Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-01-2024 om 22:38
Ik heb een zoontje van 10 dat altijd met veel plezier naar school is gegaan. Hij was altijd erg populair. Vorig jaar werd zijn klas opgesplitst en kwam hij in groep 7 in een al bestaand klasje terecht. De eerste maand ging dit prima, hij maakt altijd makkelijk vrienden. Maar na 4 weken werd hij ernstig ziek en lag een week in het ziekenhuis met een bacterie die hersenschade en blindheid veroorzaakt. Gelukkig is hij zonder letsel erbovenop gekomen maar de revalidatie duurde 6 weken. Bij terugkomst op school werd hij ineens aangevallen door 4 jongens uit zijn klas en omdat hij zo afgezwakt was durfde hij niks terug te doen. Daarna begonnen de treiterijen en die zijn niet opgehouden. Op deze school wordt extreem gepest in alle 3 de groep 7/8 klassen dus een parallelklas waar zijn andere vriendjes zitten heeft geen zin. Ik weet dat alle scholen issues hebben maar ik heb wel de indruk dat deze school extremer is dan andere scholen. Er wordt gedreigd met steekpartijen, er wordt amper ingegrepen tijdens vechtpartijen, we waren erbij toen een lief meisje uit het niets een blauw oog werd geslagen. Alles gebeurd zonder dat er consquenties zijn. We hebben gesprekken gevoerd maar niets helpt. De juffen zitten tegen een burn out aan en hebben de directie om extra hulp gevraagd. Op het schoolplein regent het klachten en willen meerdere ouders van school wisselen. Kortom, een puinhoop.
Nou heb ik mijn kind op een brute vechtsport gedaan en hij is hier goed in maar dan nog is hij niet opgewassen tegen een groep. Ik merk dat zijn karakter aan het veranderen is, hij wordt down en heeft veel buikpijn, vooral op zondag. Het lieve vrolijke jongetje van hiervoor verdwijnt en dat doet pijn want hij heeft al teveel meegemaakt. Nu beginnen zijn schoolprestaties er ook onder te lijden want hij kan zich niet concentreren vanwege de agressie in de klas.
Ik wil hem van deze school afhalen, want veel erger dan dit kan bijna niet, maar mijn man is hier fel op tegen. De directie gaat proberen om hem volgend jaar samen te voegen met de jongens uit zijn oude klas, dit jaar is dat geen optie want in die klas is groep 7 leuk maar groep 8 een beruchte terrorgroep met hele pestprotocollen etc. De directrice gaf zelf toe dat er in die klas heel veel speelt. Mijn man vindt dat mijn zoontje het gewoon een half jaar moet volhouden, maar een half jaar is lang als je geen enkele vriend in de klas hebt en je constant wordt bedreigd en uitgescholden.
Ik wil graag jullie mening horen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.