Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Straf van concièrge op school

Beste ouders, mijn zoon 12 jaar zit op voortgezet onderwijs heeft voor het eerste zijn treinabonnement zoek geraakt waardoor hij niet op die dag naar school kon. Ik ben zelf alleenstaande moeder en ik was ook op die dag ver weg op mijn werk toen mijn zoon mij belde om te zeggen dat hij zijn vervoerkaartje niet kon vinden. Ik heb toen contact met de school opgenomen om dat te vertellen en gezien ook het feit dat ik zelf niet terug naar huis kon rijden om hem naar school te brengen was het voor me geen andere opties. Ik heb toen met de school afgestemd dat hij gewoon thuis blijft. De volgende dag heb ik een nieuwe vervoerbewijs voor mijn zoon geregeld en is hij netjes op tijd op school aangekomen. Tot mijn verbazing krijgt hij dan van de school een week lang straf om halfuurtje (08:00) vóór de school begint aanwezig te zijn en na schooltijd één uurtje te blijven. Een week lang.
Is dit een correcte straf? Moet het per se een week lang duren? Is dit een ongeoorloofd schoolverzuim? Soms heeft hij de eerste uur vrije en begint om 09:30 moet hij ook alsnog om 08:00 op school zijn?

Dan de volgende vraag. Ik heb voor de zelfde kind broodje, drink en cookie naar school gebracht omdat hij het was vergeten. Ik vroeg de concièrge of ik even mijn zoon uit de klas kon hebben om hem wat belangrijke informatie en zijn eten te geven maar weigerde de concièrge het kind uit de klas te halen. Ik heb toen netjes gevraagd dan of de concierge de lunchpakket aan mijn zoon kan geven want hij had geen eten bij zich en hij moet na schooltijd nog een uur nablijven. De concierge heeft het eten aangenomen en verzekerde me dat hij aan mijn zoon zal geven. Die avond thuis heb ik aan mijn zoon gevraagd of hij van de concierge eten had gekregen. Mijn zoon zei me dat hij niks heeft gekregen en de concierge heeft hem ook helemaal niks gezegd dat ik op school was. Dus de hele dag heeft hij niks op school gegeten. De volgende dag was de concierge weer op school en heeft niks aan de jongen gezegd of gegeven.

Wat moet ik hier voor twee problemen doen? Kan ik me klagen bij de directie voor de straf en voor deze nalatigheid van de concièrge? Ik wil graag jullie mening hierover horen. Al vast bedankt.


Bespreken

Die straf is nogal buiten proportie. Maar hopelijk heb je ervan geleerd. De school wil niet weten dat er een probleem was dat jij niet op kon lossen. Dus mocht zoiets nog eens gebeuren meld je zoon dan ziek.
Het zou kunnen dat de hele week inhalen komt omdat het omdat ze mogelijk alle uren op die dag los nemen. Het is vaak nablijven per te laat gekomen of gemist uur.

Die nalatigheid is gewoon wat het is nalatigheid. Doe je niets aan.
Het is niet de taak van de concierge om je zoon zijn brood te geven.
De volgende keer zou ik gewoon zelf even naar het lokaal toegaan en op de deur kloppen en naar binnen gaan en het brood geven.
Je hebt geprobeerd om het via de concierge te regelen maar dat werkt zo niet.

En natuurlijk zorgen dat jij en je zoon niet zo in de problemen komen. Zelf oplossen als dat wel zo is.

Je kunt voor geval van nood je zoon wat geld meegeven dat als hij geen brood heeft dat hij toch wat in de kantine kan halen.
En hopelijk raakt hij zijn abonnement niet meer kwijt, anders zou ik in huis wat reservegeld neerleggen waar hij een beroep op kan doen nadat hij met jou overlegd heeft.
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je problemen zoveel mogelijk zelf voorkomt zonodig met een alternatief scenario. Het is niet de verantwoordelijkheid van de school.

Barvaux

Barvaux

06-10-2014 om 05:55

nee

Nooit brood afgeven op een middelbare school en zeker niet in de klas!
Anne je moet gaan oppassen met je adviezen die voor jouw kinderen werken.

lif

lif

06-10-2014 om 08:55

pubers

Waarom zou Anne dat advies niet mogen geven,als dat voor haar zou werken. Topicstartster kan uit de adviezen oppikken wat ze wil.

