Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-01-2012 om 12:31
binnenkort heeft dochter een jaar blokfluitles gehad en kan ze doorstromen naar een ander instrument. Nu twijfelt ze nog tussen viool en piano. Ze vind ze beide mooi en kan niet goed kiezen.
Zijn er dingen waar we rekening mee moeten houden wat de keuze nog zou kunnen beinvloeden
Piano kun je huren weet ik, hoe zit dat met een viool, hoe lang ben je bij beide instrumenten bezig om iets te kunnen spelen, viool is erg moeilijk heb ik gehoord.
ze is nog 7, niet te jong voor 1 van beide instrumenten?
wie kan me iets meer vertellen
05-02-2012 om 13:58
Annej
Dat wás zo. Maar dat is niet meer zo. Het enige wat je nu nog wel hebt, is een sound-verschil tussen de merken. Maar ja, dat zit er bij akoestische piano's ook. Een (elek) Yamaha klinkt altijd wat hoger en schrieler dan een Roland, die heeft een wat 'Europeser' voller, bombastischer geluid. Bijvoorbeeld
Tirza