Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Mijn dochter wil kort haar


Is het een optie om een korte kapsel uit te zoeken wat jullie beiden oke vinden? Eventueel vlak voor zomervakantie zodat het al iets kan bijgroeien als het niet bevalt.

Mevrouw75 schreef op 11-06-2023 om 22:25:

[..]

Dat kan je natuurlijk prima bepalen voor je kind. Het gros van de ouders beslist welke kleding er gekocht wordt en welke kleding uit die eigen selectie de volgende dag aan getrokken wordt. We moeten niet doen alsof 4 jarigen opeens overal zelf over beslissen.

Ik heb ontzettend veel beslist over het uiterlijk van mijn kinderen. Ze waren gewoon lange tijd te lamlendig om zelf iets uit te zoeken of het kon ze niet schelen, en dus trokken ze gewoon aan wat ik kocht en klaarlegde. Maar dit meisje sprak zich ‘de afgelopen paar keer’ dat ze bij de kapper was uit dat ze kort haar wil. Dat is dus al minstens een half jaar, als ze onlangs naar de kapper is geweest. En al een jaar als er binnenkort weer een bezoekje gepland staat.  Dat maakt het voor mij anders. Ik zou zeker gaan voor een kort kapsel, ook als ik stekeltjes niet zou trekken. Zo dramatisch weerzinwekkend is kort haar toch niet? En als ik serieus voor mogelijk hield dat de vierjarige klasgenootjes mijn dochter zouden pesten om een kort kapsel, ging ik onmiddellijk op zoek naar een andere school. Wat is dat voor waanzin? 

20-Stunning-Short-Hairstyles-For-Round-Faces.jpg?resize=720%2C810&ssl=1

Misschien vind ze zoiets leuk? Lekker kort, maar geen stekeltjes.

Renmuis

Renmuis

11-06-2023 om 22:55 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 11-06-2023 om 22:29:

Is het een optie om een korte kapsel uit te zoeken wat jullie beiden oke vinden? Eventueel vlak voor zomervakantie zodat het al iets kan bijgroeien als het niet bevalt.

Ik denk dat we dit gaan proberen. Iemand nog linkjes naar leuke compromis kapsels? Kort, maar niet te kort en niet te intensief qua onderhoud?

Ze heeft donker haar met flinke slag. 

ik denk dat je erachter moet komen wat ze echt mooi vindt. Probeer wat voorbeelden te geven van meisjes met vergelijkbaar uiterlijk/haar type. Want vind ze korte stekels echt mooi of wil ze als haar vriendjes zijn?

Daarnaast, als ze het echt wil. 
Als ze volgend jaar bij oudere kinderen komt is het makkelijker aansluiting te vinden met meiden en jongens die ook niet perse in de pas willen lopen als ze kan zijn wie ze is. 

Ik vind persoonlijk lang haar lelijk, maar als dochter of zoon dat willen dan kan dat. 

Ik zou even googelen op kinderkapsels voor kort haar. Is nog niet makkelijk merkte ik. Je krijgt vooral bob-achtige modellen met strikjes en als je googelt op stoer allemaal jongetjes.
Dit is echt fout zeg! Je zou er bijna feminist van worden. We leren kleutermeisjes dus al dat ze lang haar moeten hebben om mooi te worden gevonden (voor mannen).

Renmuis

Renmuis

11-06-2023 om 23:18 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 11-06-2023 om 23:07:

Ik zou even googelen op kinderkapsels voor kort haar. Is nog niet makkelijk merkte ik. Je krijgt vooral bob-achtige modellen met strikjes en als je googelt op stoer allemaal jongetjes.
Dit is echt fout zeg! Je zou er bijna feminist van worden. We leren kleutermeisjes dus al dat ze lang haar moeten hebben om mooi te worden gevonden (voor mannen).

Ik kom inderdaad ook weinig tegen. Of er zit duidelijk iets van mousse in; dat vind ik echt nog niet nodig op die leeftijd. 

En a symmetrisch? Staat stoer, de ene helft kort en de andere helft nog een lang stukje.

Renmuis schreef op 11-06-2023 om 22:55:

[..]

Ik denk dat we dit gaan proberen. Iemand nog linkjes naar leuke compromis kapsels? Kort, maar niet te kort en niet te intensief qua onderhoud?

Ze heeft donker haar met flinke slag.

Ik had al geschreven maar mijn dochter wilde heel graag kort haar toen ze 3, bijna 4 was. Ze had toen al een lange bos haar en was het zat. Bij de kapper zei ze kort en die keek me aan, ik zei prima doe maar lekker kort, en die heeft een pixie cut geknipt. Stond fantastisch en was ideaal. Je hoefde niet eens te kammen

Toen ze 7 heeft haar haar gedoneerd.  Had ze ook in haar hoofd. Maar is ze naar een bob gegaan.  

Echt het groeit zo snel aan.
en kan het ook niet doen maar ik heb een vriendin die wilde het perse niet en kwam slaapkamer binnen en toen was kind (5) zelf aan de slag gegaan met haar schaar.  Nou echt niet meer te redden hoor, kale plekken echt.  (Vriendin heeft een week gehuild maar kind helemaal niet trouwens ) Kan je beter voor die tijd naar de kapper 😂

_Roos_ schreef op 11-06-2023 om 23:42:

Pinterest?

https://pin.it/4TiXSP4
https://pin.it/1uL6CPQ
https://pin.it/qeLoJ2c stoer

Nou dat is toch allemaal supersnoezig én stoer. Wat dat betreft is de wereld een stukje kleiner voor jongens.

Renmuis schreef op 11-06-2023 om 23:18:

[..]

Ik kom inderdaad ook weinig tegen. Of er zit duidelijk iets van mousse in; dat vind ik echt nog niet nodig op die leeftijd.

Misschien zoiets? Wel foto van volwassenen, maar denk dat het wel goed vertaald kan worden naar kinderen. Geen speldjes willen gebruiken=pony

6401db422f8b4d1e48b56d6e85180847.jpg

2e21feda53672ddfc2b6d825a871e9ae.jpg

6136c6b6eb06dcd812a931903c34e615.jpg



Het zou niet in me opkomen, me überhaupt te mengen in dat wat mijn kinderen met hun eigen lijf willen. (Behalve dan onomkeerbare keuzes toen ze jong waren) 
Hun lijf, hun keuzes. Beetje helpen hierbij hoogstens om die keuzes te maken. Maar spijt krijgen van die keuze vind ik ook geen enkel probleem. 
Hier had dochter altijd lang haar, wilde trouwens ook nooit staartjes, speldjes of vlechtjes. Waarom zou dat erbij horen bij lang haar? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.