WT betreft de straf, ik vind het niet zo raar. Als mijn zoon te laat komt moet hij de volgende dag ook zo vroeg aanwezig zijn. Jouw zoon is zelfs de hele dag niet geweest. Ze willen natuurlijk misbruik tegengaan, voordat er meerdere gaan bellen dat de buskaart/fiets kwijt is. Zoon ook al eens meegemaakt dat zijn fiets kapot ging onderweg, dan moeten ze ook zorgen dat ze op school komen.

Wat betreft eten brengen, ik zou het ook nooit brengen. Zou mijn zoon ook verschrikkelijk vinden en zich doodschamen. Hij zou wel wat regelen onderling en anders maar honger lijden Je kunt van een conciërge niet verlangen dat hij ook nog lunchpakketten na ga brengen bij pubers. Vergeten zal wel dagelijks voorkomen bij wie weet hoeveel kinderen. Zou een heel gedoe worden.

vlinder72

vlinder72

06-10-2014 om 08:56

Klacht?

Ik zou geen klacht gaan indienen. Beschouw het maar als een les voor je zoon om niet slordig met zijn spullen om te gaan.

Verder vind ik het idee van AnneJ prima. Geef je zoon wat geld om in geval van nood te gebruiken voor vervoer of eten als hij zijn brood vergeet. En hij is zelf verantwoordelijk voor zijn brood/eten/drinken dus laat hem het zelf de avond van te voren klaar maken. Drinken en een koek kan hij dan ook alvast in zijn tas doen. Kan hij hooguit zijn brood vergeten. Dat de concierge je zoon niet uit de klas laat halen lijkt mij logisch. De concierge gaat ook niet op zoek naar je zoon. Je zoon had natuurlijk ook zelf bij de concierge kunnen vragen of je misschien brood had afgegeven.

(En mijn zoon zou een beroerte krijgen als ik zijn brood naar de dagwacht zou brengen. Ik mag echt niet in de buurt van zijn school komen. Hij is ook 12 jaar).

echt nooit meer doen

Geen brood naar school brengen, dat is echt 'not done'op het VO.
Bij ons zorgen ze er altijd voor dat ze min 2 euro op zak hebben voor het geval dat ze hun eten vergeten.

Ik vind de straf van de concierge ook wat stevig maar ik zou er ook geen last van hebben. Pittige week voor de boeg, maar hij zal er niets aan over houden, denk ik

Mary B

Mary B

06-10-2014 om 09:14

Troll

Het is wel een erg slechte school als die zo omgaat met zijn verse brugklassers.

creabea

creabea

06-10-2014 om 09:22

raar dat hij is thuisgebleven?

Ik weet niet hoor, maar als je je treinabonnement bent vergeten en je wordt gecontroleerd, dan is dat toch geen grote ramp? Bij mijn weten 'mag' dat van de NS (1 of 2 x per jaar ofzo?) Ik denk inderdaad dat het onder ongeoorloofd schoolverzuim valt.

Verder, de straf is wel wat aan de pittige kant (en dat voor een 12-jarige die net op het VO zit). Maar goed, zo gaat dat op het VO.... even wennen dus! Nog een vraagje: waar is dat lunchpakket van je zoon gebleven dan?

Nastia

Nastia

06-10-2014 om 09:25

Oh...

Mijn kinderen vinden het geen probleem als ik brood nabreng (ze vragen er zelfs om). Ik mag ze dan alleen niet knuffelen Gewoon in de pauze, bij het hek van de school. In het begin ook wel eens bij de conciërge afgegeven waar zoon het zelf heeft opgehaald. Ik verwacht niet dat de conciërge naar mijn kind op zoek gaat. Ze trouwens hebben ook wel geld bij zich, dus ik kom alleen als het mij uitkomt óf als het om een belangrijk boek/werkstuk gaat.

Wat betreft de straf: abonnement kwijt is natuurlijk een flutexcuus, je kan ook gewoon 'n los kaartje kopen. Ja, dat is duurder, maar dat kan zoon dan mooi zelf betalen. Hier mag je bij teveel uren ongeoorloofd verzuim ook 'n week lang van 8 tot 17u op school blijven. Oók als je toevallig het eerste uur vrij hebt.

Nee, hier zou ik niet over klagen. Je hebt het zelf gewoon niet handig aangepakt.

