Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kind niet op kinderfeestje uitnodigen terwijl jouw kind dit wel wil

Gingergirl schreef op 03-03-2025 om 16:43:

[..]

Ik heb het ook niet verzonnen maar het is blijkbaar wel effectief want het werkt hier prima. Maar ik snap wel dat als je als school, niet wilt dat er uitnodigingskaartjes uitgedeeld worden op school omdat het sneu is voor kinderen die nooit uitgenodigd worden, het dubbel is als feestjes wel starten op het schoolplein en iedereen al met cadeautasjes op school komt etc. Net zoals op het schoolplein gaan verzamelen met kinderen die daar niet eens op school zitten slaat ook kant noch wal, kun je toch net zo goed bij de jarige thuis of op de feestlocatie afspreken lijkt mij ipv eerst naar die school toe te moeten.

Ligt er misschien ook aan wat mensen gewend zijn; op sommige plekken zijn thuisfeestjes weer veelvoorkomend, hier totaal niet. Vroeger ( jaren 80) toen ik op de basisschool zat waren feestjes ook nooit vanuit school. Dan ging je eerst thuis lunchen, omkleden, cadeautje ophalen en dan begon het feest ergens in de middag met meestal avondeten erbij.

Hier is dat om onrust in de klas te voorkomen 

Ik snap best dat een school geen zin heeft om elke week kinderen op school te zien komen met cadeautjes of andere benodigdheden voor een feestje als zwemtassen of slaapzakken voor een slaapfeestje (van vrijdag op zaterdag bijv.) etc.
Dan wordt een feestje min of meer de school binnengebracht.

In mijn jeugd waren feestjes heel vaak op woensdagmiddag of op zaterdag, maar startten nooit op school. Altijd eerst thuis lunchen en dan met cadeautje naar de jarige en van daaruit naar een locatie of thuis het feestje.
Hier is op woensdag nog steeds geen bso beschikbaar. Wel ooit geïnventariseerd of dat wenselijk was, maar blijkbaar te weinig animo om het echt op te starten. Dus iedereen heeft op woensdag andere opvang geregeld als ouders beide werken die dag.
Overigens is er sinds anderhalf jaar een vijf gelijke dagen rooster, dus elke dag tot 14 uur school, waardoor een feestje doordeweeks op elke dag zou kunnen. Meestal is het hier op zaterdag, soms nog wel op woensdag of vrijdag later in de middag/avond. Maar alsnog starten feestjes hier niet op school al. 

Kinderen van sportclubjes uit andere dorpen uitnodigen is hier geen ding. Er is hier in het dorp maar één school, dus kinderen uit de buurt zitten doorgaans hier wel op school.
Wel soms kinderen van een groep hoger of lager, omdat ze om het jaar bij elkaar in de klas zitten (alleen combigroepen).
Op een studiedag heb ik hier nog nooit een feestje gezien. Ook omdat sommige kinderen dan naar de BSO gaan en die brengen geen kinderen naar feestjes. Bij kinderen met verschillende scholen lijkt me dat helemaal lastig, want die hebben dan niet allemaal vrij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.