Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Lengte jongen 6 jaar


volgens de kinderarts is start puberteit by meisjes vanaf 8 jaar binnen de normale marge.  

AGvds

AGvds

09-06-2024 om 08:45 Topicstarter

Peaches schreef op 09-06-2024 om 07:22:

[..]

Zo een heb ik ook. En dan word je ongesteld in groep 7, ook niet bepaald prettig..


Maar ontopic: TO, ik hoop dat alles ok is met je zoon. Kom je nog een update geven als de afspraak geweest is?

Yes, ik laat het weten! 

AGvds schreef op 09-06-2024 om 08:45:

[..]

Yes, ik laat het weten!

Ik ben ook erg benieuwd! Fijn dat je het laat weten.

Ik schrik eigenlijk echt niet van de lengte die TS noemt. Hier kind van bijna 11 jaar die net de 1.40 aantikt. Nog nooit gehoord dat dit te klein is en niet meer goed komt. Oudste is met 12 jaar al 1.66m. Fors verschil tussen beide kinderen dus ook.

Goed hoor, dat het opgevolgd wordt. Ik was ook stomverbaasd toen de schoolarts een extra controle inplande toen mijn zoon 6 was. Hij was helemaal niet zo klein maar bleek al twee jaar stil te staan in z’n groei en dat is niet okay. Na een half jaar door naar het ziekenhuis, van alles uitgesloten (waaronder coeliakie inderdaad) en hij bleek een groeihormoondefect te hebben. Daarna, tot einde puberteit, dagelijks injecties. En nu is hij 18 en 1.90. Zonder groeihormoon zou hij wsl niet langer dan 1,35 zijn geworden.
Lang leven de schoolarts!

Estha schreef op 09-06-2024 om 23:44:

Ik schrik eigenlijk echt niet van de lengte die TS noemt. Hier kind van bijna 11 jaar die net de 1.40 aantikt. Nog nooit gehoord dat dit te klein is en niet meer goed komt. Oudste is met 12 jaar al 1.66m. Fors verschil tussen beide kinderen dus ook.

Ligt aan de andere omstandigheden natuurlijk. Hier dochter van net 11 die 1 35m is. Tel daarbij vroege puberteit, groeischijven sluiten eerder en al groeispurtje gehad, waren aanleiding voor opvolging.

Maar is je 11 jarige dochter 1,40m, nog geen tekenen van puberteit etc, dan is er geen reden voor opvolging.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.