Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Verplicht helpen op clubjes?


Rondstruiner schreef op 24-05-2022 om 09:05:

[..]

Hoe liggen de prijzen dan bij jullie? Zijn die lager dan in de reguliere horeca of hetzelfde?

Die zijn lager dan in de reguliere horeca. Een normaal flesje bier of pilsje van de tap kost 2 euro. Speciaalbier kost 3,20 en fris kost ook 2 euro. Als je een hele bak bier besteld krijg je daar reductie op. Als er dan mensen bij zijn die geen bier drinken mogen een flesje omwisselen aan de bar voor een frisdrank. 

watertoren schreef op 24-05-2022 om 09:14:

[..]

Die zijn lager dan in de reguliere horeca. Een normaal flesje bier of pilsje van de tap kost 2 euro. Speciaalbier kost 3,20 en fris kost ook 2 euro. Als je een hele bak bier besteld krijg je daar reductie op. Als er dan mensen bij zijn die geen bier drinken mogen een flesje omwisselen aan de bar voor een frisdrank.

Dat is toch ook gewoon oneerlijke concurrentie voor de reguliere horeca. 

Gingergirl schreef op 23-05-2022 om 21:59:

[..]

Dat rijden moet je inderdaad met elkaar oplossen. Wassen kan iedereen zelf. Bar is niet nodig, je kunt ook van huis iets te eten of drinken meenemen, feesten en partijen tja zit iedereen daar op te wachten? Een hoop vrijwilligerswerk kan voorkomen worden door het in de eerste plaats anders te regelen.

Veel van die clubs draaien wel deels op baromzet. Ook is het gezellig om na afloop van een wedstrijd of training wat met elkaar in de kantine te drinken. 

Feesten en partijen... 1 keer per jaar of zo en 'n keer een activiteit is leuk. Bij wijze van elke week extra activiteiten naast de trainingen en de wedstrijden, dat is overdreven, maar bij de meeste sportverenigingen doen ze dat ook niet. 

Rondstruiner schreef op 24-05-2022 om 09:03:

[..]

Nee, dat gebeurt dus niet. Anders zouden niet zoveel kinderen en volwassen overgewicht hebben.

Waarom moet je überhaupt eten aanbieden op een sportvereniging?

Wij hebben een tijd fruit verkocht maar dat liep niet. We konden alles weg gooien. Zo ook alcoholvrij bier. Dat ging ook over de datum. Hier wordt er echt veel eten verkocht. 's morgens veel tosties en diverse soorten broodjes en daarna veel friet en snacks. Er zijn hier ook wedstrijden op zaterdag die pas rond half 5 of 5 uur beginnen. Die mensen willen dan na de wedstijd wat eten en daarna blijven ze hangen voor de bekende derde helft.

Rondstruiner schreef op 24-05-2022 om 09:21:

[..]

Dat is toch ook gewoon oneerlijke concurrentie voor de reguliere horeca.

Daar klaagt de horeca dan ook al jaren volop over. 

Rondstruiner schreef op 24-05-2022 om 09:21:

[..]

Dat is toch ook gewoon oneerlijke concurrentie voor de reguliere horeca.

Ja, maar je mag ook niet zo lang open blijven als de reguliere horeca. Als de kantine dicht gaat gaan er veel mensen naar een cafe. 

watertoren schreef op 24-05-2022 om 09:25:

[..]

Ja, maar je mag ook niet zo lang open blijven als de reguliere horeca. Als de kantine dicht gaat gaan er veel mensen naar een cafe.

Openingstijden zijn in veel plaatsen wel redelijk ruim. Soms ook gewoon tot na middernacht. 

Rondstruiner schreef op 24-05-2022 om 09:03:

[..]

Nee, dat gebeurt dus niet. Anders zouden niet zoveel kinderen en volwassen overgewicht hebben.

Waarom moet je überhaupt eten aanbieden op een sportvereniging?

Omdat ze anders wel elders een cafetaria of kroeg op gaan zoeken en er dan geen neveninkomsten voor de sportclub zijn.

Dik word je niet van een uitspatting in t weekend maar juist als je dagelijks snaait. En dat is natuurlijk niet de verantwoording van sportkantines.

A12345 schreef op 24-05-2022 om 09:40:

[..]

Openingstijden zijn in veel plaatsen wel redelijk ruim. Soms ook gewoon tot na middernacht.

Tot een bepaalde tijd na het sporten volgens mij.

Overigens begrijp ik die kantines wel zeker wel! Eten en drinken is ook soort van nodig zeker als je een sport hebt waar een wedstrijd 1,5 tot 2 uur kan duren en je soms voor meerdere kids op de club bent. Dan is tussen door wat te drinken of te eten wel fijn.

watertoren schreef op 09-05-2022 om 12:41:

Precies Ysenda. De vereniging draait op de omzet van de kantine. De opbrengt van de kantine wordt weer in de club gestoken.

zo is dat bij onze muziekvereniging ook. daarnaast verhuur van ruimtes. wij leven voor een groot deel van de opbrengst van de carnaval bijvoorbeeld die in onze grote zaal gevierd wordt in mijn dorp

Rondstruiner schreef op 24-05-2022 om 09:03:

[..]


