Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

School trip/expulsion from school?

AnnaPollewop schreef op 04-04-2025 om 14:27:

[..]

Bepaald type school? Vrije school of zo? Ik vind een overnachting met 7-jarigen wel wat overdreven.

Dat doen ze hier ook hoor. Vanaf groep 3 een schooltrip met overnachting in het klaslokaal of de gymzaal. Dus vanaf ongeveer 7 jaar. Het is gewoon een hele saaie katholieke basisschool.

Ik verwonderde mij vooral over dat de medewerkers hier allemaal aan meedoen. Er zaten toentertijd wel veel jonge meiden in het team, die waarschijnlijk geen van allen kleine kinderen thuis hebben. 

Kinderen van school sturen omdat ze niet meedoen aan deze schooltrip lijkt me vergezocht. Als dat echt gebeurt haalt dat de krant. 

De makkelijkste oplossing kan zijn om je kind ziek te melden. Kind is misschien ook wel echt ziek van de stress.

-dubbel-

Mijn achtjarige houdt niet van ergens anders slapen. Die zou ik hierbij desnoods ziekmelden.

No, a child can not be expelled for a minor case of absenteeism.

Did they threaten a 'schorsing' or a 'verwijdering'?

But to cover your arse, summarize the meeting in writing (including exactly what was threatened) and ask school to confirm or rectify your summary of the meeting. Also state that if the school proceeds to schors / verwijder your child, you expect all procedures prescribed by law and by the school board to be followed, including a written notification and explanation of reasons to you.
(Actually, it might not be a bad idea to Cc the school board. They have to confirm any expulsions anyway.)

Then go on to state that you will not allow your 7-year old child to participate in the overnight trip. But that in the spirit of cooperation and compromise, you are willing to pick your child up at <special late pick up time> from <special location> on date <x>. And that of course you are also more than willing to pick up your child at <normal school end time> from <normal school location>. Can the school please let you know what works best for them?

AnnaPollewop schreef op 04-04-2025 om 14:27:

[..]

Bepaald type school? Vrije school of zo? Ik vind een overnachting met 7-jarigen wel wat overdreven.

Toen onze oudste op t KDV zat, was t daar gebruikelijk om met de peuters n middag op stap te gaan naar n speelboerderij op ca 10 km afstand. De grote peuters, dat was 3,5 jaar en ouder, mochten daar ook blijven slapen, ik denk totaal 12 kinderen. Oudste was 3 jaar en 8 maanden, maar wilde absoluut NIET blijven slapen. Prima lieverd, halen we je gewoon om 2030 op. Leiding KDV: neem dan toch ook even slaapzak en toilettas mee, misschien verandert ze van mening? Om 2030 troffen we dochter huilend aan: ze wilde niet mee naar huis, t was zo leuk.... dus ze was dolgelukkig dat ze toch mocht blijven slapen. 

Dus er zijn best groepen die nog jonger ergens overnachten...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.