Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

tv kijken kinderfeestje

Morgen viert mijn zoon zijn kinderfeestje. Hij wordt 10. De weersvoorspellingen zijn niet zo best. De hoofdactiviteit is gewoon binnen in huis. Maar ik verwacht dat er nog een uurtje over is tussen de activiteit en het eten. Normaal zou ik ze naar buiten gestuurd hebben, maar dat is nu niet echt een optie. Ik kan ze een uurtje voor de tv zetten. Voor een film is dat te kort. Wie heeft een suggestie voor iets anders op tv? Het gaat om een groep van 6 jongens en twee meisjes.


Een DVD van Buurman en Buurman. Of iets anders met korte filmpjes.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-04-2022 om 13:33

Afleveringen van:

  • Freek Vonk
  • Buurman & Buurman
  • Mr. Bean
  • Jachtseizoen (alhoewel, misschien iets te jong voor nog?)

Waar kijkt hij verder wel eens naar?

Caroline80

Caroline80

06-04-2022 om 13:38 Topicstarter

Hetvrijewoord schreef op 06-04-2022 om 13:33:

Afleveringen van:

  • Freek Vonk
  • Buurman & Buurman
  • Mr. Bean
  • Jachtseizoen (alhoewel, misschien iets te jong voor nog?)

Waar kijkt hij verder wel eens naar?

Voetbal en formule 1. Maar denk niet dat de meisjes dat leuk gaan vinden.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

06-04-2022 om 13:43

karoke 

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

06-04-2022 om 13:44

Of je laat ze hun gang gaan

Caroline80

Caroline80

06-04-2022 om 13:44 Topicstarter

clivia53 schreef op 06-04-2022 om 13:43:

karoke

Oh nee dat is niks voor mijn zoon.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-04-2022 om 13:45

Caroline80 schreef op 06-04-2022 om 13:38:

[..]

Voetbal en formule 1. Maar denk niet dat de meisjes dat leuk gaan vinden.

Nou ja, het is zijn feestje toch? 😁

zet de tv aan, leg stripboeken klaar, en materiaal voor een spelletje Wie ben ik, of geen ja, geen nee. en laat ze het zelf uitzoeken

Bij ons was een you tube filmpje van how to draw a car(of vul zelf iets in, dier, bloem) een succes.
En dan de kinderen mee te laten tekenen 
Moest wel na elk lijntje op pauze en dan op het eind kijken hoe de tekeningen toch nog van elkaar verschillen 
Ze hebben heel veel pret gehad

Ik zou of een korte film zoeken ofwel spelletjes laten doen. Gewoon random tv aanzetten dan krijg je discussies over welk programma, die vindt dit niet leuk, die wil per se dat. 

wij hebben ooit een feestje gehad in zeikende regen. Wij hadden een spelletjesmiddag buiten bedacht. 

Het werd even naar de speeltuin in de regen (vonden ze leuk want modder en zeiknat) daarna hebben wij alle playmobil beneden neergezet en een kindernet op tv aangezet. Ik vond het heel gênant want wat zouden de ouders er wel niet van vinden maar de kinderen hadden een top feestje. Hele middag spelen met zijn allen met playmobil en ook nog in de modder spelen. Het kon niet beter. 

Caroline80 schreef op 06-04-2022 om 13:38:

[..]

Voetbal en formule 1. Maar denk niet dat de meisjes dat leuk gaan vinden.

De grootste formule 1 liefhebber die ik ken, is een meisje, dus dat kun je niet per se stellen.

Naast de opties die hierboven al genoemd werden: bij ons werd in zo'n geval nog wel eens de Wii gepakt, weet niet of je die hebt? Eventueel extra controllers regelen? Overigens hebben wij ook wel eens zo'n verjaardag gehad. Het was die dag 2 uur droog: van half 3 tot half 5 - dus ik kon de kinderen droog van school halen, na taart en cadeaus eerst buiten spelen. Toen het begon te druppen de binnenactiviteit gedaan.

muziek aan en disco 
Grappige filmpjes (zoals buurman & buurman)
Spelletjes om uit te kiezen

Misschien is het toch nog even droog...

Als je kind een beetje makkelijk is met zijn spullen, kan er natuurlijk ook met de net gekregen cadeautjes worden gespeeld. Maar goed, misschien vindt je kind dat niet zo prettig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.