Ik vind het veel

Ik vind het heftig hoor, zoveel straf. Tis toch al rottig genoeg dat je abonnement kwijt is, extra kosten etc. Ik zou er toch iets van zeggen. Gewoon dat het genoeg geweest is, dat je een neiuw abonnement gekocht hebt, je zoon daaraan meebetaald heeft (ik verreken zoiets wel met een stukje zakgeld, symbolisch) en dat je graag wilt dat het nu stopt.

Over het lunchpakket zou ik verder niet moeilijk doen, als je dat er ook nog bij gaat doen in je beklag dan zet je echt een beeld neer van een meoder die niet los kan laten terwijl dat misschien helemaal niet zo is. Ik zou mijn pijlen richten op het nakomen, wat waarschijnlijk ook voor jouzelf een straf is omdat het het allemaal net wat moeilijker maakt.

Reserve-kaart

Ik lees hier over geld mee om kaartje te kopen. De meeste ov zijn toch al over gestapt op ov-kaart. Het kopen van een kaartje bestaat bijna niet meer en kost tijd ook. Hier altijd op vaste plaats, bij de reservesleutel, een algemene nood-ov-kaart met inleg.
( Ook als de kinderen fietsen hebben ze een ov-kaart bij zich igv kapotte fiets onderweg.)

@Barlo, Tas 's avonds inpakken verkleint de kans op herhaling. Maar degene op school waarmee je hebt afgestemd over het thuis blijven, is ook de persoon waar je zoon naar toe kan gaan om de straf van de conciërge te bespreken. Was het thuisblijven wel in wederzijds goedkeuren want dat betekent afstemmen. In dat geval kan de straf na communicatie tussen die twee schoolmedewerkers, worden verminderd.en komt je zoon er met een waarschuwing van af, ook leermoment.

bertje1

bertje1

06-10-2014 om 13:45

mentor

ik zou je 'klacht' bij de mentor of mentrix neerleggen. hij of zij is daar voor.
gewoon mailen.

Ilva

Ilva

06-10-2014 om 15:09

Brood brengen

Ik kan mijn kinderen wel brood brengen als het echt nodig is maar dan breng ik het in de pauze. Ik bel ze en dan komen ze naar de auto toe om het te halen. Geen probleem. Die straf, ja, misschien wat heftig maar geen vervoer hebben is geen reden om niet naar school te kunnen. Je moet maar zorgen dat het mogelijk is. Inderdaad, zorg dat er een potje is met geld, dat als hij zijn abonnement kwijt is dat hij toch wel kan. Mijn zoon was zijn pasje kwijt van zijn kluisje, ja, eigen probleem. Dan sjouw je maar de hele dag met je tas. Moet je maar beter opletten. Gelukkig de volgende dag weer teruggevonden maar ze moeten nu wel leren dat mama niet meer alles kan oplossen. Welkom in de echte wereld.

Barvaux

Barvaux

06-10-2014 om 17:57

brood brengen

Ik zei ook niet dat je geen brood mag brengen maar brood in de KLAS brengen is natuurlijk belachelijk, dat heeft de mentor zelfs nog even gezegd toen mijn oudste in de brugklas zat voor het geval iemand dát in zijn hoofd zou halen. Eén keer heb ik iets nagebracht, ik was toevallig vrij en ik kwam in de pauze. Ik heb hem gebeld en hij heeft het afgehaald, volgens mij wist de zoon van de TS niet eens dat ze zou komen.

Theekopje

Theekopje

06-10-2014 om 18:51

Abonnement kwijt

"Tis toch al rottig genoeg dat je abonnement kwijt is, extra kosten etc."

Als 'abonnement kwijt' al genoeg straf op zichzelf is, dan heeft iedereen die te laat is of niet komt natuurlijk voortaan een prachtig excuus. Dan roep je gewoon 'abonnement kwijt' en ben je ervan af.

Barlo

Barlo

06-10-2014 om 19:47 Topicstarter

Straf van de conciërge op school

Beste ouders,

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Dat was voor mij erg belangrijk om te kunnen kijken hoe ik hiermee kon omgaan.

