Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


ja klopt! Wij wonen in het westen en hebben nog een weekje. 
fijne vakanties allemaal!

Wij zijn twee weken naar zuid Frankrijk geweest, heerlijk alleen dochter had wel last van heimwee. Zo sneu, we hebben wel met opa’s en oma’s gefacetimed en met een vriendin. Verder weet ik ook niet zo goed wat je moet doen dan. 

Ja valt inderdaad op! Hier regio noord ( al wonen we oostelijk
Moet zeggen dat ik de vakantie wel heel snel voorbij vind gaan. 

Volgend jaar wel wat later vakantie en de bouwvak valt dan ook laat, dus dan zal het mogelijk wel anders voelen als we op vakantie gaan.. 

Wij (westen hier) zijn volgend jaar alweer vroeg. En we hebben de zomervakantie voor volgend jaar zelfs al geboekt (ik stuitte heel toevallig op de (voor ons) perfecte vakantie, terwijl ik vorig jaar zoooooolang heb gezocht naar iets soortgelijks!) en gaan dan de eerste twee weken. Zal wel even raar worden om eind juli al alles achter de rug te hebben.

Zoon heeft vandaag zijn laatste vakantie BSO dag gehad. Ze hebben het gezellig afgesloten met disco, schmink, verkleedpartij, etc. 

En wat is de perfecte vakantie voor jullie PhilDunphy? Ben wel benieuwd ! Ik wil dit jaar ook op tijd boeken maar we twijfelen erg tussen camping in Nederland (veel vriendjes, leuke animatie, niet ver rijden maar wel twijfelachtig weer) of Italië (onze huidige ervaringen minder vriendjes, wel oké animatie maar zeer lekker weer en echt vakantiegevoel). We willen niet met een eigen tent, dat scheelt ook misschien… Wie weet doe ik nog ideeën op wat voor jullie kleuters perfect werkte! 

Wij hebben campings voor volgend jaar ook al op het oog. Of we gaan 2 weken naar Denemarken of naar de camping jn België waar we vorig jaar ook waren.

Onze criteria zijn:
- accommodatie met eigen sanitair en minstens 5 echte bedden, dus geen slaapbank (eis)
- op een camping (wens)
- met uitzicht op een speeltuin (eis)
- met verwarmd zwembad (wens)
- en eetgelegenheid (wens)

Animatie is bij ons geen criterium. Mijn kinderen houden er niet van en zelf blijk ik op vakantie ook niet sterk in het opletten op de tijd dat zoiets begint.

Afgelopen jaren hebben we steeds in Nederland iets gevonden wat aan alle eisen voldeed en soms ook aan wat wensen. 
Dit jaar kwam er eens wens bij:
- in Frankrijk op 400-800km.

De combi Frankrijk en een accomodatie op een veldje (niet in een rijtje) bleek heel lastig. Maar we hebben nu een (kleine) camping gevonden die aan alle eisen en wensen voldoet (nou ja, 805km 😄). Het ziet er voor ons echt geweldig uit! Kleinschalig, warm, mooie tent lodge, uitzicht op speeltoestellen en zelfs op zwembad, meerdere dagen tablet d'hote ( ) en andere dagen ook eetmogelijkheid. Toevallig toch nog wel met een klein beetje animatie in de vorm van soms een activiteit zoals een zwembad disco of marsmellows roosteren. Ben helemaal happy.

Zit wel een prijskaartje aan hoor, maar dat is bij zoiets in Nederland ook als je geen eigen tent mee brengt in het hoogseizoen. Wij zien dit type vakantie als meest luxe vakantie voor ons, zoals anderen een vliegvakantie het meest luxe vinden. Dus voor ons mag daar ook zo'n soort prijskaartje aan vast zitten.

(Exacte locatie evt via pm verkrijgbaar ivm herkenbaarheid)

Klinkt idd als een super plek zo PhilDunpfy!

Wij gaan dit jaar naar een waddeneiland, volgend jaar is nu het idee Duitsland naar een gebied waar man en ik ook al eens geweest zijn.

Man is van huis uit echt gewend aan kamperen,  vouwwagen of caravan achter de auto en gaan.
Wij ging of in een sta caravan of huisje.
Nu met de kinderen ook t liefst nog een huisje.
Wellicht over een jaar of 2 eens wat anders.

WIj hadden dit jaar een soortgelijke camping PhilDunphy, alleen dan op 1200km rijden vanaf Enschede  
Geen massale camping, met een overzichtelijk verwarmd zwembad, aan een prive meertje, waar ook gevist of met een eigen rubberbootje gevaren kon worden. Kleinschalige animatie, met kinderdisco die zowaar op normale tijden begon.. 
Wij vinden een speeltuin bij het restaurant echt wel een must, kinderen lekker spelen, wij rustig eten en naborrelen. 

Dit was er dus ook, restaurantje op de camping zelf en wij zijn luxe kampeerders, dus stacaravan met airco ( eis 1 voor mij) 2 badkamers, 3 slaapkamers met 1 slaapkamer waar het bed in ieder geval 2 meter lang moet zijn ( eis van man) en een grote overdekte veranda. 
Plek groot genoeg zodat er ook echt gespeeld kan worden rondom de caravan, met een klein speeltuintje vlakbij de caravan en het liefst autoluw. Dat laatste was niet het geval, maar er werd wel erg rekening gehouden met elkaar. 

