Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Bij jullie klinkt het allemaal anders, maar goed gisteren hoorde ik van de buurvrouw dat zij haar kind ook na 1 zwemles daar meteen weer heeft opgezegd. Hopelijk gaat het bij de andere zondebok straks beter.

Ik zou het als ontvangende ouder denk ik ook prettig vinden. Ik denk dat lang niet iedereen bekend is met allergieën en zeker niet met een epipen. 
Dochter van mij vriendin heeft glutenallergie en koemelkallergie en waar je dan allemaal rekening mee moet houden had ik zelf niet aangedacht. En ik wil toch echt niet de oorzaak zijn dat haar dochter later veel buikpijn heeft doordat ik dat allemaal niet wist. Maar je raakt vaak pas geïnformeerd als iemand in je omgeving er mee te maken heeft.

Even een andere vraag: ik denk erover om een Ielm pak aan te schaffen voor mijn kleuter (bijna 5, maat 110/116) en peuter (2,5, maat 98). Is dat nog nuttig op deze leeftijd en welke maat zouden jullie adviseren?

dat lijkt mij zeker nuttig Fiona. De speeltuin is zo snel nat nu, bleh. Ik heb geen ervaring met Ielm. We hebben ze van de Lidl.

Absoluut nuttig! Vorig jaar in de sneeuw vond ik het ook heel handig en kleuter draagt het nu ook nog als we in de regen met de loopfiets naar de stad gaan of dergelijke. Zelf zou ik een maat kleiner nemen, zelfs met omslaan van de mouwen is het dan nog wel heel ruim.

Onze peuter draagt 98 en die van kleuter is 116. Vorig jaar zwom hij erin, maar nu is ie bijna 1,10 dus zal het iets beter zitten.

Ielm heeft trouwens ook losse broeken zag ik. Die ga ik nu voor kleuter bestellen want wil zijn pak niet altijd aan en lijkt me handig voor op de fiets in de regen als ze toch al winterjas dragen.

Die pakken schijnen inderdaad heel goed te zijn.

ik heb al jaren ielm  pakken met veel plezier! Altijd wel wat in de aanbieding volgens mij. Heerlijk vind ik ze!

Het duurt nog even maar we gaan alweer richting Sinterklaas.

Onze dochter heeft altijd heel veel vragen over van alles en nog wat en ik verwacht dat we die straks over Sinterklaas krijgen. Over alles zijn wij eerlijk en eigenlijk voelt het niet goed om echt te liegen over Sinterklaas. Doe ik daar te moeilijk over? Als we vertellen dat het gewoon een sprookje is zal ze er zeker wel in meegaan net zoals ze dat bij andere fantasieverhalen doet.

Ik verwacht dat we er dit jaar nog wel goed doorheen komen zonder te liegen maar volgend jaar niet meer. Hoe staan jullie daar in?

Goeie, envelop. Ik verwacht ook dat er al wel vragen kunnen komen. Ik denk dat ik dit jaar nog wegkom met een tegenvraag: wat denk je zelf? En dat ze dan zelf met een antwoord komt waar we ons allebei in kunnen vinden.

Inderdaad lastig Envelop,  je wilt niet liegen maar ze ook de pret niet afnemen. Daarnaast zou ik ook bang zijn dat mijn kind het verklapt voor een ander.

Peppa heeft een goede oplossing.  Dan "liegen" ze zelf.

Peppa schreef op 11-10-2021 om 18:06:

Goeie, envelop. Ik verwacht ook dat er al wel vragen kunnen komen. Ik denk dat ik dit jaar nog wegkom met een tegenvraag: wat denk je zelf? En dat ze dan zelf met een antwoord komt waar we ons allebei in kunnen vinden.

Dit is ook onze insteek. Oudste van man wist het pas toen ze 8 was maar ik vermoed dat wij daar bij kleuter niet zo lang mee weg komen. 

Hier vindt kleuter Sinterklaas vooral erg spannend volgens mij. Vorig jaar wilde ze er niets van weten en dit jaar vindt ze de speelgoedboeken echt fantastisch, maar die Sinterklaas is maar een gek iemand. 
Hopelijk gaat de intocht door in onze woonplaats, wellicht dat het dan wat leuker wordt. En het scheelt natuurlijk dat op school aandacht geschonken wordt.

Maar mocht ze het niet leuk blijven vinden, dan gaan we haar op een gegeven moment wel vertellen hoe het zit. Tot die tijd leggen we vragen denk ik gewoon terug, wat denk jij? 

Hier heeft ze morgen een eerste speelafspraakje, helemaal trots was ze toen ze werd gevraagd vanochtend door haar favoriete klasgenootje. 
Helaas al wel een ongeluk gehad op school, mijn moeder heeft al met haar bij de huisarts gezeten.. Tijdens een wandeling buiten de schoolpoort, tijdens de ANWB streetwise sessie, is ze, terwijl ze gezellig aan het kletsen was, zo tegen een metalen kastje aangelopen. Behoorlijk diepe wond vlak boven haar wang en net onder haar ook. Toverlijm erop en ik hoop dat het allemaal meevalt met haar litteken Erg veel indruk heeft het op haar niet gemaakt.. 

Slim, onze dochter gelooft er nog helemaal in dus ik verwacht niet dat we dat nodig hebben dit jaar.
Wat geven jullie de kinderen? Hier heeft ze al zoveel en ze is niet echt van het spelen met dingen. Meer van buiten zijn en tekenen en knutselen. 
Wat een pech chantilly, gelukkig heeft het weinig indruk gemaakt.

Heel veel knutselspullen! En klei, en iets van lego denk ik. Kleuter is echt een kleur en knutselkind. Het spul gaat ook snel op, dus aanvulling is altijd welkom. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.