Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tosti ijzer mee naar school


Ik vind het vooral heel naar dat het kind de boodschap/opdracht krijgt om de juf te vragen naar de Air Fryer. Zo kweek je een kind dat heel onprettig is. Net zo onprettig als moeder.

Bij mij in grote lijnen: geen boter bij andere smeersels (paté, pindakaas), wel boter bij de rest (kaas, kipfilet, hagelslag)

dan

dan

17-12-2023 om 16:16

Ik zou zelf niet op het idee komen om een tosti ijzer mee te geven naar school maar ben er ook niet tegen. Ik denk dat na een poosje het nieuwtje eraf is, dit wanneer er altijd een tosti ijzer aanwezig is, voor eenmalig is het wat anders. De leerkracht kan zelf het beste bepalen of het haalbaar is om dit te doen in de lunchpauze, lijkt me.

Ik zit nog steeds te dubben over dat luxevoer en het gebakken ei. Leg je dan het gebakken ei bovenop de tosti?
Hier eten we bijna dagelijks geroosterd brood. Liefst zou ik elke dag een tosti nemen maar het tosti-ijzer staat onderin een lade met allerlei zooi erop. Daar moet ik dus echt zin voor maken om die te pakken. Zelf is mijn enige uitspatting dat ik wel eens salami bij mijn kaas doe. Dochter eet haar tosti wel altijd met ketchup.
Geen boter. Ik lust dat niet en dochter neemt het alleen onder hagelslag.

MMcGonagall schreef op 17-12-2023 om 16:21:

Ik zit nog steeds te dubben over dat luxevoer en het gebakken ei. Leg je dan het gebakken ei bovenop de tosti?
Hier eten we bijna dagelijks geroosterd brood. Liefst zou ik elke dag een tosti nemen maar het tosti-ijzer staat onderin een lade met allerlei zooi erop. Daar moet ik dus echt zin voor maken om die te pakken. Zelf is mijn enige uitspatting dat ik wel eens salami bij mijn kaas doe. Dochter eet haar tosti wel altijd met ketchup.
Geen boter. Ik lust dat niet en dochter neemt het alleen onder hagelslag.

Dat is de Franse versie. Croque madam. Maar de Fransen doen ook nog bechamelsaus over hun tosti. Ook over de versie zonder ei (croque monsieur). 

Kan natuurlijk dat iemand dat bedoeld. Maar dat is natuurlijk niet wat we in Nederland met een tosti bedoelen.

Een tosti kan je ook prima maken met een banaan in plaats van kaas. Of zou het dan nog ongezonder worden 😅

magarine wordt wel aangeraden voor kinderen onder de 4 jaar op brood voor het volgende beleg erop komt. Niet voor grotere mensen. Die moeten het zelf uitzoeken wat ze handig of lekker vinden. 

Man, wat een gezeur over een tosti maken op school. En je kind erbij betrekken op deze nare manier is gewoon treurig. 
En luxevoer? Waarom in vredesnaam? Het is en blijft diezelfde boterham met kaas (en misschien ham). Alleen dan lekkerder. Vind ik ook. Als kinderen er beter van eten zie ik werkelijk niet wat het probleem is.
Vast allemaal al gezegd in de 15 pagina's hiervoor, maar wilde het toch óók nog een keer kwijt. 

Wat een heerlijk topic dit😂😂

elledoris schreef op 17-12-2023 om 18:14:

Een tosti kan je ook prima maken met een banaan in plaats van kaas. Of zou het dan nog ongezonder worden 😅

https://feelingfoodtoday.wordpress.com/2020/05/01/elvis-tosti/#:~:text=Het%20zou%20de%20lievelingstosti%20van,bruin%20bakken%20in%20de%20roomboter.

De Elvis Presley tosti..... 

Enneuh ketchup bij de tosti? Dat moet de poll zijn ketchup of curry 😁

Fourtyfour schreef op 17-12-2023 om 22:15:

[..]

https://feelingfoodtoday.wordpress.com/2020/05/01/elvis-tosti/#:~:text=Het%20zou%20de%20lievelingstosti%20van,bruin%20bakken%20in%20de%20roomboter.

De Elvis Presley tosti.....

Enneuh ketchup bij de tosti? Dat moet de poll zijn ketchup of curry 😁

Jaaaa laten we het over tosti varianten hebben! Ik eet trouwens geen brood, heel soms. Dan wordt het eerder een quesadilla. De combi pindakaas-banaan met cacao nibs is heerlijk door de kwark, dat zou ik dus graag op een tosti doen.

Bailey26 schreef op 17-12-2023 om 11:17:

[..]

Zo lees ik hem ook. Of in ieder geval lees ik nergens dat Desideria tosti-donderdag zelf heeft bedacht en besloten.

Desideria, geef je die 2 extra tosti's mee voor kinderen die zelf niks meehebben?

Was even een dag telefoonloos, maar klopt inderdaad. Op verzoek van de juf de klas voorzien van een eigen tosti apparaat en ik geef kind twee extra (kaas)tosti's mee voor als er kinderen zijn die er toch trek in hebben en het niet mee hebben. (Of dat nu is omdat er geen geld is thuis of gewoon vergeten, dat maakt me niks uit) En ik gooi er zelf nog een schepje bovenop door om de paar maanden een paar flessen ketchup te sponsoren.

Een andere ouder zorgt wekelijks voor een gevarieerde en goed gevulde fruitmand. Ook zoiets fijns en leuks.

Desideria schreef op 18-12-2023 om 00:33:

[..]

Was even een dag telefoonloos, maar klopt inderdaad. Op verzoek van de juf de klas voorzien van een eigen tosti apparaat en ik geef kind twee extra (kaas)tosti's mee voor als er kinderen zijn die er toch trek in hebben en het niet mee hebben. (Of dat nu is omdat er geen geld is thuis of gewoon vergeten, dat maakt me niks uit) En ik gooi er zelf nog een schepje bovenop door om de paar maanden een paar flessen ketchup te sponsoren.

Een andere ouder zorgt wekelijks voor een gevarieerde en goed gevulde fruitmand. Ook zoiets fijns en leuks.

Zo'n dingen deed ik ook op school bij zoon. Fijn als de sfeer er zo is dat dat kan. Op de school van dochter is het zoveel afstandelijker en alles strak geregeld, totaal geen ruimte voor spontaniteit. Ik mis de openheid, toegankelijkheid en sfeer van de school waar zoon zat nog regelmatig. De ouderbetrokkenheid was op die school ook veel groter. 

Desideria schreef op 18-12-2023 om 00:33:

[..]

Was even een dag telefoonloos, maar klopt inderdaad. Op verzoek van de juf de klas voorzien van een eigen tosti apparaat en ik geef kind twee extra (kaas)tosti's mee voor als er kinderen zijn die er toch trek in hebben en het niet mee hebben. (Of dat nu is omdat er geen geld is thuis of gewoon vergeten, dat maakt me niks uit) En ik gooi er zelf nog een schepje bovenop door om de paar maanden een paar flessen ketchup te sponsoren.

Een andere ouder zorgt wekelijks voor een gevarieerde en goed gevulde fruitmand. Ook zoiets fijns en leuks.

Dan had ik het verkeerd gelezen, excuus. Als het op verzoek of in overleg is, vind ik dit soort initiatieven helemaal prima en ontlast het ook de school/de juf. 

Maar zo jammer dat er eerst wantrouwend tegenaan gekeken wordt, in plaats van erop te vertrouwen dat het in overleg is gebeurd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.