Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

01-11-2021 om 07:16

Twee weken missen in groep 3

Mijn kind zit nu in groep 3, nu wil mijn ex het kind meenemen naar het buitenland voor een uitvaart. Ik vind dat niet goed omdat ik denk dat kind dan teveel van school mist. 
Wat denken jullie hiervan? Is 2 a 3 weken te lang om te missen in groep 3?



Hier het omgekeerde meegemaakt en ik kan je zeggen dat 2 weken in zo’n situatie  omvliegen. Broer met gezin moest ook zo’ n 10 uur vliegen om de begrafenis van onze moeder mee te maken. Zo wie zo maar weinig vluchten, dus je vertrekt op donderdag  komt aan op vrijdag. Je hebt ook als familie tijd nodig om elkaars verhalen te horen en gevoelens te delen. Op maandag  zelf afscheid nemen en op dinsdag  was het condoleren.  Op  woensdag de begrafenis, dit kon niet eerder. Op vrijdag zaten we bij de notaris, waar van alles en nog wat geregeld moest worden, voordat we op maandag definitief konden tekenen;  hij moest iemand machtigen. Dinsdag vlogen ze weer terug om op woensdag weer in het “woonland” aan te komen. Had het een of twee dagen sneller gekund, vast wel, maar wij wilden bijvoorbeeld niet bij de notaris zitten voordat onze moeder was begraven. Er zijn momenten dat school even iets minder belangrijk is. 

irmama schreef op 01-11-2021 om 13:45:

[..]

Wake en " waken" is niet hetzelfde!!!

Oh ik had inderdaad niet goed begrepen wat julali bedoelde. Waken is in dit geval niet aan de orde, want de betreffende persoon is reeds overleden. Daarbij kan waken weliswaar lang duren, dat wil niet zeggen dat een kind daar bij moet zijn, laat staan dat het er vrij voor krijgt van school. Dat is namelijk niet zo en het lijkt me ook niet wenselijk. Maar goed, ook al vind je dat als ouder wel waardevol, je krijgt hier geen toestemming voor. Waken wordt ook gedaan door volwassenen, niet door kinderen en al helemaal niet als ze zes/zeven jaar zijn. Kinderen rouwen ook anders dan volwassenen, dat komt in momenten. Ze zijn het ene moment heel verdrietig, het andere moment gaan ze gewoon verder met leven, naar school, sport, zwemles, spelen met vriendjes.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

01-11-2021 om 15:26

Ze heeft toestemming om hem 10 dagen van school te houden dus woensdag vertrekt ze

BlueFawn schreef op 01-11-2021 om 15:26:

Ze heeft toestemming om hem 10 dagen van school te houden dus woensdag vertrekt ze

Dat is het maximale wat school mocht geven. Fijn voor haar dat dat kan. Dit is iets wat je niet over kunt doen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-11-2021 om 15:29

BlueFawn schreef op 01-11-2021 om 15:26:

Ze heeft toestemming om hem 10 dagen van school te houden dus woensdag vertrekt ze

Dat is heel netjes van school. Inderdaad het maximum dat ze zelf mogen geven.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

01-11-2021 om 15:51

Daglichtlamp schreef op 01-11-2021 om 15:28:

[..]

Dat is het maximale wat school mocht geven. Fijn voor haar dat dat kan. Dit is iets wat je niet over kunt doen.

Ik ben ook happy voor haar maar ik zal ze wel missen, gelukkig heeft ze toegezegd dat we elke dag bellen. En ik maak mij grote zorgen vanwege de situatie met de pandemie die daar flink tekeer gaat.

fijn dat je goede afspraken hebt over contact houden. Over die twee weekjes school missen zou ik mij echt niet druk maken! Als je kind er al achterstand zou oplopen heb je die in een paar weekjes ook weer zo opgekrikt

Fijn dat ze toestemming hebben gekregen. Het missen van 2 weken school lijkt me geen probleem. 

---

---

01-11-2021 om 21:49

Wordt er geen online les gegeven voor kinderen die thuis moeten zitten? Misschien kan ze toch nog her en der wat lessen volgen? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.