Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Straf van concièrge op school


Fiorucci

Fiorucci

10-10-2014 om 12:46

van alles

Kaartjes voor het ov kopen kan nog steeds, bij een chauffeur/trambestuurder of uit een automaat.
Een telefoontje van een leerling is niet voldoende. Als je zo redeneert, kan een leerling ook wel zelf bellen dat hij/zij ziek is, als je als ouder onbereikbaar bent. Ik heb echt wel meegemaakt dat ik al lang en breed aan het werk ben, een kind laat begint en dus bijvoorbeeld om tien uur ziek wakker wordt. Je zult dan toch echt als ouder zelf moeten bellen.

bibi63

bibi63

10-10-2014 om 13:07

fiorucci

Ik snap best dat er in veel gevallen nog een bevestiging van ouders moet komen. Maar dat neemt niet weg dat het best regelmatig voor zal komen dat ouders ten tijde dat de school start (en er gemeld moet worden dat kind niet komt), ouder op dat moment niet beschikbaar/bereikbaar is en überhaupt weet dat kind niet naar school gaat (of dat nu een verloren OV is of hij/zij ziek is). Ik neem toch aan dat school wel iets wil horen, zodat er geen ongerustheid ontstaat. Dus mij lijkt dat in zo'n geval kind belt. Zodat ze in ieder geval weten hoe en wat. Later kunnen ze dit dan nog bij ouders verifieren.
Bibi

Monique D*

Monique D*

10-10-2014 om 16:08

Voor kaartje kopen is geld nodig

"Kaartjes voor het ov kopen kan nog steeds, bij een chauffeur/trambestuurder of uit een automaat."

Als het kind geen geld bij zich heeft of kan geen geld pinnen dan kan hij zelf geen ov-kaartje kopen. Hoe moet hij anders naar school gaan? Bovendien heb ik begrepen dat dit om een treinabonnement gaat.

In dat geval kan het kind zijn moeder bellen, zodat moeder de school vertelt wat er aan de hand is. Als moeder niet bereikbaar is kan het kind zelf de school bellen en ook erbij vertellen dat hij zijn moeder niet kan bereiken. De moeder kan dan later zelf contact opnemen met de school.

creabea

creabea

10-10-2014 om 16:18

de trein in

je komt de trein toch ook wel in zonder kaartje... en volgens mij is het echt geen levensgroot probleem als je wordt gecontroleerd en je zegt dat je je abonnement vergeten bent. Dan krijg je (dacht ik) wel een boete, die je kunt terugvragen omdat je wel een keer je abonnement mag vergeten.

En als je helemaal geen controle krijgt, is er al helemaal niks aan de hand.

bibi63

bibi63

10-10-2014 om 16:49

moet je niet door poortjes tegenwoordig

Volgens mij is het op diverse stations zo, dat je het station niet op komt zonder geldig vervoersbewijs.
Bibi

Hanne.

Hanne.

10-10-2014 om 17:13

of niet uit

En als je pech hebt kan je bij het beginpunt het station wel in
Maar bij het eindpunt het station niet meer uit.....

groeten
Wendela

Nastia

Nastia

10-10-2014 om 17:21

Maar..

..als je 'n reserve (anonieme of persoonlijke) OV-chip hebt kan je toch tijdelijk reisrecht erop laten zetten als je abonnement kwijt is? Dat kan zviw gewoon bij de automaat en zelfs online.

Haha,

Zo jong en nu al 'zwartrijden'. Lekker advies. Welke conducteur gelooft dat nu. Als de jongen zich niet kan legitimeren, (en welke jongen van jonger dan 14 is al in bezit van een identiteitsbewijs), moet hij mee naar het bureau en kan zijn moeder alsnog naar huis rijden.
Dus voor het geval dat dit nog een keer voorkomt, noodkaart paraat, en noodgeld voor pech onderweg.

Monique D*

Monique D*

11-10-2014 om 15:55

Kaart in tas

En inderdaad, de conducteur heeft er geen boodschap aan dat hij zijn kaartje is vergeten. Dat smoesje kent hij al. Dat kost hem dus een boete. Geen legitimatie kunnen tonen? Dan zie post #39 van Flanagan.

Het beste is dat hij die treinkaart in zijn tas bewaart. Dan kan je hem ook nooit vergeten (tenzij hij zijn tas vergeet, dat overkomt mijn zoon (19) ook wel eens!)

En wat die poortjes betreft, die vind je alleen op de grotere treinstations. De kleine stations hebben die poortjes niet, je kan dus gewoon in de trein stappen.

Threeboys

Threeboys

13-10-2014 om 17:57

Laten gaan

Hoi

Tja, dit zijn de strenge regels van het voortgezet onderwijs.ze zijn soms star maar wel duidelijk en dat is precies wat pubers nodig hebben!
Bovendien is dit een wijze les voor je zoon: hij zal nu zuiniger zijn op zijn treinkaartje en zorgt er wel voor dat hij zijn brood niet meer vergeet. Dus, dank je wel conciërge!

En laat je zoon los.... Weet hoe moeilijk het is maar laat hem zelf alles ondervinden, of t nou leuk is of niet.
En je kind uit de klas laten halen voor een broodtrommeltje! Leuk op de basisschool maar zolang hij geen ernstige ziekte heeft, not done op vo!

Groetjes van moeder van ook een zoon van 12, die ook z'n brood al een keer is vergeten!

Marjoleine64

Marjoleine64

13-10-2014 om 19:48

Flanagan - ID in OV

Ook jongeren onder de 14 jaar hebben in het OV een ID nodig. Als ze een keer gecontroleerd worden dan MOETEN ze die kunnen tonen, niet (bij je) hebben is dan een boete ook als je wel je OV abonnement hebt. Heeft mijn zoon een keer meegemaakt, alleen was toen de hele bus vol jeugd zonder gechipt te hebben (was onduidelijke speciale bus) en zijn ze er met een waarschuwing afgekomen. 2 dagen later kwamen ze terug, toen was (bijna) iedereen gewaarschuwd.

four

four

13-10-2014 om 20:08

klopt niet

De conducteur mag alleen naar je ID vragen als daar reden voor is. Als jij je netjes gedraagt en niet zwart rijdt dan mag hij/zij dus niet vragen naar je ID en kun je daar dus ook geen boete voor krijgen.

four

four

13-10-2014 om 21:49

ik reageerde op 42

Wat daar staat is onjuist.

creabea

creabea

14-10-2014 om 09:43

zwartrijden

Nou, ik wil het zeker niet aanmoedigen, zo bedoelde ik dat niet. Maar ik heb ook wel eens m'n ov-kaart niet bij me gehad en dat ik toen gecontroleerd werd. Toen kreeg ik een soort van tijdelijke boete, die ik kon terugvragen. Zoiets zal voor een abonnement ook wel opgaan; je krijgt wel een boete, maar als je daadwerkelijk een abonnement hebt, hoef je die dus niet te betalen en krijg je het terug. Iedereen vergeet z'n pasje wel eens....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.