Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


ahh leuk lavendel! Dochter had vorige week schoolreisje naar de speeltuin. Ze vond het leuk maar nog wel spannend, dus ik was mee met brengen en halen. 

Succes JtM! Jullie hebben mooi weer!

ik heb nog geen ervaring met de schoolarts. Wel kreeg ik een brief voor nog een afspraak bij het consultatiebureau, meer het consternatiebureau… ze willen haar nog een keer wegen omdat ze altijd +2 zit. Die ga ik afzeggen. Ze volgt sinds dat ze baby is al die lijn, verder gaat het prima. 

Het eerste schoolreisje vond ik ook best een ding iLavendel. Wij mochten niet uitzwaaien, maar wel ophalen. Toen de bussen aan kwamen rijden kreeg ik ook even een brok in mijn keel. En al die kindjes verstopt natuurlijk. Voelde me ineens zo oud, want weet nog zo goed hoe we dat zelf deden vroeger. Schoolarts nog geen ervaring mee.

Lekker JtM, sportdag met dit weer Succes en veel plezier!

Zoon was vandeweek wat uit zijn doen omdat een meisje uit zijn klas had gezegd dat hij niet mee mocht doen met de avondvierdaagse en dus ook geen medaille kreeg. Ik heb hem een chocolademedaille gegeven. Loopt 'ie trots mee rond Vanmorgen op het schoolplein de moeder van dat meisje klagen dat haar kind toch zo moe was van het lopen en dat het allemaal veel te laat was

Olive schreef op 17-06-2022 om 09:26:

ahh leuk lavendel! Dochter had vorige week schoolreisje naar de speeltuin. Ze vond het leuk maar nog wel spannend, dus ik was mee met brengen en halen.

Succes JtM! Jullie hebben mooi weer!

ik heb nog geen ervaring met de schoolarts. Wel kreeg ik een brief voor nog een afspraak bij het consultatiebureau, meer het consternatiebureau… ze willen haar nog een keer wegen omdat ze altijd +2 zit. Die ga ik afzeggen. Ze volgt sinds dat ze baby is al die lijn, verder gaat het prima.

Jullie zijn zeker ook lang?

Het gaat vaak mis bij kinderen die qua lengte en gewicht boven de lijn zitten.

Op de een of andere manier snapt men niet dat als je langer bent je ook zwaarder bent.

Hier is zoon van de week 6 geworden en dag erna zijn ze op schoolreisje geweest. Hij had het erg naar zin gehad. 

Schoolarts zijn we geweest. Hij moest een ogentest doen, op den duur vond ik het wel erg klein worden, maar hij kon het nog zien haha. En hij moest ook een hoortest doen. Hij kreeg piepjes te horen en moest zijn hand omhoog doen als hij er ee  hoorde. Was ook prima. Verder is hij niet heel groot (ben zelf ook een kleintje) en weegt ook niet echt veel. (Maar is verder kerngezond)

Hier zijn ze vorig jaar naar speeltuin in dorp geweest op schoolreisje. In juli gaan ze nog op echt schoolreisje met de bus en groep 1 tot en met 7. Ben benieuwd. 


Nog niks gehoord over schoolarts. Kind zit qua gewicht en lengte heel gemiddeld als ik klasgenootjes zo zie, maar vind hem zelf aan de smalle kant al zie je dat niet zo op de weegschaal.

Doe mij ook maar zo’n chocolade medaille 🥇 !!!

Ben benieuwd bij de schoolarts. Wij hebben rond 1 en 2 jaar bij de kinderarts gelopen omdat ze op cb dochter te klein en te licht vonden. Er is niks uit de onderzoeken gekomen. Wij zijn zelf niet groot en waren vroeger ook lichtgewichten (waar nu overigens niks meer van te zien is), maar het was voor anderen schijnbaar heel lastig om te accepteren dat ze gewoon een gezond en klein fijn meisje is. In de klas is ze ook één van de kleinsten, maar qua ontwikkeling loopt ze echt niet achter. Ik hoop alleen zo dat ze niet weer hierover beginnen want daar ben ik wel een beetje klaar mee.
Wij kunnen er voor kiezen om bij het onderzoek aanwezig te zijn, maar twijfel nog.

JtM: ik doe het je niet na. Ik vind het soms al lastig als ze een klasgenootje meeneemt om hier te spelen. Sommige klasgenootjes zijn zo vrij dat ben ik niet gewend. 

hoe was het JtM?

@alhambra, klopt man en schoonmoeder zijn lang. Zoon is dan grappig genoeg gemiddeld.

wij zijn bij peppa pig world in Leidschendam, echt een hit! We hadden het gekregen voor dochter haar verjaardag en de kids zijn door het dolle heen. 

Ik had vanavond iets heel engs. Kleuter was helemaal op vandaag na vijf uur in de speeltuin met school. Ongeveer 30min nadat ze sliep vanavond stond ze in haar kamer en maakte een gek geluid of ze geen lucht kreeg. Toen ik er stond moest ze steeds slikken, ik dacht dat ze moest spugen dus nam haar mee naar de wc.

