Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderen die teksten van liedjes anders verstaan (mamma appelsap)

Hier thuis begint het liedje Okido van Kinderen voor kinderen altijd vol enthousiasme met "Pappa herfst, pappa herfst".
De echte tekst is "Stap naar rechts, stap naar rechts"

Hebben jullie voorbeelden?


QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

03-08-2021 om 00:55

Vroegere buurmeisje zong op de tekst van Borsato (ik voel je adem en zie je gezicht): ik ruik je adem. 

SuzyQFive schreef op 02-08-2021 om 23:05:

stik, ik kom even niet meer op het orgineel maar daar zong ik als kind:
Fuck you fuck you, Here you are (zal wel iets van The Cure oid geweest zijn). Kom er vannacht wel op 😂.

Het was idd The Caterpillar van The Cure: 

”Oh flicker, flicker, flicker, flicker,
flicker, flicker, flicker, flicker, Here you are”

O jaaaa .  Kerstliedje .  Hoeveel kinderen zingen niet :  Midden in de winternacht , ging de Hema open ...

wild-flower schreef op 03-08-2021 om 08:58:

O jaaaa . Kerstliedje . Hoeveel kinderen zingen niet : Midden in de winternacht , ging de Hema open ...

Dat is gewoon het verbasterde liedje, opgevolgd door: Onderbroeken en BH’s, kon je daar toen kopen. 

mijn dochter kwam toen ze 3 was een keer thuis van de crèche en vertelde: mam, de juf zong: 'er is een kindeke geboren op paard', maar dat kan toch helemaal niet? 

Zelf zong ze trouwens: 'oh denneboom, oh denneboom, wat zijn je takken hondeschoon'.  

Hen74 schreef op 03-08-2021 om 00:54:

Mag je als volwassene hier ook reageren? Ik heb toevallig vanavond namelijk nog in een ander topic iets geschreven over een verkeerd gehoorde tekst. Ik zong tot voor kort nog 'rub the ball' i.p.v. 'rock the boat'.

Hahaha, ja hier ook een volwassene die nogal eens iets verkeerd verstaat 

Vooral teksten van "de jeugd van tegenwoordig" vinden mij zoons hilarisch als ik die meezing 

Hen74 schreef op 03-08-2021 om 00:53:

[..]

Joh! Echt? Haha, nooit geweten!

Ooit eens ergens gelezen, van die liedjes die in oorsprong niet voor kinderen bedoeld waren. En ook nog dat je in een oudere wijk niet verbaasd moet zijn als je een Rozemarijnstraat/pad tegenkomt en in heel de buurt geen andere kruiden te vinden zijn. In dit geval is de straat niet naar het kruid maar naar de hoertjes die er te vinden waren genoemd (maar we dwalen af )

Laatst waren de kinderen op t werk helemaal in de ban van zakdoekje  leggen. en ze hadden gelijk.... hij krijst ipv kraait : kukeleku zo krijst de haan.

 Ook geen liedje maar een tekst. We hebben net een nieuwe kitten. Zoonlief zei in de winkel: wij willen een opwindende muis voor mijn poesje!

Marco Borsato heeft een nummer wat de verliezer heet. Onderweg naar onze Franse vakantiebestemming stond de cd aan met dit nummer. Zoonlief, toen 7 nu 33 zong heerlijk mee:
Bind mijn handen langs mijn lichaam , en dan nog houd ik je vast. 
Doe een blinddoek voor mijn ogen en ik vind je op de tast. Alleen zong hij , ik vind je op de kast. Wat hebben wij gelachen, en wat hebben we hem er later nog vaak mee geplaagd. 

Sinterklaasliedje verkeerd gezongen door mijn jongste: "hoe waaien de wimpers al heen en al weer"

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

03-08-2021 om 20:17

nlies schreef op 03-08-2021 om 12:18:

[..]

Ooit eens ergens gelezen, van die liedjes die in oorsprong niet voor kinderen bedoeld waren. En ook nog dat je in een oudere wijk niet verbaasd moet zijn als je een Rozemarijnstraat/pad tegenkomt en in heel de buurt geen andere kruiden te vinden zijn. In dit geval is de straat niet naar het kruid maar naar de hoertjes die er te vinden waren genoemd (maar we dwalen af )

Leuk van die weetjes!

Poezie schreef op 03-08-2021 om 19:23:

Sinterklaasliedje verkeerd gezongen door mijn jongste: "hoe waaien de wimpers al heen en al weer"

Vooraf gegaan door “hoe huppelt zijn paardje en dekt op en neer”

Het is maar net wat de kinderen uit hun omgeving kennen; een scheepsdek of vee dat gedekt wordt.

M Lavell schreef op 03-08-2021 om 21:47:

[..]

Vooraf gegaan door “hoe huppelt zijn paardje en dekt op en neer”

Het is maar net wat de kinderen uit hun omgeving kennen; een scheepsdek of vee dat gedekt wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.