Waarom moet je überhaupt eten aanbieden op een sportvereniging?

Als je daar in een weekend 5 (competitiewedstrijd) tot 24 uur (toernooi) (2*12uur of langer) zit wil je op een gegeven moment echt wel iets eten. 

En we nemen echt heel veel mee, maar een tosti-ijzer meenemen op de tribune is niet heel praktisch.

En het is ook heel gebruikelijk om na de wedstrijd je tegenstander een drankje, en bij onze vereniging zelfgemaakte taart, aan te bieden voor ze weer in de auto naar huis stappen. Even de wedstrijd na bespreken, en de andere teams in de poule door te nemen. Dat is bij de jeugd al en ook bij de senioren een goed gebruik. Als je geluk hebt zit je tegenstander op een half uur rijden, heb je pech ben je 1,5-2 uur onderweg (enkele reis) (En dan op donderdagavond competitie mogen spelen met een jeugdig-team dat de volgende dag naar school moet). 

Zoon heeft een tijdje gevoetbald, wat daarbij opviel is dat elke week bijna alle ouders meegingen naar de uitwedstrijden, er reden dus veel te veel auto's!
Bardiensten hoefde daar niet gedraaid te worden, maar er werd wel verwacht dat de training door 1 van de ouders gedaan werd. Soms had je toevallig een kind in je team met een vader die het leuk vond om te trainen, en ook nog eens de woensdagmiddag vrij kon maken. Maar meestal was dit een hoop gedoe.

Het laatste jaar zat hij in een team waarvan twee vaders in een rolstoel zaten, twee alleenstaande moeders, één moeder die wel wilde trainen maar toen net een hart-operatie kreeg en één vader die wilde trainen maar totaal geen feeling met kinderen had. De rest kon of wilde niet
Halverwege het seizoen is het team uit elkaar gevallen... Toen ook definitief gestopt met voetbal. Wat een drama!

(ik deed overigens wat ik kon, waste shirts, pikte kinderen bij huis op om mee te rijden, regelde reservespelers als het halve team weer eens op het laatste moment afzegde, maar het was trekken aan een dood paard. Tot zover mijn voetbal-frustraties <knipoogsmiley> )

Decembermamma schreef op 24-05-2022 om 09:48:

[..]

Tot een bepaalde tijd na het sporten volgens mij.

Overigens begrijp ik die kantines wel zeker wel! Eten en drinken is ook soort van nodig zeker als je een sport hebt waar een wedstrijd 1,5 tot 2 uur kan duren en je soms voor meerdere kids op de club bent. Dan is tussen door wat te drinken of te eten wel fijn.

Ja en na de wedstrijd of training met z'n allen wat drinken of eten... een vereniging is niet alleen sporten en wegwezen, maar heeft ook wel een sociale functie. 

Met meerdere kids of een toernooi, ben je er soms 'n hele ochtend. Dan is iets eten ook wel fijn. 

En het is vaak ook wel 'snelle hap', het is niet zo dat daar sterrendiners voor spotprijzen aan worden geboden. 

Zebra04 schreef op 24-05-2022 om 10:56:

Zoon heeft een tijdje gevoetbald, wat daarbij opviel is dat elke week bijna alle ouders meegingen naar de uitwedstrijden, er reden dus veel te veel auto's!
Bardiensten hoefde daar niet gedraaid te worden, maar er werd wel verwacht dat de training door 1 van de ouders gedaan werd. Soms had je toevallig een kind in je team met een vader die het leuk vond om te trainen, en ook nog eens de woensdagmiddag vrij kon maken. Maar meestal was dit een hoop gedoe.

Het laatste jaar zat hij in een team waarvan twee vaders in een rolstoel zaten, twee alleenstaande moeders, één moeder die wel wilde trainen maar toen net een hart-operatie kreeg en één vader die wilde trainen maar totaal geen feeling met kinderen had. De rest kon of wilde niet
Halverwege het seizoen is het team uit elkaar gevallen... Toen ook definitief gestopt met voetbal. Wat een drama!

(ik deed overigens wat ik kon, waste shirts, pikte kinderen bij huis op om mee te rijden, regelde reservespelers als het halve team weer eens op het laatste moment afzegde, maar het was trekken aan een dood paard. Tot zover mijn voetbal-frustraties <knipoogsmiley> )

Ik snap dat niet zo goed, hoe kan je ouders nou de training laten verzorgen? Die hebben over het algemeen de ballen verstand van trainingen  en/ of groepen kinderen. Ik hoor het dus vaak bij voetbal, maar heb het nooit gesnapt. 

Mevrouw75 schreef op 24-05-2022 om 10:58:

[..]

Ik snap dat niet zo goed, hoe kan je ouders nou de training laten verzorgen? Die hebben over het algemeen de ballen verstand van trainingen en/ of groepen kinderen. Ik hoor het dus vaak bij voetbal, maar heb het nooit gesnapt.

Het kan wel, maar dan moet je ze wel een trainerscursus laten doen en laten bijscholen. 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.