Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Dees

Dees

20-10-2016 om 10:59

Speelgoed uit China kopen

Bestellen jullie weleens speelgoed uit china? En zo ja hoe bevalt dat?


Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2016 om 01:56

Postbode

Die Alizooi heeft ook grote gevolgen voor Postnl. Nederland stuurt niet zoveel pakjes naar China dus Postnl draait daar een flink verlies op en dan gaan we vervolgens allemaal weer gaan zeuren dat de postzegelprijs omhoog gaat.=== Je mening over de spullen van Ali Express is negatief, anders noem je het geen Alizooi en je mening over álle postzegelplakkers is ook negatief, want ze zeuren bij een prijsstijging. Ik vertaal dat naar 'boos'. Je bent boos omdat het gebeurt.

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit iemand in mijn omgeving serieus horen klagen over de prijs van de postzegel. Wel eens verbazing, omdat het verschil tussen de laatst gekochte en de postzegel van lang daarvoor opeens groter is, maar dat wordt aanvaard.

postbode

postbode

20-11-2016 om 08:54

zucht

Ten eerst slaat zooi op het formaat en het materiaal. Dat is onhanteerbaar in ons werk. Ik weet niet wat er in zit en of dat zooi is of niet. Ik heb daar dus ook geen menig over.
Ten tweede heb ik niet gezegd dat men moet stoppen met bestellen maar dat schui jij mij meermaals in de schoenen.
Ten derde moet je misschien iets verder kijken als er een nieuwe postzegelprijs bekend wordt gemaakt want de reacties in kranten, op social media en voor ons op straat zijn niet mals!

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2016 om 12:14

Postbode

Wat dat laatste betreft, dat kan natuurlijk. De post heeft minder mijn interesse dan jij zult hebben.

We hebben blijkbaar een andere manier van dingen benoemen. Voor mij is wat ik bestel geen zooi, anders zou ik het niet kopen, maar blijkbaar is dat jargon.

En misschien moet ik minder tussen jouw regels doorlezen. Blijkbaar is de toon van je opmerkingen geen verwijzing naar wat je ergens van vindt.

Tuinstoel

Tuinstoel

20-11-2016 om 12:22

pakketbezorgers

Zijn er niet blij mee dat de pakjes uit China nu via een PostNL afhaalpunt verlopen. Zij missen daardoor weer veel inkomsten. Voor de klant is het ook irritant, je moet nu nog langer wachten op je pakje.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2016 om 12:32

Tuinstoel

Ik ben er dit jaar pas mee begonnen, na de zomer, en het wordt gewoon thuis gebracht.

Tuinstoel

Tuinstoel

20-11-2016 om 12:52

Kaaskopje

Officieel bezorgt PostNL pakjes uit China sinds oktober vorig jaar via een afhaalpunt. Gebeurt gelukkig niet altijd. Ongeveer de helft van mijn pakjes wordt nog steeds thuisbezorgd.

"Vanaf 1 oktober worden aangetekende pakketten uit China, verzonden door webshops, niet meer aan de deur bezorgd. Het betreft pakketten die afkomstig zijn van Chinese webshops.

De verzendende klant kiest ervoor om deze dienst aan te bieden, en wij voeren deze opdracht uit. Het eerste land waar dit mogelijk is, is China.

Deze Chinese webshops hebben gekozen voor deze basisdienstverlening. Dit houdt in dat het pakket niet thuis wordt bezorgd. PostNL bezorgt het pakket direct op een PostNL afhaallocatie om vervolgens uit te reiken aan de klant. Eventuele inklaringskosten worden vermeld op het afhaalbericht en worden afgerekend op de afhaallocatie.

Het afhaalbericht wordt de volgende dag per post bij de klanten bezorgd.
Dit gaat voor nu om aangetekende zendingen. "

Omdat het tegenwoordig om zo veel pakketten gaat, heeft PostNL de service uitgekleed en noemen zij dit nu "basisdienstverlening". Terwijl de klant (Nederlandse consument) niet heeft gevraagd om levering via een afhaalpunt. De echte reden is dat het anders te duur wordt voor PostNL.

Postbode

Postbode

20-11-2016 om 13:09

precies

Dat gaat om de pakketten met een aanvullende dienst, daar krijgt postnl dus ook al te weinig voor betaald. Gewoon die kleine pakketjes (kaaskopje je bent echt eigenwijs: ik zeg helemaal niet dat er zooi IN zit. Die pakjes zijn voor ons vervelend en dus zooi, dat lees je toch, ik weet niks van de inhoud maar wel van zes schuivende gladde minipakketjes die uit mijn bundel vallen als ik loop) worden bezorgd, vooral op woensdag merken we dat er weer een lading zooi (!) is aangekomen.

De pakketbezorgers kunnen wel boos zijn maar die hebben genoeg te doen. Wij postbezorgers op de fiets krijgen vanaf eind deze maand er 17000 pakketten met de grootte van max een schoenendoos per dag bij dus dat lijkt me niet het probleem.

Postbode

Postbode

20-11-2016 om 13:14

voor de duidelijkheid

'Verder, wat PostNL betreft, die hebben destijds een heel dom (sic, lees: niet zo slim) contract afgesloten met China Post. Daar komen ze nu mee in de problemen. Die Chinezen zijn niet dom he'

Ik weet niets van dom afgesloten contracten en voor de duidelijkheid: dit geldt niet voor de kleine pakketjes waarvoor je niet hoeft te tekenen en die gewoon door de brievenbus kunnen. Het is wel goedkoper voor Postnl dat die zooi (!) wordt opgehaald dus dat vind ik een goede keus.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2016 om 15:22

Tuinstoel

Ja, dat las ik ook op internet, dus ik telde mijn zegeningen al .

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2016 om 15:27

Mijn pakjes zijn heel erg klein

dus ik ben echt blij dat ik daarvoor niet op de fiets hoef.

Postbezorger, ik accepteerde toch dat 'zooi' voor jou onder jargon valt? Ik vind het alleen niet zo professioneel om dat naar buiten toe te communiceren. Dan krijg je dit geharrewar over dat je iets wat een klant mooi vindt, zooi lijkt te vinden, terwijl je dat niet zo bedoelt.

ja, ik bestel altijd uit China, zou ik wel doen.
het is en goedkoper en betere kwaliteit

DirkvanKampen schreef op 24-07-2024 om 15:09:

ja, ik bestel altijd uit China, zou ik wel doen.
het is en goedkoper en betere kwaliteit

Je reageert op een topic van 8 jaar oud....

DirkvanKampen schreef op 24-07-2024 om 15:09:

ja, ik bestel altijd uit China, zou ik wel doen.
het is en goedkoper en betere kwaliteit

Ja, en dan vooral die fatbikes, was vandaag nog in het nieuws 🤣

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.