Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Stiefvader verandert enorm naar stiefdochter


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-09-2022 om 09:52

Sar! schreef op 07-09-2022 om 09:49:

[..]

Het is ook niet normaal! Mensen om me heen zien de verandering ook. Laatst werd ik erop aangesproken op een verjaardag. Waarom hij zo hard tegen z’n kids deed en tegen mijn dochter. Dat ze hem niet herkende zeg maar.
Ik maak me ook zorgen om hem, en wil dat hij een afspraak maakt bij de HA. Toen hij mij rond Moederdag vertelde dat hij z’n vaderrol naar m’n dochter niet kon waarmaken, had ik al meer afstand genomen. Dat merkte hij, waarop hij zei, laat mij fixen wat ik stuk heb gemaakt bij m’n dochter.. Op vakantie gegaan met z’n allen, wat heel leuk was! Ik heb ook 1 op 1 uitjes met zijn kids kunnen ondernemen, was echt heel leuk..Het besef was er dus wel maar voor korte duur.. Dat ging even goed en nu is het nog triester.

Wat deed ie dan?

Sar!

Sar!

07-09-2022 om 09:52 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 07-09-2022 om 09:44:

[..]

Ik denk eerder dat dat vadergevoel voor TO haar dochter er nooit is geweest maar hij heeft het geprobeerd.

Zo voelt het wel. Het voelt als een groot leugen! Ze is al afgewezen door haar bio vader tijdens de zwangerschap en nu door haar stiefvader. 
Ik ga voor haar de juiste hulp zoeken en een punt achter deze relatie zetten

Ik heb nav je posts wel het idee dat je er goed in staat TO. Ik kan de kwaliteit van jullie relatie niet inschatten. Als je gelooft dat dit toekomst heeft, kan het de moeite waard zijn om er (samen) aan te werken. Maar bescherm je dochter daar dan wel in. Creëer wat afstand tussen hem en jullie huishouden en bespreek ook met je kids dat vriend er minder zal zijn omdat hij wat issues heeft waar hij aan werkt.

Als je niet meer gelooft dat dit toekomst heeft is het (logischerwijs) beter om uit elkaar te gaan.

ik wil je succes wensen, want het is ook voor jou een verdrietige situatie

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-09-2022 om 09:57

Sar! schreef op 07-09-2022 om 09:52:

[..]

Zo voelt het wel. Het voelt als een groot leugen! Ze is al afgewezen door haar bio vader tijdens de zwangerschap en nu door haar stiefvader.
Ik ga voor haar de juiste hulp zoeken en een punt achter deze relatie zetten

Maar jij hebt hier zelf ook een aandeel in gehad he? Je had in kunnen grijpen toen je dochter hem die vraag stelde en sowieso al vanaf het begin afstand bewaren. 

yette schreef op 07-09-2022 om 09:33:

[..]

Hij doet het ook bij zijn eigen kinderen. Misschien wil hij überhaupt van de verantwoordelijkheid van het vaderschap af?

Maar hij wil wel een nieuwe baby. 

Sar! schreef op 07-09-2022 om 09:52:

[..]

Zo voelt het wel. Het voelt als een groot leugen! Ze is al afgewezen door haar bio vader tijdens de zwangerschap en nu door haar stiefvader.
Ik ga voor haar de juiste hulp zoeken en een punt achter deze relatie zetten

Dat lijkt me verstandig. 

En ik hoop dat hij zelf een afspraak maakt met de HA om uit te zoeken waar die sociaal-emotionele veranderingen bij hem vandaan komen. Want dat klinkt inderdaad niet goed. 

Sar!

Sar!

07-09-2022 om 10:02 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 07-09-2022 om 09:57:

[..]

Maar jij hebt hier zelf ook een aandeel in gehad he? Je had in kunnen grijpen toen je dochter hem die vraag stelde en sowieso al vanaf het begin afstand bewaren.

Ik had in moeten grijpen op het moment, maar het was ook weer zo’n mooi moment. We kenden elkaar toen een jaar en nu besef ik mij dat dat te snel was.. Ik gunde haar dit ook zo, stom misschien…. 🙈

Battle-Royale schreef op 07-09-2022 om 09:57:

[..]

Maar jij hebt hier zelf ook een aandeel in gehad he? Je had in kunnen grijpen toen je dochter hem die vraag stelde en sowieso al vanaf het begin afstand bewaren.

Ja, ga haar ook nog een schuldgevoel aanpraten joh. Als het allemaal goed voelt en het loopt soepel, wat het toen deed, dan ben je daar alleen maar blij om. Dochter van 4,5 vroeg het spontaan en partner was ontroerd. Dan ga je als moeder en partner toch niet een positieve ontwikkeling afkappen omdat je bang bent dat het misschien ooit wel eens mis zou kunnen gaan? 

TO, ik denk dat je het goed doet. Afstand nemen van deze man en ondersteuning voor je dochter regelen. Ik vroeg me nog af of jij contact hebt met de ex/de moeder van zijn kinderen? Misschien heeft die nog iets te melden dat licht op deze vreemde kwestie kan werpen.