@Creabea wat betreft jouw vragen " waar is dat lunchpakket van je zoon gebleven dan", kan jou zeggen dat mijn zoon tot nu teo heeft het niet gekregen. De conciërge zelf weet niet wat met het lunchpakket is gebeurd. Vreemd he!

bibi63

bibi63

06-10-2014 om 21:15

Ik vind het niet zo vreemd hoor, dat verdwenen broodpakket

De concierge, neemt het aan en legt het ergens neer, met het idee, als ik straks in de pauze de jongen zie, dan zal ik het hem geven Als hij überhaupt al weet wie die jongen is (zit net een paar weken op die school) en hoe hij er uitziet en hem sowieso ziet, hij gaat echt niet in de pauze op zoek, heeft wel wat anders te doen. Kortom hij legt het brood ergens neer. Is het in de pauze allang weer vergeten c.q. ziet jongen niet. Brood ligt daar en een paar dagen later ziet iemand dat beschimmelde pakketjes liggen en kiepert het in de prullenbak. Simpel lijkt mij.
Bibi

Tango

Tango

06-10-2014 om 22:09

Niet zo vreemd

Ik vind beide situaties niet zo vreemd. Maar goed, dochter hier zit ook al in de tweede. Abonnement kwijt zijn en daarom niet op school komen vind ik niet terecht. Inderdaad had je hem misschien beter ziek kunnen melden of nog beter ervoor zorgen dat hij in zo'n situatie wel naar school kan. Maar goed, dat zal je in het vervolg wel doen. Geld neerleggen voor dit soort situaties of een anonieme chipkaart met voldoende geld erop. Ik zou zelfs mijn kind nog een deel van het nieuwe abonnement laten betalen, want ik word niet blij als ze dit soort dure dingen kwijt raken.
En lunch brengen op de middelbare school doe je inderdaad niet. Hooguit buiten het schoolhek maar dat doe ik dan eigenlijk alleen met echt noodzakelijke dingen. Hier ligt de lunch altijd klaar op tafel. Als dochter het vergeet in haar tas te doen is dat toch echt haar eigen probleem. Ben wel 1 keer een Ipad gaan brengen op school. Dit ging overigens wel via de concierge en die heeft ze ook daadwerkelijk gekregen. Naar de klas lopen zou ik nooit doen. Dochter zou zich dood schamen en bovendien zou ik niet eens weten waar ze zit.

Marjoleine64

Marjoleine64

06-10-2014 om 22:22

Toch vind ik het wel vreemd

Moeder heeft netjes met school gesproken over het probleem van het verloren abonnement, en met heeft school afgestemd dat zoon die dag thuis zou blijven. En ik vind het dan vreemd dat er alsnog straf gegeven wordt. Uiteraard wordt er straf gegeven als kinderen zelf met zo'n verhaal komen, maar waarom ook als moeder hierover belt? Dan zou school toch in het gesprek al moeten aangeven dat er hoe dan ook straf gaat volgen?

Dat is ook het verschil

Iemand beantwoorde mijn opmerking dat je abonnement kwijtraken al straf genoeg is, met dat dan iedereen voortaan een prachtig excuus zou hebben.

Ten eerste kan dat natuurlijk maar een keer. Ten tweede maakt het wel uit of een leerling er zelf mee komt of dat een ouder erover belt en afstemt en ten derde, ik mag toch aannemen dat een ouder die een duur abonnement heeft gekocht ook zelf wel gepast reageert op het zoek-raken ervan. Bij mij wordt zoiets echt symbolisch gekort op zakgeld, want een nieuw kunnen ze nooooit betalen, maar wel genoeg korting om het niet interessant te maken.

tante Sidonia

tante Sidonia

07-10-2014 om 11:27

wat is er nu streng aan

;een kind mist een hele dag op school door zijn eigenn toedoen. Moet een week lang, 5x een lesuur in halen en een extra half uur per les voor het niet vreschijnen.
Zo haalt hij toch netjes die dag weer in?

Wat had je zelf een redelijke consequentie gevonden?

En het lunchpakket...ik vind dat de congierge zelf direct had moeten zeggen dat zoon deze bij hem had kunnen halen.Dat had jij je zoon dan kunnen appen.

Je legt de verantwoording die bij je zoon hoort te veel bij anderen denk ik.

Extra vroeger naar school en nablijven

@tante Sidonia,
De jongen haalt helemaal geen lesuren in. Al uren dat hij vroeger moet komen en na moet blijven is in principe verloren tijd. Kan hij beter gebruiken om thuis op zijn pc huiswerk maken etc.

Een week lang vind ik sowieso overdreven, anderhalve uur papiertjes prikken op schoolplein na schooltijd is veel nuttiger.

Op sommige scholen moet het mobiel uit en weet een leerling niet dat het een boodschap heeft gekregen. Dan zal een kind zelf iets moeten kopen of aan zijn vriendjes vragen of ze een boterham kunnen missen.

