Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zinkende waterschoenen


Saga schreef op 07-10-2022 om 21:56:

[..]

Maar mag dat dan? Bij 'onze' zwemles niet. Ik zag er ook niemand mee.

Waarom zou dat niet mogen? Serieuze vraag, ik ken alleen de eisen 'zinken' en 'stevige zool'. 

Bloemenzee

Bloemenzee

08-10-2022 om 00:22 Topicstarter

Peaches schreef op 07-10-2022 om 21:54:

[..]

Dat zeggen we dus al 2 pagina's 🤣

Nee, dat is niet waar. Alleen de tweede pagina.

Sorry  Ik kon vandaag pas laat reageren.

Hier gebruiken we ook de gymschoenen van de scapino. Ze was toe aan een nieuwe maat dus de oude is voor het afzwemmen. Ze zwemmen hier maar 3x met kleding overigens (per diploma, dus 9x voor je diploma C hebt). 

Druiffie schreef op 08-10-2022 om 09:31:

Hier gebruiken we ook de gymschoenen van de scapino. Ze was toe aan een nieuwe maat dus de oude is voor het afzwemmen. Ze zwemmen hier maar 3x met kleding overigens (per diploma, dus 9x voor je diploma C hebt).

Dat is wel een verschil zeg, bij zoon zwommen ze vanaf het laatste badje bij A elke les met kleding. En bij zwemvaardigheid soms bijna de hele les.

Bii ons was het wisselend bij de twee envos diploma's en we het gekleed zwemmen in korte broek en tshirt dat stelde niets voor en gad ook weinig problemen daar droegen ze om de week hun kleding. Voor c ging zoon naar een ander zwembad puur omdat de eisen van het nationaal zwemdiploma zwaarder zijn als die van envos, waar hij eerst zwom was tot badje 4 ook nationaal zwemdiploma maar bij het afzwembadje waren ze ineens overgestapt van methode.

Ik heb toen voor c hem elke week laten starten in de kleding (was altijd eerste zwemles van de maand, maar hij had natuurlijk daarvoor alleen het makkelijke envos kledingzwemmen gehad) binnen no time werd hij de snelste zwemmers in het bad terwijl hij altijd (door zijn schaarslag) de langzaamste was. De 6 banen volledig gekleed (incl dikke jas) waren voor hem echt een makkie.

Ik vind het ook jammer dat het zo weinig is bij ons. Als reden geven ze dat ze anders niet toekomen aan de andere vaardigheden? Beetje raar, dan zwem je toch wat langer. Zullen veel ouders wel niet willen… Het is onderdeel van een grotere organisatie die op veel meer plekken zitten en ook daar veel vaker met kleding aan. Snap dus niet zo goed waarom bij ons niet. Verder staan ze super goed bekend hier in de omgeving. 

Even een tip met betrekking tot de jas. Zorg ervoor dat het er een is zonder capuchon. Die komt namelijk geheid als een soort van parachute achter het kind te hangen en maakt het zwemmen extreem veel zwaarder.

Druiffie schreef op 08-10-2022 om 12:59:

Ik vind het ook jammer dat het zo weinig is bij ons. Als reden geven ze dat ze anders niet toekomen aan de andere vaardigheden? Beetje raar, dan zwem je toch wat langer. Zullen veel ouders wel niet willen… Het is onderdeel van een grotere organisatie die op veel meer plekken zitten en ook daar veel vaker met kleding aan. Snap dus niet zo goed waarom bij ons niet. Verder staan ze super goed bekend hier in de omgeving.

Maar bij met kleding zwemmen oefenen ze toch ook gelijk die schoolslag? 

Bloemenzee

Bloemenzee

08-10-2022 om 13:59 Topicstarter

Hier is met kleding zwemmen een maand of 4. Niet de hele les en het wordt opgebouwd, maar wel iedere les even.

Er werd gezegd dat die gymschoenen misschien niet mogen. Ik zal het voor de zekerheid komende week even voorleggen aan de zwemjuf.

Decembermamma schreef op 08-10-2022 om 13:34:

[..]

Maar bij met kleding zwemmen oefenen ze toch ook gelijk die schoolslag?

Ja dat zou ik ook denken… en anders maar een paar lessen extra hoor. Maargoed, blijkbaar is er gedoe over geweest en is het nu beperkt tot 2 lessen en het afzwemmen. Capuchon is hier dan wel weer verplicht bij C trouwens. 

RodeKrullenbol schreef op 08-10-2022 om 13:16:

Even een tip met betrekking tot de jas. Zorg ervoor dat het er een is zonder capuchon. Die komt namelijk geheid als een soort van parachute achter het kind te hangen en maakt het zwemmen extreem veel zwaarder.

Dat is alleen maar realistisch toch? 

Ysenda schreef op 08-10-2022 om 09:38:

[..]

Dat is wel een verschil zeg, bij zoon zwommen ze vanaf het laatste badje bij A elke les met kleding. En bij zwemvaardigheid soms bijna de hele les.

Bij ons ook elke les 🤷🏼‍♀️. Wel irritant elke keer die zeiknatte kleding 🤣

SuzyQFive schreef op 08-10-2022 om 16:56:

[..]

Bij ons ook elke les 🤷🏼‍♀️. Wel irritant elke keer die zeiknatte kleding 🤣

Ja maar je ziet die kinderen gewoon sterker worden met de les.

RodeKrullenbol schreef op 08-10-2022 om 13:16:

Even een tip met betrekking tot de jas. Zorg ervoor dat het er een is zonder capuchon. Die komt namelijk geheid als een soort van parachute achter het kind te hangen en maakt het zwemmen extreem veel zwaarder.

Je kunt de kraag met capuchon naar binnen vouwen, dan blijft hij plat tegen de rug.

Realistischer is natuurlijk om gewoon met capuchon te zwemmen, wat ook zou moeten als kind in het kanaal valt ofzo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.