Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-06-2022 om 18:03
Beste forummers,
Op ouders.nl kan ik kiezen uit de rubrieken alles digitaal en basisschoolleeftijd. Het is mij niet duidelijk waar mijn vraag bij hoort. Omdat het opvoedkundig is en geen vraag over de werking van internet doet ik het hier.
Mijn zoon kwam gisteren in paniek naar mij toe met dat een recent opgepakt persoon een vriendje van hem volgt. Ik dacht dat hij maar wat kletst. Maar het lijkt erop dat dit echt zo is. Die kinderen sturen elkaar alles over die persoon door waaronder facebook en instagramnamen. Ik kan alleen zien dat die persoon 3700 personen volgt op Instagram en dat hij gevolgd wordt door nog een ander vriendje van mijn zoon (als ik het begrijp, dus dat kinderen terug volgen????)
Ik heb de ouder van het vriendje dat die persoon volgt erop aangesproken. Omdat ik weet dat de kinderen foto's van elkaar plaatsen en elkaar taggen en dit soort personen dus ook informatie over mijn zoon via hun kinderen kunnen krijgen. Zij zeggen: onzin, een pedofiel kan overal staan.
Nu maak ik mij enorme zorgen om de veiligheid van mijn zoon. Ik wist echt niet dat ouders hier zo laks zijn dat ze niet controleren door wie hun kinderen worden gevolgd terwijl hun kinderen intussen informatie delen over onder meer mijn zoon
Hoe spreek ik de ouders zo aan dat ze verantwoordelijkheid nemen en mijn zoon dus ook beter beschermd wordt?
Mijn zoon is trouwens 10 jaar en de meeste vriendjes ook
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.