Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


hi! Wij hebben allemaal achter elkaar Corona gehad. Gelukkig hadden we bijna geen klachten en was het meer vervelend om niks te kunnen ondernemen. 
Vorige zomer zijn we naar de molenwaard geweest en dochter heeft het er nog over. 
Op school mogen we niet mee naar binnen maar de ouder gesprekken zijn wel in de klas met de juf.

Mijn kleuter heeft ook Corona gehad, net als wij. Maar hij had er geen last van, behalve twee weken thuis blijven. De klassen zijn gelukkig niet dicht geweest.
School blijft dezelfde regels hanteren qua brengen en halen, maar volgens mij zijn ze wel weer minder strikt over het tegelijk laten buiten spelen van de klassen. Gelukkig maar, want dat sloeg nergens op. Ze zitten bij de BSO en bij het buiten spelen buiten schooltijd toch ook gemengd. Qua brengen en halen vind ik het echt een zaligheid dat we nooit meer de school in hoeven. Wat heb ik dat irritant gevonden voor Corona en ook heel onrustig voor de kinderen. Nu is het veel rustiger én zelfstandiger. 

Wij moeten in de voorjaarsvakantie gewoon werken en ik wil zelf geen plekken bezoeken waar ik mijn QR code moet gebruiken, dus er staan geen uitjes op de planning. Ik hoop dat het mooi weer wordt, zodat we wel in het weekend lekker kunnen fietsen o.i.d.
Plaswijckpark is misschien een leuk uitje voor als je iets zoekt? Heel geschikt voor kleuters.

Wij gaan in vakantie naar theatervoorstelling,  kleuter gaat nog dagje weg met tante voor zijn verjaardag en onze jongste is die week jarig. Verder gaat hij ook gewoon 2 dagen naar bso.

JtM

JtM

09-02-2022 om 11:40 Topicstarter

Wij zijn vanacht thuis gekomen van een zonvakantie, nog even van genieten nu zoon nog niet leerplichtig is. 
School houdt zich nog aan de regels, geen ouders in school, ouder gesprekken gaan via Zoom, geen uitjes waar ouders bij helpen etc.

Als het goed is krijgt de klas van zoon deze week hun eerste 'rapport'. Als zoon het trekt gaat hij morgen weer naar school, dus hopelijk krijgt hij zijn rapport dan ook mee naar huis.

In de vakantie gaat hij 3 dagen naar de bso, wij moeten allebei gewoon werken. Verder qua uitjes heb ik nog niet over nagedacht eigenlijk.

Hier mogen hulpouders wel naar binnen voor bijvoorbeeld luizen pluizen en de bibliotheek. De kids de klas inbrengen mag momenteel nog niet. Ik verwacht dat het straks met versoepelingen wel weer mag. Misschien niet alle dagen, maar zo'n 2x per week. Dat was ook zo voor de laatste lockdown. 

Hier hebben we allemaal nog geen corona gehad. Ook in zijn klas valt het mee! Bij peuter op de opvang valt het ook mee allemaal. 

Hier hebben we een paar heftige weken achter de rug. Onze kleuter heeft onverwacht een week in het ziekenhuis gelegen, ivm een hele heftige eerste astma-aanval. Heel eng allemaal, vooral haar benauwdheid, maar gelukkig lijkt ze er weer bovenop te zijn en hebben we, na een week school voor haar, een hele fijne week vakantie gehad afgelopen week ( we zouden op wintersport gaan, maar door alle Coronaperikelen hebben we deze gecancelled en zijn we een midweek naar de Leistert geweest). 
Ze gaat morgen weer naar school en de week daarop heeft ze weer vakantie. 
De oproep voor haar zwemles komt er ook aan, vanaf half maart kan ze beginnen, ze is dan bijna 4,5. Afgelopen week veel geoefend in het zwembad op het vakantiepark en ze lijkt er heel veel zin in te hebben.

10 minuten gesprekken hebben we ook gehad, in school met haar oude juf en 2 nieuwe juffen. Ze doet het ontzettend leuk en goed en ze moest lekker zo door gaan. 

Wel vanaf 1 februari 2 nieuwe juffen, want haar oude juf is echt opgesteld voor de instroomgroep ( en daar is er net weer eentje van gestart in februari). Ze lijkt daar verder geen last van te hebben en heeft het vooral heel erg naar haar zin op school. 

Corona is tot nu toe ons gezin aan het ontlopen en ook op school is het gelukkig geen groot ding tot nu toe, geen quarantaine oid voor volledige klassen. 

Heftig Chantilly!

Hier heeft kleuter 2 weken terug nachtje ter observatie in het ziekenhuis gelegen na een val op zijn hoofd op school. 

Drie van de 5 kleuterjuffen hadden hier Corona dus kleuter is wat meer thuis geweest en met wisselende juffen. Niet heel erg voor hem want toch ook niet helemaal fit en verkouden (zelftesten negatief en al corona gehad) maar ik ben wel toe aan normale ritme wat hopelijk na deze week weer komt. We hebben dit weekend familieverjaardag gevierd en komende week kinderfeestje en is ie echt jarig. 

Heftig Chantilly! 
Hier hebben we kleuter komende week deels thuis ivm zieke juf en geen vervanging. Gelukkig op dagen dat we gemakkelijk wat kunnen regelen. Het geeft wel weer het gevoel van: wanneer is dit gedoe nou eens over. 

