Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-10-2024 om 22:55
Mijn dochter (9 jaar) heeft veel allergie klachten. Nu hebben we via de huisarts een test laten doen en blijkt ze een aantal allergieën te hebben. Ze is het meest allergisch voor huisstofmijt.
Om de huisstofmijt zoveel als mogelijk terug te dringen hebben we vandaag haar slaapkamer onder handen genomen. Vloerkleed, sierkussens, dekentje en knuffels (op haar 2 lievelingsknuffels na) eruit. En de rest flink opgeruimd. Ze heeft een bed waar we lastig onder kunnen komen met de stofzuiger, dus die gaan we ook vervangen.
Wat een leuke knusse meisjeskamer was, is nu een behoorlijk kale kamer. Dochter is hier verdrietig om. We weten nog niet echt wat leuke aankleding is en tegelijkertijd geen broedplaats voor huisstofmijt. Iemand suggesties?
12-10-2024 om 21:50
ik gebruik zelf de douchematten van ikea in leuke kleuren als vloerkleedjes naast mijn bed en onder mijn bureau in de winter. Die gaan zeker 1x per week mee in de wasmachine als ik handdoeken was. Maar anders is mijn bed uitkomen echt te moeilijk smorgens op de koude vloer of krijg ik kei koude voeten als ik lang achter de laptop zit, ondank sloffen. Hoe klein ze ook zijn geven ze toch ook een warmere sfeer.
12-10-2024 om 22:49
https://www.volero.nl/advies/welk-vloerkleed-is-geschikt-voor-allergieen/?bg_source=ga&bg_campaign=796417142&bg_kw=dsa-1878394520833-mi--pi--ppi-&bg_source_id=697599249782&gad_source=1&gbraid=0AAAAADO8LW9GTLovAgReamGw6vUdz9W0M&gclid=CjwKCAjwvKi4BhABEiwAH2gcw9vAvlo66bVoOhwf4JRWy76xDi5yqlw3lzCB_k0dlraz2sCrPzIhJxoCAqoQAvD_BwE
Misschien heb je iets aan de tips hier? Een vloerkleed zou dus wel moeten kunnen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.