Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-08-2016 om 23:42
Met veel belangstelling heb ik alle berichten al gelezen op dit forum en wil nu voor het eerst zelf een vraag stellen. Bij ons in het gezin is het zo dat we alleen op woensdag en vrijdag onze dochter kunnen laten spelen. Op maandag, dinsdag en donderdag gaat ze naar de BSO.
Hierdoor kan mijn dochter slechts 2 x p/w spelen met een klasgenoot. Is dit weinig? In de klas van mijn dochter zie ik namelijk dat veel ouders het werken hebben aangepast om hun kind 3 of 4 x p/w te laten spelen. Zelf wil ik dat niet doen omdat ik een drukke baan heb en ook graag carrière wil maken.
Mijn vraag aan jullie is:
1. Hoe vaak speelt een kind per week met klasgenoten (in groep 7)?
2. Is het weinig als een kind 2 x p/w speelt met een klasgenoot?
3. Hoe lang duurt een speelafspraak gemiddeld?
Wat adviseren jullie? Moet ik mij zorgen maken omdat mijn dochter minder vaak kan spelen dan andere klasgenoten? Moet ik mijn baan toch gaan opzeggen om mijn dochter vaker te laten spelen?
Naast de speelafspraken met klasgenoten zit ze ook nog op een sport waar ze ook leuke contacten heeft alleen gaan deze soms ten koste van de speelafspraken met de klasgenoten.
09-09-2016 om 10:03
natuurlijk
En sommige mensen werken 's avonds. Maar dat is alleen voor de heel inflexibele types
09-09-2016 om 10:19
Jippox
Dat is dus precies wat ik de hele tijd bedoelde te zeggen maar men blijft maar wijzen naar 'mijn' inflexibiliteit en negatieve karaktereigenschap
09-09-2016 om 10:22
Triva
Het valt mij wel vaker op dat mensen die zichzelf heel flexibel vinden, eigenlijk vooral flexibel zijn met de tijd van een ander. Ik zie 'jouw' soort van zogenaamde inflexibiliteit dus juist als een positieve karaktereigenschap.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.