Theekopje

Theekopje

07-10-2014 om 13:54

Aannames

"Ten eerste kan dat natuurlijk maar een keer. Ten tweede maakt het wel uit of een leerling er zelf mee komt of dat een ouder erover belt en afstemt en ten derde, ik mag toch aannemen dat een ouder die een duur abonnement heeft gekocht ook zelf wel gepast reageert op het zoek-raken ervan"

Dat laatste is een aanname. Een kennis van mij is docent op een kakschool. Bij de conciërge ligt een doos vol smartphones. Leerlingen die 'm kwijt zijn of tijdelijk in hebben moeten leveren komen 'm niet eens ophalen, die hebben de volgende dag de nieuwste iPhone. Jij neemt aan dat alle ouders net zo zullen reageren zoals jij en dat de school zich aan jouw norm van wat normaal is zal aanpassen.

En over je andere twee argumenten: je legt nu allemaal afwegingen en argumenten bij de school neer. School moet maar uitzoeken wanneer het echt en niet echt is, en wie er over gebeld heeft en hoe vaak het al voorgekomen is. En of Pietjes ouders wel of niet een punt zullen maken van een kwijtgeraakt abonnement en of het verhaal dus wel of niet geloofwaardig is.

En dan komen er telefoontjes waarom Pietje niet geloofd wordt, terwijl Marietje er vorige week nog mee wegkwam. Lees het draadje 'discriminatie door leerkracht' voor de aardigheid eens door. De leerkracht wordt geacht als een robot op iedereen volstrekt gelijk te reageren, maar kennelijk niet als het op vergeten abonnementen aankomt.

Wat een gedoe allemaal. Iedereen dezelfde consequentie is een stuk simpeler.

bibi63

bibi63

07-10-2014 om 15:31

dat moeder belt

vindt ik sowieso onzin. Zoon moet zélf bellen en maar zien wat daarvan komt. Moeder belt alleen om ziek te melden, niet voor een kapotte fiets, open brug of verloren abo.
Verder: wat is er 'afgestemd'? Moeder belt met de mededeling dat kind abo kwijt is en moeder niet in staat om hem te brengen (wat is overigens de afstand, kon hij niet een keer fietsen? Maar dat weet ik uiteraard niet, hoever het is). Kortom, moeder kan dat wel melden en school kan niet anders dan oké zeggen (kan moeilijk van moeder verwachten dat ze hem tóch brengt).
Bibi

Monique D*

Monique D*

07-10-2014 om 19:55

Ik begrijp dat niet, het is toch afgestemd met de school?

Wat het verloren treinabonnement betreft:

"..Ik heb toen met de school afgestemd dat hij gewoon thuis blijft."

Met wie had je dit afgestemd? Ik zou met diegene met wie je hebt afgesproken contact opnemen en melden dat jouw zoon toch straf heeft gehad van de conciërge. Dit was de afspraak niet..

Normaliter heeft de school er geen boodschap aan, zoon is zelf verantwoordelijk voor dat abonnement en als hij het heeft verloren moet hij maar zelf zien hoe hij naar school komt. Als hij thuis blijft is dit schoolverzuim. Maar als je met diegene hebt afgesproken dat hij thuis mag blijven zou ik met hem of haar contact opnemen. Wat voor functie heeft hij of zij?

Ik vermoed dat fietsen te ver is, dit omdat hij gebruik maakt van een treinabonnement.

En brood vergeten? Tja, daar leert hij van. Over het algemeen kunnen ze dit uitstekend zelf oplossen (broodje nemen van een klasgenoot of hij betaalt eentje voor hem bij het buffet in de aula of kantine). Of geef hem elke dag wat geld mee, dan kan hij er zelf voor zorgen.
Als ze in de kleutergroepen zijn kan je nog brood in de klas brengen, maar op het VO kan je dit niet maken. Ze moeten ze toch echt voor zichzelf zorgen! Zo breng je ze zelf verantwoordelijkheden bij in plaats dat ze denken, mama lost het wel voor mij op.

Welkom op het VO (de fase tussen kind en volwassen zijn).

Groetjes van Monique, die ook moeite heeft met haar kinderen los te laten, maar toch het touw moet laten vieren. Daar worden ze toch echt volwassen van.

Monique D*

Monique D*

07-10-2014 om 20:00

Iets belangrijks vergeten?