Je kunt iemand die de verantwoordelijkheid niet wil er helaas niet aan zijn haren bij slepen. In ieder geval erg triest voor iedereen. Zeker ook voor zijn eigen kinderen, en natuurlijk ook voor jou en je dochter. Maar ook voor hemzelf. Hij gooit echt heel veel weg. De relatie met zijn (stief)kinderen en zijn partner. Heb je hem al eens gezegd dat wat hij nu doet effect heeft op jullie relatie? En zo ja, hoe reageerde hij daarop? Ik kan me nog steeds haast niet voorstellen dat hij dit allemaal heel bewust doet. Maar je kunt hem ook al geen psychologische hulp opdringen als hij zelf niet vindt dat hij die nodig heeft...

Heel veel sterkte. 

Sar! schreef op 07-09-2022 om 10:02:

[..]

Ik had in moeten grijpen op het moment, maar het was ook weer zo’n mooi moment. We kenden elkaar toen een jaar en nu besef ik mij dat dat te snel was.. Ik gunde haar dit ook zo, stom misschien…. 🙈

Nee hoor Sar!, niet schuldig voelen. Heel logisch dat je er toen gewoon in mee bent gegaan. Als je alles van tevoren had geweten was je helemaal niet aan die man begonnen, maar je bent niet helderziend. En je kinderen hebben wel 5 jaar een leuke stiefvader gehad. Hou dat wel voor ogen hoor! Jou treft hier totaal geen blaam.

PriceyRook54

PriceyRook54

07-09-2022 om 10:09

Natuurlijk gunde je haar dit en het leek ook zo mooi natuurlijk. Wat ontzettend verdrietig en eigenlijk ook gewoon wreed naar je dochter toe van hem zeg 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-09-2022 om 10:11

Jonagold schreef op 07-09-2022 om 10:08:

[..]

Ja, ga haar ook nog een schuldgevoel aanpraten joh. Als het allemaal goed voelt en het loopt soepel, wat het toen deed, dan ben je daar alleen maar blij om. Dochter van 4,5 vroeg het spontaan en partner was ontroerd. Dan ga je als moeder en partner toch niet een positieve ontwikkeling afkappen omdat je bang bent dat het misschien ooit wel eens mis zou kunnen gaan?

TO, ik denk dat je het goed doet. Afstand nemen van deze man en ondersteuning voor je dochter regelen. Ik vroeg me nog af of jij contact hebt met de ex/de moeder van zijn kinderen? Misschien heeft die nog iets te melden dat licht op deze vreemde kwestie kan werpen.

Je kunt iemand die de verantwoordelijkheid niet wil er helaas niet aan zijn haren bij slepen. In ieder geval erg triest voor iedereen. Zeker ook voor zijn eigen kinderen, en natuurlijk ook voor jou en je dochter. Maar ook voor hemzelf. Hij gooit echt heel veel weg. De relatie met zijn (stief)kinderen en zijn partner. Heb je hem al eens gezegd dat wat hij nu doet effect heeft op jullie relatie? En zo ja, hoe reageerde hij daarop? Ik kan me nog steeds haast niet voorstellen dat hij dit allemaal heel bewust doet. Maar je kunt hem ook al geen psychologische hulp opdringen als hij zelf niet vindt dat hij die nodig heeft...

Heel veel sterkte.

Ja jij zou het oke vinden als je 4 jarige kind  je nieuwe vriend zo voor het blok zet? Na slechts een jaar relatie? 

Battle-Royale schreef op 07-09-2022 om 09:57:

[..]

Maar jij hebt hier zelf ook een aandeel in gehad he? Je had in kunnen grijpen toen je dochter hem die vraag stelde en sowieso al vanaf het begin afstand bewaren.

Raar, hoe kun je nou weten dat iemand na jaren zo raar gaat doen? 

Sar! schreef op 07-09-2022 om 10:02:

[..]

Ik had in moeten grijpen op het moment, maar het was ook weer zo’n mooi moment. We kenden elkaar toen een jaar en nu besef ik mij dat dat te snel was.. Ik gunde haar dit ook zo, stom misschien…. 🙈

Helemaal niet. Je vriend is stom bezig. 

Battle-Royale schreef op 07-09-2022 om 10:11:

[..]

Ja jij zou het oke vinden als je 4 jarige kind je nieuwe vriend zo voor het blok zet? Na slechts een jaar relatie?

Ik kan hier van alles bij halen uit oude draadjes van jou, maar dat mag niet volgens de forumspelregels. Laat ik het houden op dat achteraf iedereen wel weet wat hij beter wel of niet had kunnen doen. Achteraf kijk je een koe in de kont. Iemand in een kwetsbare situatie ook nog een trap na geven vind ik heel erg kwalijk.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-09-2022 om 10:17

Viva-amber schreef op 07-09-2022 om 10:13:

[..]

Raar, hoe kun je nou weten dat iemand na jaren zo raar gaat doen?

Niet. Om die reden had ze dus beter ingegrepen want nee zeggen is geen optie in zo’n geval voor hem. Het spreekwoord is wel gewoon waar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.