Chantilly, je verhaal klinkt net als dat van ons. Twee weken terug is mijn peuter ook opgenomen voor een eerste astma aanval. Ze hoefde 'maar' 2 nachtjes te blijven. Moet wel heel heftig zijn geweest bij jullie dat ze zelfs een week moest blijven! Kregen ze haar saturatie niet op orde? 
En nu op onderhoudsmedicatie enzo? 
Lekker dat jullie nog wel even vakantie konden houden, al waren het niet de plannen waar je op hoopte.

Mijn kleuter is afgelopen zaterdag gestart met zwemles. Hij is 5 jaar, maar vindt het water heel spannend. Spetters in zijn gezicht met bad en douche zijn altijd drama en doodsbang dat er water in zijn neus komt, want dat doet zeer. Dus ik was huiverig. Tijdens de les stond z'n gezichtje regelmatig zo gespannen dat ik dacht dat hij zou gaan huilen. Maar afloop kwam hij super enthousiast uit het bad. Hij vond het heel leuk. En het allerleukste was zelf in het diepe springen, kopje onder. Ik sta echt versteld 

PhilDunphy, klinkt precies als bij onze zoon. Komt goed dus!

Wat heftig inderdaad Chantilly! Hier ook wel eens twee nachtjes in het zkh geweest wegens astma maar wij zijn er bekend mee voor dochter. Een week is wel echt lang!

Dochter werd afgelopen woensdag 5 en op de dinsdag testte zij en ik positief op corona. Heel erg sneu dat haar kinderfeestje niet door kon gaan maar ze pakte het goed op. We hebben er thuis samen wat gezelligs van gemaakt en over twee weken gaat ze het feestje alsnog vieren. 
Het is nu wel erg versnipperd allemaal, dinsdag trakteren op school, donderdag op de BSO, dat weekend weer een feestje met opa en oma, die woensdag erna kinderfeestje en het weekend daarna met de achterburen het nog eens vieren.

Normaliter slaat ieder verkoudheidje op haar longen maar ze heeft echt nul symptomen van corona, ze verbaasde ons allemaal met de positieve uitslag. Ik ben er zelf wel een drie dagen ziek van geweest maar zeker aangezien ik geen vaccin heb viel het mij erg mee.

Wat knap van de zwemles PhilDunphy! Heerlijk hoe kinderen je soms kunnen verbazen.

JtM

JtM

14-02-2022 om 10:13 Topicstarter

Wat heftig Chantilly. Wat zullen jullie je machteloos hebben gevoeld Gelukkig is kleuter er weer bovenop gekomen en zijn jullie een weekje weg geweest. Dat doet altijd goed. 

Alvast gefeliciteerd Due, en ook bij jullie heeft kleuter in het ZKH gelezen, woow. Dan is hij hard gevallen op zijn hoofd zeg! Wat gaan jullie doen met het kinderfeestje?

PhilDunphy, wat grappig dat hij zo in het water sprong kopje onder en dat het leukste vinden. 

Alsnog gefeliciteerd Envelop, en meteen beterschap. Wat sneu dat Corona jullie heeft bereikt en dat met haar verjaardag. Gelukkig heeft dochter er weinig last van, jij weer helemaal opgeknapt? Wat gaan jullie doen met het kinderfeestje?

Hier is zoon weer naar school, hij had er weer zin in. Afgelopen vrijdag was hij ook geweest, hij was nog moe van het tijdsverschil maar wilde toch een dagje (half dagje op vrijdag bij hem op school) naar school. Hij heeft zijn eerste 'rapport' gekregen, deze was positief, zo leuk om allemaal te lezen.
Vriend en ik zijn vanaf vandaag ook weer aan het werk, onze vakantie is nu echt voorbij. Zoon moet nog 2 weken naar school en dan heeft hij carnavalsvakantie.

JtM schreef op 14-02-2022 om 10:13:

Alvast gefeliciteerd Due, en ook bij jullie heeft kleuter in het ZKH gelezen, woow. Dan is hij hard gevallen op zijn hoofd zeg! Wat gaan jullie doen met het kinderfeestje?.

Hij werd niet goed wakker bij wekadvies dus zekere voor het onzekere. Hij had uiteindelijk waarschijnlijk een kindercontusie. 

We gaan naar restaurant gericht op kinderen met veel speelgelegenheid en waar ze pizza's mogen maken.

Wat een heftige berichten allemaal van de kindjes in het ziekenhuis. Sterkte allemaal!

In de klas van zoon is een Corona-uitbraak, maar voorlopig kunnen de lessen nog doorgaan dankzij de tomeloze inzet van één van zijn juffen. Wij hebben ook een beetje het gevoel van 'wanneer is dit nou eens klaar?' Maar goed, de scholen kunnen er weinig aan doen dus we deinen maar mee.

Thanks dames!

Ja, het was een lange opname, haar saturatie zat bij aankomst in het ziekenhuis op 86 en het duurde 3 dagen voordat deze overdag op 92 bleef hangen. 's nachts heeft ze 4 nachten zuurstof toegediend gekregen en daarna kon dat gelukkig afgebouwd worden, omdat het vernevelen eindelijk aansloeg. We hebben nu een aanvalsplan, mocht het in de toekomst weer lijken op benauwdheid en onderhoudspufjes + geregeld op bezoek bij de kinderarts voor controle. 

Gefeliciteerd Envelop! En wat een pech dat ze ook direct positief testte op haar verjaardag.. 

En Due, alvast gefeliciteerd en jeetje, ook al ziekenhuis bezoek achter de rug.. 

Phildunphy, hier is kleuter ook een piepert als het gaat om water in haar ogen en oren, dus ik kijk wel met wat angst en beven uit naar de zwemlessen. Maar je verhaal doet me goed! En vreemde ogen zullen ook dwingen denk ik.. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.