Je zou het bij de conciërge kunnen leggen en jouw zoon appen of sms-en dat hij het bij de conciërge kan halen. De leerlingen kijken elke keer op hun telefoon (tijdens de les mag het niet, maar bij wisseling van lokalen en in de kleine en grote pauze maken ze wel flink gebruik van hun mobiel) en hij zal jouw berichtje wel ontvangen.

Als hij de volgende keer iets vergeten is en je legt het bij de conciërge neer kan je dit op die manier doen.

Katniss

Katniss

07-10-2014 om 20:06

Hmmm

Ik vind het eigenlijk niet ongeoorloofd verzuim, er is toch gebeld? Dochter is wel eens na een halve kilometer omgekeerd omdat het te hard woei om naar school te fietsen. Ik was op dat moment nog niet aangekleed dus heb school gebeld en haar een uurtje later gebracht. Dan zou ik het heel onredelijk vinden als ze alsnog straf zou krijgen vanwege ongeoorloofd verzuim.

dit soort discussies

Met name vanwege dochter heb ik die discussie geoorloofd/niet geoorloofd een aantal keren gehad tot grote ergernis.
Inderdaad, het KNMI gaf advies om niet de weg op te gaan, maar omdat de verzuimcoordinator wel met haar mini'tje uit de polder naar het werk was gekomen gold dat niet?
Dochter moest het maar zelf aangeven en bespreken, wat ze onder stress en heel veel moed ook nog deed, waarna ze verder het bos werd ingestuurd en niet geholpen. Vals.
Op een gegeven moment heb ik het met een mentor aangekaart en die gaf als advies, heel verstandig, om er op een gegeven moment ook maar je schouders over op te halen.
Houd zelf goed bij hoe het zit, ingeval er hommeles van komt, en bericht de school formeel wat er afgesproken/gebeurd is, en laat het verder los.

Straf

Ik werk zelf op een VO school. Op zich is de straf niet uitermate buitensporig. Bij ons is het eerste uur vrij reden om de leerling dan oom wat later te laten komen vwb de straf. Een school wil zelfstandige jonge volwassenen afleveren. Daar hoort ook bij dat je de consequenties draagt als je slordig met je spullen om gaat.

Brood afgeven op school kan natuurlijk altijd. Niet in de klas brengen! Maar bij de receptie of zo. Heeft je zoon geen mobieltje? Kun je hem even een berichtje sturen waar hij zijn brood kan vinden. Overigens vind ik het niet kunnen dat de conciërge zijn belofte het brood te brengen niet nakomt!

Annet

Annet

09-10-2014 om 20:56

Bibi63

Kind zelf laten regelen is geen optie voor een brugklasser. Op de basisschool van mijn kinderen kon dat wel maar op het VO van beiden (2 verschillende) wordt dit niet geaccepeerd. In alle gevallen moet de ouder bellen.

bibi63

bibi63

09-10-2014 om 21:45

Annet

Ik begrijp best dat in principe ouders (in de onderbouw) zaken moeten regelen zoals ziekmelden e.d. Maar ouders zijn natuurlijk niet altijd beschikbaar. Ouders al de deur uit voordat kind ontdekt OV kwijt te zijn. En bijv. moeder in een vergadering en tel. uit en vader aan de operatietafel om maar wat te noemen. Maar kan ook net zo goed dat moeder achter de kassa zit en mobiel uit moet enz enz. Er zijn zat, normale, redenen te bedenken, waarbij pa of moe niet beschikbaar zijn op moment dat kind 's ochtends ontdekt OV kwijt te zijn. Af gezien voor hier genoemde voorbeelden, niet iedereen is continu mobiel bereikbaar. Ikzelf werk op kantoor en, buiten vergaderingen, ben ik in principe bereikbaar en in staat te bellen naar school. Maar m'n mobiel zit in m'n tas en als ik van de afd. af ben, dan hoor ik m'n tel dus niet en check ook niet de godsganse dag m'n tel als ik aan het werk ben. Kortom, ik vind het zot als school er vanuit gaat dat ouders altijd continu bereikbaar zijn. Zo werkt dat niet. Kind moet dan zelf bellen. School kan dat altijd, later, nog verifieren bij de ouders als ze dat nodig vinden.
Het zou toch gek zijn: kind mag niet bellen, ouder is op werk en weet van niets, er belt dus niemand en school in rep en roer omdat kind vermist is. Beetje vreemd.
Bibi

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.