Vooral voor kinderen onder de 10 jaar een fantastische camping en dit is ook de eerste keer dat er zowaar in overweging nemen om nog een keer deze kant op te gaan ( niet volgend jaar, dan gaan we nog wat verder richting zuiden van Frankrijk denk ik, Provence of Verdon), want wat een heerlijke camping, met fantastische mensen. 

Aangezien we altijd in de bouwvak op vakantie moeten is het niet goedkoop, maar we hebben het er graag voor over. 

JtM

JtM

19-08-2022 om 12:32 Topicstarter

Wat leuk dat er al vakanties voor volgend jaar zijn geboekt. Ik heb al wel zitten nadenken wat we willen, ik ben in ieder geval niet van het kamperen. Zet mij maar lekker in een luxe hotel of appartement en dan vermaak ik me  
Ik denk dat het volgend jaar Italië of Spanje word. Frankrijk trekt ons beide niet.

Ik zou het liefst keer in caravan of tent gaan maar voor man is eigen sanitair een eis. Met kinderen vinden wij een camping leuker dan een hotel denken we.

Ons plan is om volgend jaar naar Denemarken te gaan en bezoekje aan legoland te brengen als dit financieel haalbaar is. Zal de eerste keer zijn dat we meer dan 2,5 uur rijden voor een vakantie met kinderen (8 uur). 

Vroeger hielden mijn ouders max 1000 km aan en dat vond ik al lang dus Spanje vinden wij bijvoorbeeld te ver met de auto. 

Hm vanochtend 2x getypt maar niets geplaatst zie ik. Jullie plekken klinken leuk Chantilly en PhilDunphy! Mag ik een pb doen om te lezen waar het is? Onze ideale vakantie zou zijn:
- Lekker weer garantie
- Kleinschalig, liefst aan een veldje
- Stacaravan of safaritent
- Animatie, met kinderdisco maar verder hoeft het niet mega uitgebreid 
- Veel kinderen (liefst ook wat Nederlandse)
- Leuk zwembad 

Peuter vond een boerderijcamping dus ook geweldig. Maar al deze eisen/wensen samen maakt het wel redelijk ingewikkeld. 

Oh, wat klinkt het heerlijk, alle vakanties die al geweest zijn en de al geboekte vakanties voor volgend jaar! Mag ik ook een pb van jullie? Het klinkt echt geweldig namelijk.
Tot nu toe zijn wij altijd in huisjes(parken) geweest, mijn vriend is niet zo van het kamperen. Ik zou dat prima vinden, maar snap wel dat hij dit jaar met een dreumes die niet luistert en overal op/over/aanzit, geen seconde stilzit en de tassen en spullen van andere mensen als de grootste attractie ziet die er is het nog niet echt zag zitten. Maar ik hoop toe te bewegen naar een vakantie met:
- relatief kleinschalige plek
- in Nederland of buitenland. Liefst niet te ver, want ik ben de enige die kan rijden.
- in een safaritent (eventueel met eigen sanitair) of een stacaravan
- liefst aan een leuk speelveld
- makkelijk contact maken met andere kinderen, bv door een speeltuintje dichtbij
- niet al te koud zwembad. Geen zwembad is geen vakantie voor kleuter.

Waddeneiland en kamperen bij de boer staan ook nog op mijn lijstje, net als Oostenrijk en eigenlijk alle landen in Europa. Ik zie overal wel wat leuks in, nu of op termijn. Maar vriend is wat behoudender, dus voorlopig komen we nog uit op een vakantie op 1 plek, e  dat is prima.

Due-scimmie schreef op 19-08-2022 om 14:29:

Ik zou het liefst keer in caravan of tent gaan maar voor man is eigen sanitair een eis. Met kinderen vinden wij een camping leuker dan een hotel denken we.

Ons plan is om volgend jaar naar Denemarken te gaan en bezoekje aan legoland te brengen als dit financieel haalbaar is. Zal de eerste keer zijn dat we meer dan 2,5 uur rijden voor een vakantie met kinderen (8 uur).

Vroeger hielden mijn ouders max 1000 km aan en dat vond ik al lang dus Spanje vinden wij bijvoorbeeld te ver met de auto.

Toevallig gaan wij volgende week! Ook Legoland. 

Eerste keer ook voor ons zo ver rijden, we gaan in 2x rijden, ben heel benieuwd hoe het gaat zijn! 

Hier is dochter nog geen 4 als de scholen beginnen, maar ze start 5 september gewoon meteen (ook zuiden dus). Ben heel benieuwd, ze heeft er zo veel zin in! Is er ook echt aan toe, ze wil zo graag alles gaan leren. 

Wat leuk al die vakantieplannen al! Wij moeten nog even kijken wat er financieel past maar zouden wel graag naar het buitenland willen volgend jaar. Lastige is dat we onze eigen tent hebben en met alle slaapspullen, kookgerei, koelbox etc past dat niet in 1x in de auto. We waren nu in NL en heen is er iemand meegereden en terug zijn we twee keer gereden. Dat kan niet in het buitenland... Een tent huren lijkt me ook fijn maar dat is financieel niet haalbaar.

Onze eisen gaan vooral over de sfeer van de kampeerplek. Dit jaar waren we op de Lievelinge en dat is voor ons perfect. Een plek waar wel iets van entertainment is, veel kinderen maar niet de standaard disco, treintje over de camping e.d. Het liefst ook een plek waar juist ook voor de volwassenen iets te doen is.

Een mogelijkheid om te zwemmen is voor ons ook een eis, bij voorkeur in natuurwater. De huid van dochter kan echt niet tegen chloor iedere dag.

Als iemand nog tips heeft voor een hippie achtige camping in het buitenland... Kom maar door!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.