Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-09-2022 om 11:57
Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: ik zoek lotgenoten.
Helaas zijn mijn beide kinderen slachtoffer geworden van seksueel grensoverschrijdend gedrag Zoiets is als ouder een grote nachtmerrie, dat je kind iets verschrikkelijks is aangedaan. Uiteraard staat de zorg voor mijn kinderen bovenaan en daar zijn we dan ook mee bezig, maar ook wij als ouders hebben zorg nodig. Ik vind weinig gepaste steun in mijn omgeving en op het internet. Huisarts is op de hoogte en natuurlijk kunnen we bij de POH terecht, maar ik zou het zelf wel fijn vinden om gedachten te wisselen met ouders die hetzelfde hebben meegemaakt. De steun die ik wél heb is prettig, maar zij weten niet hoe het voelt. Vandaar mijn oproep.
Wij, man en ik, staan ook voor een keuze om wel of geen studioverhoor te laten plaatsvinden (Officier van Justitie wil ambtelijk vervolgen). Wij willen de kinderen niet extra belasten en vinden de rust voor hun nu even belangrijker. Tegelijk willen we ook niet dat de dader 'er mee weg komt' en dat gaat waarschijnlijk zonder verhoor wel gebeuren (want gebrek bewijs, dus geseponeerd). Voor extra info: dader is minderjarig en familie, wat het allemaal complex en gevoelig maakt.
28-10-2023 om 15:46
Wat 'fijn' om een update te lezen, Makaya. Hier was de EMDR ook echt een succes. Ik had vantevoren geen idee hoe goed dat kon werken!
Ik vind het eigenlijk ook wel begrijpelijk dat je moeder zo reageerde. Voor haar is dit ook moeilijk. Goed dat ze er zelf over begon, nu heb je in elk geval het een en ander recht kunnen zetten.
Sterkte!
17-09-2024 om 14:53
Mijn leven zou nooit meer hetzelfde zijn .mijn dochter is hetzelfde overkomen . Door haar vader nou ja vader die naam de zieke geest is geworden .we hebben meteen aangifte gedaan moeste ook nog wachten op bedenktijd heftig wat was dat heftig en idd studio verhoor pychologen Emdr zoals voor me dochter en voor mij. Het is nu een aantal jaren geleden 4 jaar terug .ik zat in een rollercoaster . Wat een verdriet. En nog er gaat geen dag voorbij zonder pijn. Ben zo ontzettend trot op me.dochter ze is nu bijna 15 jaar en ze is een vechter .de zaak is geseponeerd . Hij heeft ontkent die man is zo ziek een narcist, jaren later heeft hij ons nog ten laste gevallen op zijn manier lang verhaal. Me dochter meteen weer in therapie .ik kan ook niet meer werken heb die energie gewoon niet meer .wou dat we nog een weg in konden ben wel in hoger beroep gegaan .
Hoop dat er ooit nog een weg is om die zaak te openen we willen gerechtigheid. Me dochter geeft dat aan mama dat kan ik verder met me leven 14 jaar nog maar .ik heb veel.therapie gehad emdr alles .maar het doet zoveel.pijn.soms vraag ik me ook af hoe gaan jullie hiermee om . Liefs mij.Linn.
17-09-2024 om 17:08
Goed om een update te lezen. Het blijft heftig maar het is goed dat jullie verder kunnen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.