Haar ogen rolden soms weg en ik kreeg nauwelijks contact. Toen hield het slikken op en heb ik haar op bed gelegd waar ze nu lekker ligt te slapen. Ik heb nog een uur in de buurt gezeten maar het gaat helemaal goed.

Volgens mij sliep ze gewoon en was het een soort slaapwandelen ofzo (nog niet eerder meegemaakt)

Jullie ooit zoiets gehad?

Nee, ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent!
Hoe is ze vanochtend opgestaan?

JtM

JtM

22-06-2022 om 13:36 Topicstarter

Oef dat is schrikken Envelop. Hoe ging het vanmorgen?

Schrikken Envelop! We hebben onze kleuter wel eens slapend in de gang boven gevonden 😅 en kennen nightterrors maar dit ken ik niet.

Jeetje Envelop, dat is flink schrikken geweest!

Als onze zoon een hele drukke dag heeft gehad, kan hij ook een soort van slaapwandelen. Is meestal aan het begin van zijn slaap. Hij gaat dan ofwel hard huilen of is bezig met iets, zoals een knuffel die verkeerd ligt. Meestal zweet hij als een otter en gaat hij 'ineens' weer slapen. Vaak praat hij gewoon, dus het lijkt alsof hij wakker is, alleen reageert hij niet op wat wij zeggen. Soms duurt het bij ons even voor we door hebben dat hij slaapwandelt. Dat draaien met de ogen herken ik wel, hij gaat ook weleens slapen met zijn ogen open. Heel eng.

Maar dat slikken en raar stikgeluid maken van je dochter klinkt wel eng. Mijn man heeft dat ook vaak als hij slaapwandelt (het is heel gezellig bij ons 's nachts) dus het zou bij je dochter best slaapwandelen kunnen zijn. Maar houd het goed in de gaten, zou ik zeggen, want dit is natuurlijk mijn ervaring en geen diagnose van jouw kind. Hoe gaat het nu?

Kan mij voorstellen dat je daar erg van geschrokken bent! Hier gelukkig geen slaapwandelen. Misschien dat het draaien met de ogen gebeurt als je in slaap komt, maar dat dit gebeurde terwijl hij de oogleden nog niet dicht had? Zoals roosopjehoed zegt met de ogen open slapen?
Hier heeft kleuter wel vaker na een intensieve dag dat ze de eerste uren van de slaap herhaaldelijk huilend wakker wordt. Als ik dan bij haar kom heeft ze de ogen af en toe wel open en lijkt ze wakker, maar geeft ze geen antwoord op mijn vragen en blijft ze huilen. Ik moet haar dan echt even goed wakker ‘schudden’ en neem haar dan mee uit bed naar beneden of de badkamer in het volle licht. Doe ik dit niet dan zakt ze zo weer in de droom of staat waar ze in was en is ze een kwartier later weer aan het huilen/jammeren. 
We hebben vandaag de klasindeling gekregen. Ik ben tevreden voor volgend schooljaar. Nog 1 jaar kleuteren en dan groep 3 op een of andere manier voelt het alsof school dan echt begint 

RoosOpJeHoed schreef op 22-06-2022 om 17:57:

Jeetje Envelop, dat is flink schrikken geweest!

Als onze zoon een hele drukke dag heeft gehad, kan hij ook een soort van slaapwandelen. Is meestal aan het begin van zijn slaap. Hij gaat dan ofwel hard huilen of is bezig met iets, zoals een knuffel die verkeerd ligt. Meestal zweet hij als een otter en gaat hij 'ineens' weer slapen. Vaak praat hij gewoon, dus het lijkt alsof hij wakker is, alleen reageert hij niet op wat wij zeggen. Soms duurt het bij ons even voor we door hebben dat hij slaapwandelt. Dat draaien met de ogen herken ik wel, hij gaat ook weleens slapen met zijn ogen open. Heel eng.

Maar dat slikken en raar stikgeluid maken van je dochter klinkt wel eng. Mijn man heeft dat ook vaak als hij slaapwandelt (het is heel gezellig bij ons 's nachts) dus het zou bij je dochter best slaapwandelen kunnen zijn. Maar houd het goed in de gaten, zou ik zeggen, want dit is natuurlijk mijn ervaring en geen diagnose van jouw kind. Hoe gaat het nu?

Wel fijn om deze ervaring te lezen. Dochter slaapt nooit met ogen open zover ik heb gezien, ze probeerde haar ogen open te doen leek het maar toen draaiden haar irissen steeds weg. Ik wilde 112 gaan bellen maar toen werd ze rustiger, hield het slikken op en heb ik haar in bed gelegd.

Vandaag had ze nergens last van en ze wist het ook niet meer. We zouden vandaag weer naar een mini pretpark ivm studiedag maar ik heb bewust rustig aan gedaan. De hele ochtend thuis en middags wel naar een buitenzwembad.

Ze slaapt nu en lijkt geen gekke dingen meer te hebben, het traphekje zit voor de zekerheid wel weer dicht.

Fijn dat je dochter er geen last meer van heeft en er ook zelf niks van wist, Envelop. Moet een vreselijk moment zijn als ouder als je zelfs op het punt staat om 112 te bellen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.