Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tosti ijzer mee naar school


Beetje kinderachtig. Leuk idee van die leerling toch? 
Mijn SD heeft elke maandag tostidag (elke dag van de schoolweek hebben vijf kids tostidag). 
Wij hebben sinds kort een contactgril (voor tosti’s) in onze personeelskamer (ik werk in het VO). Het is een grote hit  

Nick90 schreef op 14-12-2023 om 22:54:

[..]

En wat verwacht je dan van de school?

Dat je als school eerst nadenkt over of het wenselijk en haalbaar is en hoe je zoiets gaat organiseren. Wie regelt de tostiapparaten? Waar komen ze te staan? Doe je het per klas, in groepjes, wie er wil? Elke dag of op bepaalde dagen?

Nu krijg je dat één juf ja zegt. De rest van de school hoort dat natuurlijk ook, dus er komt precedentwerking. Die willen ook tosti's. Of misschien nog wel andere dingen. 
Waar ga je in mee en waar trek je de grens? Dat lijkt me iets om schoolbreed te bepalen.

Als elke leerkracht zelf mag bepalen, mag de ene klas elke dag tosti's, de andere klas eens per week of misschien wel nooit en weer een andere klas heeft ook een magnetron of een airfryer in de klas.

Gingergirl schreef op 14-12-2023 om 22:37:

[..]

Ja ik zal wel moe zijn ofzo maar ik snap het hele probleem niet zo...

Volgens mij vinden de meesten hier zo'n tosti-ijzer geen raar idee en/of hebben hun eigen kinderen er al een in de klas. Net als mijn kinderen, járen geleden. 

Ik vind het triest dat TO haar dochter aanmoedigt om een leuk initiatief van een klasgenoot belachelijk te maken. Wat hoopt ze daar nou mee te bereiken? Anderen zullen waarschijnlijk denken dat ze zo lullig doet omdat ze jaloers is op de aandacht die deze jongen ongetwijfeld heeft gekregen. Dat moet je niet willen.  

Oh ja hier hadden ze op de basisschool elke week de  'dat zit wel snor warme truien tosti vrijdag'. Dus dan liep iedereen in een warme trui met een opplaksnor op en werden er tosti's gebakken. 
Mijn kinderen hebben er fijne herinneringen aan! 

Niet zo moeilijk doen. Een tosti-apparaat toestaan betekent niet direct dat de toko in een snackbar wordt omgetoverd hè. De angst voor de glijdende schaal zit er bij sommigen wel heel diep in

MamaE schreef op 14-12-2023 om 23:02:

[..]

Dat je als school eerst nadenkt over of het wenselijk en haalbaar is en hoe je zoiets gaat organiseren. Wie regelt de tostiapparaten? Waar komen ze te staan? Doe je het per klas, in groepjes, wie er wil? Elke dag of op bepaalde dagen?

Nu krijg je dat één juf ja zegt. De rest van de school hoort dat natuurlijk ook, dus er komt precedentwerking. Die willen ook tosti's. Of misschien nog wel andere dingen.
Waar ga je in mee en waar trek je de grens? Dat lijkt me iets om schoolbreed te bepalen.

Als elke leerkracht zelf mag bepalen, mag de ene klas elke dag tosti's, de andere klas eens per week of misschien wel nooit en weer een andere klas heeft ook een magnetron of een airfryer in de klas.

Bij mijn SD is het duidelijk: als je in groep 7/8 zit mag je tosti’s maken. De andere leerlingen moeten dus wachten tot ze zover zijn. 

Echt who cares, als die kinderen hun brood dan met meer plezier eten is het goed toch?

nouja, wat je er op tegen kunt hebben is dat het praktisch niet uitvoerbaar is, maar daar komt de juf snel genoeg achter denk ik dan maar. Stel dat meer mensen hun eigen tosti-ijzer willen meenemen, of bijna iedereen wil graag een tosti. Dat kan natuurlijk niet want daar is de tijd en ruimte niet voor binnen school. Of ze moeten een tosti-rooster maken als je bijvoorbeeld maar 4 tosti's kunt maken in 1 pauze (wat me niet vreemd lijkt gezien het vermogen van zo'n apparaat, 6 tosti-ijzers tegelijk aan gaat waarschijnlijk niet goed).

MamaE schreef op 14-12-2023 om 23:02:

[..]

Dat je als school eerst nadenkt over of het wenselijk en haalbaar is en hoe je zoiets gaat organiseren. Wie regelt de tostiapparaten? Waar komen ze te staan? Doe je het per klas, in groepjes, wie er wil? Elke dag of op bepaalde dagen?

Nu krijg je dat één juf ja zegt. De rest van de school hoort dat natuurlijk ook, dus er komt precedentwerking. Die willen ook tosti's. Of misschien nog wel andere dingen.
Waar ga je in mee en waar trek je de grens? Dat lijkt me iets om schoolbreed te bepalen.

Als elke leerkracht zelf mag bepalen, mag de ene klas elke dag tosti's, de andere klas eens per week of misschien wel nooit en weer een andere klas heeft ook een magnetron of een airfryer in de klas.

