Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kindermisbruik en dreigen met vervreemding


Viva-amber

Viva-amber

16-02-2022 om 18:00 Topicstarter

Geeft niet, OTS gaat misschien nog wel komen. Het is allemaal nog best wel vers. 

Hoe staat het nu met de appjes van moeder? En heb je wel gauw weer een moment dat kindje met jou wat onderneemt? Volgens mij kun je beter bij de dag leven. Elke keer dat je weer steentje hebt bijgedragen, aan het positieve vasthouden. Waar je nu geen invloed op hebt is alleen maar basis voor een rotgevoel. Veilig thuis is aan zet.Ze kunnen jou natuurlijk ook benaderen en dan kun je zeker je verhaal doen. Ze weten toch wie je bent?

Viva-amber

Viva-amber

16-02-2022 om 19:39 Topicstarter

Geen appjes meer, de vakantie komt er aan en dan gaan zij ook een paar dagen weg, daarna ben ik zelf tot half maart op vakantie. Ik ga nog wel even overleggen om dit weekend of volgende week even contact te hebben en tijdens mijn vakantie via video. 

Bijtje82

Bijtje82

16-02-2022 om 19:53

Ik Las ergens dat je zei dat ze weinig weet heeft van wat er gebeurt is. Of iig niet beseft. 
Maar verderop las ik dat je wel met haar een gesprek kunt voeren. (over het bakken en praten over haar vader)
In eerste instantie dacht ik dat je het dus over een baby 0-2 jaar had, maar nav jullie gespreks momentjes om het zo maar te noemen, denk ik dat ze al wat ouder is? In dat geval weet ze heel goed wat er gedaan is, al zal ze (indien ze erg jong is) nog niet goed beseffen dat het echt verkeerd is. Dan moet ze echt goed geobserveerd blijven, want dit kan op latere leeftijd en misschien nu al best negatieve gevolgen hebben. 

Viva-amber

Viva-amber

16-02-2022 om 20:21 Topicstarter

Blijft zij ook. Het is moeilijk uit te leggen wat er precies is gebeurd. Het is heel sneaky tijdens het dagelijks leven gebeurd, daarom heeft zij zelf nooit echt besef gehad. Er is alleen bewijs voor een hands-off-offence. https://www.netclean.com/2017/04/27/the-myth-of-the-harmless-hands-off-offender/

Bijtje82

Bijtje82

16-02-2022 om 20:58

Viva-amber schreef op 16-02-2022 om 20:21:

Blijft zij ook. Het is moeilijk uit te leggen wat er precies is gebeurd. Het is heel sneaky tijdens het dagelijks leven gebeurd, daarom heeft zij zelf nooit echt besef gehad. Er is alleen bewijs voor een hands-off-offence. https://www.netclean.com/2017/04/27/the-myth-of-the-harmless-hands-off-offender/

Dus in dit geval geen fysiek misbruik als ik het goed begrijp? Maakt het niet minder erg, maar voor het kind psychisch gezien minder traumatisch op het moment dat het gebeurt. Dus hopelijk op de lange termijn ook minder "problemen" kom even niet op het juiste woord gebruik. Dacht dat je bedoelde geen besef ivm leeftijd, maar je doelde dus op puur fotografisch materiaal. 

Ninoea schreef op 16-02-2022 om 17:43:

Sorry ik was in de veronderstelling dat er sprake was van een ots. Ik weet niet zo goed hoe ik daarbij kwam. Prettig dat veilig thuis wél betrokken is en de informatie dus uit eerste hand haalt.

Misschien omdat mijn stiefkinderen OTS hadden en je dat las? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.