Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Zou een dakkoffer niks zijn Envelop? Die kan je evt huren zag ik laatst…

Druiffie schreef op 20-08-2022 om 11:22:

Zou een dakkoffer niks zijn Envelop? Die kan je evt huren zag ik laatst…

Die hebben we al, heel relaxt maar nog niet voldoende voor al onze zooi. We hebben vrienden met een kleine aanhanger, daarmee lukt het wel maar zij gaan bijna altijd tegelijk op vakantie. 

Hoe doen andere mensen dat hier die kamperen met eigen tent en spullen?

Envelop schreef op 20-08-2022 om 11:24:

[..]

Die hebben we al, heel relaxt maar nog niet voldoende voor al onze zooi. We hebben vrienden met een kleine aanhanger, daarmee lukt het wel maar zij gaan bijna altijd tegelijk op vakantie.

Hoe doen andere mensen dat hier die kamperen met eigen tent en spullen?

Dit jaar zijn we naar Duitsland geweest met 2 auto's. Man met alle spullen en ik met de kids.

Voor als we verder weg willen is het plan om toch een aanhanger te kopen/huren. Dan kan alles mee.

Snowgirl schreef op 20-08-2022 om 11:42:

[..]

Dit jaar zijn we naar Duitsland geweest met 2 auto's. Man met alle spullen en ik met de kids.

Voor als we verder weg willen is het plan om toch een aanhanger te kopen/huren. Dan kan alles mee.

Aanhanger huren in het hoogseizoen is wel erg duur, we hebben genoeg aan zo'n kleintje maar geen plek om die te stallen helaas. Onze overburen hadden ook een kleine aanhanger en bewaarden deze in hun kelder. Wel goed bedacht maar het gat in onze vloer is daar net te klein voor.

Envelop schreef op 20-08-2022 om 11:53:

[..]

Aanhanger huren in het hoogseizoen is wel erg duur, we hebben genoeg aan zo'n kleintje maar geen plek om die te stallen helaas. Onze overburen hadden ook een kleine aanhanger en bewaarden deze in hun kelder. Wel goed bedacht maar het gat in onze vloer is daar net te klein voor.

Hier viel dat op zich wel mee qua prijs. Maar denk dat we er een zullen gaan kopen, dan is het 1x aanschaffen en hebben we er daarna plezier van.

Kun je het gat niet groter maken?

Snowgirl schreef op 20-08-2022 om 12:25:

[..]

Hier viel dat op zich wel mee qua prijs. Maar denk dat we er een zullen gaan kopen, dan is het 1x aanschaffen en hebben we er daarna plezier van.

Kun je het gat niet groter maken?

Nee dat is echt geen optie, dat betekent een flinke verbouwing. We hebben alle mogelijkheden al goed bekeken. We zien het volgend jaar wel hoe we het gaan doen, komt altijd goed.

Buren boden dit jaar boden hun auto dit jaar ook aan maar ik vind het niet fijn om 'zomaar' de auto van iemand anders mee te nemen.

Envelop schreef op 20-08-2022 om 13:42:

[..]

Nee dat is echt geen optie, dat betekent een flinke verbouwing. We hebben alle mogelijkheden al goed bekeken. We zien het volgend jaar wel hoe we het gaan doen, komt altijd goed.

Buren boden dit jaar boden hun auto dit jaar ook aan maar ik vind het niet fijn om 'zomaar' de auto van iemand anders mee te nemen.

Komt tijd komt raad zegt men he 😀.

Snap ik wel dat je dat niet fijn vind om xe auto van iemand anders te lenen. Komt vast goed. Volgend jaar duurt nog lang.

Druiffie en Maisnon, ik heb jullie een bericht gestuurd met de campings!

@Envelop: lastig, met al die kampeerspullen. Kun je misschien je vakantiedata afstemmen met die vrienden die een aanhanger hebben? 
Of wellicht een oproep doen op een plaatselijke facebookgroep? Wellicht dat er mensen in een andere periode gaan en het best interessant vinden om een klein beetje bij te verdienen met de verhuur van hun aanhanger?

Is het niet mogelijk om van een aantal dingen juist het oppervlak te verkleinen ipv autoruimte te vergroten? Ik heb bijvoorbeeld een slaapzak uit mijn backpacktijd die echte kwart van ruimte van mijn gewone rugzak inneemt bijvoorbeeld. 

Man wil niet in een tent/ gewone caravan maar zelfs dan zat onze scenic met 3 kids stampvol. 

Due-scimmie schreef op 20-08-2022 om 19:08:

Is het niet mogelijk om van een aantal dingen juist het oppervlak te verkleinen ipv autoruimte te vergroten? Ik heb bijvoorbeeld een slaapzak uit mijn backpacktijd die echte kwart van ruimte van mijn gewone rugzak inneemt bijvoorbeeld.

Man wil niet in een tent/ gewone caravan maar zelfs dan zat onze scenic met 3 kids stampvol.

Dat zou hier niet gaan. Je hebt gewoon teveel spullen plus bij ons een vrij grote tent. Kleiner kan ik veel spullen niet maken.