Verschrikkelijk van die scholen waar eerst alles doodgeanalyseerd moet worden voordat er eens een idee in de praktijk gebracht kan worden. Zo'n dingen regelen zichzelf. En zo niet, dan kijk je op zo'n moment. Hou het een beetje leuk in de klas. 

Ik lees al een paar keer over dat meerdere tosti apparaten niet gelijktijdig aan zouden kunnen. Bij zoon op school (nota bene een noodgebouw) was dat geen probleem. Inderdaad niet met stekkers die zich door gaan lussen met stekkerdozen, maar een klas heeft meerdere stopcontacten he. Met handvaardigheid zijn er ook meerdere soldeerbouten of lijmpistolen gelijktijdig aan, lukt ook prima. 

troelahoep schreef op 15-12-2023 om 01:11:

nouja, wat je er op tegen kunt hebben is dat het praktisch niet uitvoerbaar is, maar daar komt de juf snel genoeg achter denk ik dan maar. Stel dat meer mensen hun eigen tosti-ijzer willen meenemen, of bijna iedereen wil graag een tosti. Dat kan natuurlijk niet want daar is de tijd en ruimte niet voor binnen school. Of ze moeten een tosti-rooster maken als je bijvoorbeeld maar 4 tosti's kunt maken in 1 pauze (wat me niet vreemd lijkt gezien het vermogen van zo'n apparaat, 6 tosti-ijzers tegelijk aan gaat waarschijnlijk niet goed).

Zo te lezen, doen ze het op heel wat scholen. 

Leerkrachten kunnen prima zelf verzinnen hoe ze zoiets gezellig houden. Ze dealen voortdurend met dit soort dingen. Bij de kleuters staat ook maar één watertafel. 


MamaE schreef op 14-12-2023 om 23:02:

[..]

Dat je als school eerst nadenkt over of het wenselijk en haalbaar is en hoe je zoiets gaat organiseren. Wie regelt de tostiapparaten? Waar komen ze te staan? Doe je het per klas, in groepjes, wie er wil? Elke dag of op bepaalde dagen?

Nu krijg je dat één juf ja zegt. De rest van de school hoort dat natuurlijk ook, dus er komt precedentwerking. Die willen ook tosti's. Of misschien nog wel andere dingen.
Waar ga je in mee en waar trek je de grens? Dat lijkt me iets om schoolbreed te bepalen.

Als elke leerkracht zelf mag bepalen, mag de ene klas elke dag tosti's, de andere klas eens per week of misschien wel nooit en weer een andere klas heeft ook een magnetron of een airfryer in de klas.

Dat soort dingen regelt zichzelf meestal wel. Hier is het tosti’s of noodles vanaf groep 5 en de leerkracht regelt dat zelf met de leerlingen. 

zoon at op de bso tussen de middag en dar aten en etende nog steeds een warme maaltijd. De kleuters werden met de bakfietsen opgehaald van school de anderen liepen. Ze speelden buiten en gingen weer naar de locatie.
Tosti was er soms om half 6 uur voor degenen die laat opgehaald werden. Maar dat was meestal een broodmaaltijd. Bso/kdv open van 7 tot 7, kan je een gewone werkdag maken dat is wel erg fijn.

Die warme maaltijd en even weg van school gun ik ze allemaal. Werd terplekke vers gemaakt op basis van de schijf van vijf en zit bij de bso kosten in die destijds ook net onder het maximum uur bedrag bleef.

Heerlijk, die vragen van leerlingen waarvan je overduidelijk weet dat het door ouders is ingefluisterd. Lekker passief agressief. 

Ik weet niet wat ik lees. Echt zeiken om het zeiken. Ik kan er niet meer van maken. 

Wilgenkatje- schreef op 14-12-2023 om 20:30:

Goed idee, tosti's.
Op onze basisschool maakte de overblijfjuf vaak tosti's. Heerlijk geurde dat, als de school weer begon.
(Dit was in de tijd voor het continurooster, een kleine groep kinderen bleef over, de rest ging thuis eten. 

Hier ook! Goh, wat heb ik veel tosti 's gebakken als overblijf moeder. De kinderen vonden het heerlijk. En ik heb wel eens van moeders gehoord dat ze thuis zo slecht wilden eten, maar bij de overblijf beide broodjes opgingen 😇

MamaE schreef op 14-12-2023 om 23:02:

[..]

Dat je als school eerst nadenkt over of het wenselijk en haalbaar is en hoe je zoiets gaat organiseren. Wie regelt de tostiapparaten? Waar komen ze te staan? Doe je het per klas, in groepjes, wie er wil? Elke dag of op bepaalde dagen?

Nu krijg je dat één juf ja zegt. De rest van de school hoort dat natuurlijk ook, dus er komt precedentwerking. Die willen ook tosti's. Of misschien nog wel andere dingen.
Waar ga je in mee en waar trek je de grens? Dat lijkt me iets om schoolbreed te bepalen.

Als elke leerkracht zelf mag bepalen, mag de ene klas elke dag tosti's, de andere klas eens per week of misschien wel nooit en weer een andere klas heeft ook een magnetron of een airfryer in de klas.

Jeetje mamaE, zet even lekker een kopje thee en kijk 5 minuutjes naar buiten. Dit klinkt wel heel overspannen allemaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.