bij de directeur op gesprek mag komen?

zeer vriendelijk? Er wordt een meisje geschopt en komt keihard tegen een tafel aan en juf reageert zeer rustig en vriendelijk? Er gaat hier toch iets gigantisch mis? Ik snap niet dat je hier nog rustig op reageert en wordt dus niet ingegrepen?

Marloes17

Marloes17

03-10-2023 om 20:20 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 03-10-2023 om 20:07:

[..]

Daar ben ik ook benieuwd naar....sterker nog; ik neem aan dat deze moeder bij de directeur op gesprek mag komen?

Ik moet nog een mail naar directie sturen. Want er moet idd iets mee gedaan worden. Via het Parro systeem worden de ouders wel op de hoogte gehouden over het gedrag. Ik heb zelf het idee dat juf het niet door had wat er buiten gebeurde. 

Marloes17

Marloes17

03-10-2023 om 20:24 Topicstarter

Kikki39 schreef op 03-10-2023 om 20:19:

zeer vriendelijk? Er wordt een meisje geschopt en komt keihard tegen een tafel aan en juf reageert zeer rustig en vriendelijk? Er gaat hier toch iets gigantisch mis? Ik snap niet dat je hier nog rustig op reageert en wordt dus niet ingegrepen?

Er werd idd niet ingegrepen op een manier wat paste. Ik heb notabene me stem verheft. Juf is erg van het uitleggen. Dat is opzicht mooi maar werkt blijkbaar niet op deze groep.


mij ben helemaal moe, en slaap er echt slecht van, maar probeer wel rustig te blijven. Het is ook beter als we uit de situatie stappen je wilt ook niet dat dingen ordinair uit de hand lopen. Ouders die zich ermee gaan bemoeien oudere broers. Ik pas hiervoor en hou de eer aan ons zelf 

Tegen tokkies begin je niet veel, nee. Dat is echt iets voor school, bij de directeur. Over de rol van de juf: het klinkt niet adequaat maar je weet niet wat de afspraken zijn tussen de directeur en juf.

ik snap dat je je onveilig voelt en een andere school zoekt. Ga echter wel kijken voor je kiest welke school. Mijn inziens is een schoolkeuze belangrijk en moet je goed kijken wat past. Evt wat verder weg als dat beter voelt. 

Marloes17

Marloes17

03-10-2023 om 20:51 Topicstarter

Philou schreef op 03-10-2023 om 20:44:

Tegen tokkies begin je niet veel, nee. Dat is echt iets voor school, bij de directeur. Over de rol van de juf: het klinkt niet adequaat maar je weet niet wat de afspraken zijn tussen de directeur en juf.

Precies, het lijkt erop dat directie en ib’r op een aparte eiland fungeren 

Marloes17

Marloes17

03-10-2023 om 20:55 Topicstarter

duizel schreef op 03-10-2023 om 20:46:

ik snap dat je je onveilig voelt en een andere school zoekt. Ga echter wel kijken voor je kiest welke school. Mijn inziens is een schoolkeuze belangrijk en moet je goed kijken wat past. Evt wat verder weg als dat beter voelt.

Dit is een kleine school in een nieuwe buurt. Er zitten nog niet echt veel kindjes op. De kinderen die erop zitten wonen ook bij ons in de straat. Ik moet maar afwachten of we wel welkom zijn. Wij hebben wel voorrang omdat we uit die nieuwe buurt komen. 
met is binnenkort een opendag en er zijn ook wen dagen om te kijken of je kind past binnen deze school. 

is het onderwijs met een ander onderwijsconcept

Marloes17 schreef op 03-10-2023 om 20:55:

[..]

Dit is een kleine school in een nieuwe buurt. Er zitten nog niet echt veel kindjes op. De kinderen die erop zitten wonen ook bij ons in de straat. Ik moet maar afwachten of we wel welkom zijn. Wij hebben wel voorrang omdat we uit die nieuwe buurt komen.
met is binnenkort een opendag en er zijn ook wen dagen om te kijken of je kind past binnen deze school.

Dat klinkt goed.  In dat geval heb je hopelijk te maken met een team dat er echt wat van wil maken en dus meer energie steekt in de groep en individuele leerling. Wees wel alert want je zoon kan zich gedrag aangeleerd dat pesters in de hand werkt en/of als reactie zelf gaan pesten. Ik snap heel goed dat je vertrekt.

Marloes17

Marloes17

03-10-2023 om 21:57 Topicstarter

duizel schreef op 03-10-2023 om 20:57:

is het onderwijs met een ander onderwijsconcept

Ja het is montessori 

Ik snap je keuze. Het is continu niet veilig en de juf grijpt niet in. Uitleggen is leuk, maar kinderen van 7/8 jaar horen al lang te weten dat je niet zomaar mensen in elkaar timmert en dat hoeft ook geen zes keer per dag herhaald te worden. Op een gegeven moment moeten er duidelijke consequenties volgen.
Het zou me niet verbazen als er meer kinderen weggaan en de school vervalt tot een tokkieschool met continu vechtpartijen en een exodus aan onderwijzend personeel.

Het voordeel van die nieuwe school is dat er nog niet zo veel leerlingen zijn en dat de groepen dus nog gevormd moeten worden. Dat is denk ik wel fijn. Ik hoop dat het bevalt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.