Wij zijn twee jaar geleden wel met alle kampeerspullen en 2 kinderen naar Frankrijk geweest. Zonder dakkoffer zelfs. Maar dus wel gewoon met tent, slaapspullen, kleding, etc. Nu kan mijn man wel echt efficiënt inpakken maar ik kan me niet herinneren dat het dramatisch was qua ruimte eigenlijk… Niet teveel kleding mee, niet teveel speelgoed mee, 1 krat met kookspullen. Koken deden we op een campinggas met 2 pitjes. Misschien was het wat primitief maar doordat we voor iedereen stoelen hadden en een hoge tafel voelde het voor mij niet zo (vroeger kreeg ik zelf alleen een schuimmatje bijvoorbeeld). 

Druiffie schreef op 21-08-2022 om 00:48:

Wij zijn twee jaar geleden wel met alle kampeerspullen en 2 kinderen naar Frankrijk geweest. Zonder dakkoffer zelfs. Maar dus wel gewoon met tent, slaapspullen, kleding, etc. Nu kan mijn man wel echt efficiënt inpakken maar ik kan me niet herinneren dat het dramatisch was qua ruimte eigenlijk… Niet teveel kleding mee, niet teveel speelgoed mee, 1 krat met kookspullen. Koken deden we op een campinggas met 2 pitjes. Misschien was het wat primitief maar doordat we voor iedereen stoelen hadden en een hoge tafel voelde het voor mij niet zo (vroeger kreeg ik zelf alleen een schuimmatje bijvoorbeeld).

Hier gaan er alleen een paar dino's mee, ook campinggas met 2 pitjes en man kan ook goed inpakken, maar echt grote tent en ook niet een hele grote auto. Stoelen hebben we dit jaar niet eens meegenomen, maar op de camping gehuurd. Kookspullen ook niet veel. Dus zoveel hebben  we niet 😀. Maar past echt niet in de auto als er ook nog 2 kids op de achterbank moeten hier. 

Wij zijn dit jaar nog in huisjes op vakantie geweest, maar willen graag per volgend jaar weer gaan kamperen. We durven het inmiddels aan (onze jongste sliep bijna 2 jaar dramatisch, maar nu eindelijk maakt ie goede nachten!). Wij hebben een grote tent op het oog om te kopen. Voordat we die aanschaf doen, gaan we hem lenen van vrienden en over een paar weken een midweek op de camping in de buurt staan om het uit te proberen. Inclusief inpakken van alle zooi, want ook ik maak me daar bezorgd over 😉 Hoe moet dat ooit gaan passen? We hebben een daktas (makkelijker dan een dakkoffer, want opvouwbaar) en we lenen een karretje. Mocht de proefkampeerweek bevallen, schaffen we de tent aan en gaan we denk ik een karretje huren als de vakantie aanbreekt. 

Snowgirl schreef op 21-08-2022 om 07:53:

[..]

Hier gaan er alleen een paar dino's mee, ook campinggas met 2 pitjes en man kan ook goed inpakken, maar echt grote tent en ook niet een hele grote auto. Stoelen hebben we dit jaar niet eens meegenomen, maar op de camping gehuurd. Kookspullen ook niet veel. Dus zoveel hebben we niet 😀. Maar past echt niet in de auto als er ook nog 2 kids op de achterbank moeten hier.

Ja we hebben hier wel een redelijk grote auto. En qua tent; 4 persoons met behoorlijke voortent wel. Maar geen ‘de waard’ oid. Hier toen dus ook 2 kinderen op de achterbank. Kussen op schoot, slaapzak onder de voeten, speelgoed onder de voeten, koelbox en krat eten tussen hen in en dan paste het precies . Ken overigens ook veel mensen die een karretje huren inderdaad. 

Druiffie schreef op 21-08-2022 om 08:33:

[..]

Ja we hebben hier wel een redelijk grote auto. En qua tent; 4 persoons met behoorlijke voortent wel. Maar geen ‘de waard’ oid. Hier toen dus ook 2 kinderen op de achterbank. Kussen op schoot, slaapzak onder de voeten, speelgoed onder de voeten, koelbox en krat eten tussen hen in en dan paste het precies . Ken overigens ook veel mensen die een karretje huren inderdaad.

Netjes dat het paste, het lukt ons echt niet...best knap trouwens dat je een koelbox en krat eten tussen hun in kon doen, daar past bij ons alleen een rugzak.

Een koelbox bij de tent vind ik een must maar van vrienden hoorden we dat ze deze gehuurd hadden bij de camping. Dat is wel echt een groot item (samen met de tent en het opblaasbare matras van de kids). Heel misschien als we verder ook veel skippen (geen stoelen e.d. mee bijvoorbeeld) dat het zonder koelbox gaat lukken.

Maar we hebben nog een flinke tijd, ik maak me er nog geen zorgen over. Afspraken maken met de vrienden over wanneer we gaan schiet niet op, wij zitten beide met werk, willen niet de eerste week van de vakantie en niet de laatste en dan hebben we al overlap.

Heeft er nog iemand tips voor een hippie camping met veel vertier in Italië/Oostenrijk/Frankrijk/Duitsland?

We gaan in elk geval geen schermpjes laten kijken in de auto. Gister 1,5uur in de auto en neefje zat tussen de kids in met z'n mobiel. Eerste keer dat dochter de hele tijd mee keek op een scherm. Uit het niets, zonder enige waarschuwing kwam alles eruit. Wat kan zo'n kindje toch veel overgeven.

Vroeger was ik ook wagenziek, blijkbaar dochter ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.