Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoeveel kleding voor herfst/winter


Post

Post

14-10-2016 om 13:42

Nou ja...

Domme vraag...geen vraag waardig,. Kom, doe eens vriendelijk.

Ik doe het anders, niet beter. Ben het niet gewend.. vraag het me af, stel een open vraag. Er bestaan geen domme vragen en ik hoef zeker niet eerst door de commissie.
Je hoeft geen antwoord te geven, maar de sneren mag je voor je houden.

Ik merk dat definities van fris en schoon erg verschillen, als in: meer dan ik verwachtte.
Van erg snel wassen tot minder, van ik ruik niks tot het stinkt, van erg veel kleding tot erg weinig; uit vrije keuze en soms niet, uit principe en omdat het mensen niet interesseert en ik merk dat het blijkbaar gevoelig ligt.

Pug

Pug

14-10-2016 om 14:01

mwah

Ik denk dat mensen die een broek na 1 dag in de was gooien, helemaal niet zouden merken of een broek 1 of 3 dagen gedragen is. Ze komen alleen nooit tot dat punt. Dat vind ik dan geen definitieverschil maar een actieverschil.

lieverdje

lieverdje

14-10-2016 om 14:25

dan ben ik zeker een viespeuk

met verbazing zit ik dit te lezen allemaal.... Ik moet bekennen dat ik -ja ik, niet de kinderen, die dragen spullen nog wel eens langer- wel eens kleren een dag of 4 aan heb, voordat het een keer in de was gaat. Als het voor die tijd niet stinkt, prima toch? Van die sterke wasmiddelluchtjes, daar hou ik niet van (vooral Biotex, brrrr).

Het is zelfs zo: als ik iets aan heb en er komt op dag 1 al een vlek in, dan erger ik mij eraan. Dingen al na 1 dag dragen in de was doen, vind ik een beetje weinig duurzaam eigenlijk. De kleren gaan er snel verwassen uitzien, je bent veel meer water/stroom/waspoeder kwijt, om maar te zwijgen van de enorme berg was die je hebt dan. De was is niet echt mijn hobby, namelijk Maar ik trek wel elke dag een schone onderbroek aan :-p

Mikkie

Mikkie

14-10-2016 om 14:41

Gelukkig

Jij wel lieverdje, ik denk dat ik van sommigen hier het antwoord op die vraag echt niet wil weten

Moedervaneenmeisje

Moedervaneenmeisje

14-10-2016 om 14:45 Topicstarter

tja

Hahaha dat willen we ook niet weten.
Kan me niet voorstellen dat iemand 2 dagen een onderbroek aan heeft,of je kinderen ieks.
Ken zelf mensen die maar 1 keer per maand hun bed verschonen.
Nou hier iedere week en in de zomer om de 3 a 4 dagen.
Maar ja iedereen het zijne.

Triva

Triva

14-10-2016 om 15:47

Om de 3/4 dagen?

En dan zeker ook alles op 60 graden of meer wassen? Wat een milieuvervuiling en waterverspilling.

Moedervaneenmeisje

Moedervaneenmeisje

14-10-2016 om 17:23 Topicstarter

Tuurlijk

Om de 3 a 4 dagen in de zomer als we flink hebben gezweet in bed.
Goed lezen!!!!

Vesper Lynd

Vesper Lynd

14-10-2016 om 17:46

Een keer per maand

Dat red ik wel. In de zomer soms nog minder omdat ik dan de droger niet wil gebruiken en ik beddengoed altijd achter elkaar was en droog.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-10-2016 om 21:24

Tjo Vesper

Das wel erg karig.. Doe jezelf eens een extra set beddengoed cadeau zou ik zeggen.

Mijn beddengoed wordt minimaal eens per 4 weken verschoond. Het iedere maand namelijk wel prijs qua doorlekken. Probeer wel vaker maar dat schiet er toch vaak bij in.

En echt serieus iedere 3-4 dagen? Nee dat vind ik niet nodig.
Strijk je je beddengoed dan ook nog? Wat een werk....

Triva

Triva

14-10-2016 om 22:40

jaja

Dat flink zweten in bed stond er echt niet bij hoor dus hoe ik dat goed had kunnen lezen is mij een raadsel.

Ja ik vind dat erg veel, ook omdat ik 1x per week al veel vind

Ely

Ely

14-10-2016 om 23:10

O wat een heerlijk draadje

Voelt als gluren bij de buren

Geen idee hoeveel kleding iedereen hier heeft. In verhouding tot sommigen veel maar ik durf ter zwakke verdediging aan te voeren dat we niet zo goed op seizoen sorteren. Dat vrolijke gekleurde zomerrokje van dochter wat inmiddels wat aan de korte kant is doet het nu heel gezellig als combi met een dikke legging. Bij oudste zoon prijs ik de roljebroekop trend en bij jongste de stoere laarsjes . Kortom, wij rommelen lekker duurzaam door.

Nou ja wat dat betreft dan. Mijn beddengoed zit elke week in de was, ik vind het echt niet lekker liggen als het schmutzig is. Maar ik denk dat het wel heel erg per persoon verschilt qua transpireren en vettige huid enzo.

Ik heb trouwens geen systeem wanneer iets gewassen wordt of niet. Naast de vlek of stink of schmutzig aanleiding beland er hier ook nog weleens wat in de was omdat het eerst ergens anders was beland en kind gevraagd werd het op te ruimen. Dan is blijkbaar de wasmand handiger dan de kast

Hier komt trouwens geregeld een kindje spelen dat onaangenaam ruikt en er nogal verfrommeld uit ziet. Soms overvalt de geur me even en dan probeer ik me snel te herpakken. De hele familie ziet er zo uit, ieder zijn keus natuuurlijk maar ik zou het fijner vinden als het kindje lekker fris rook of gewoon niet zeg maat

niet fris ruiken

Niet fris ruiken hoeft niet te liggen aan mindere hygiëne. Bij sommige mensen ruikt het huis zelf kennelijk muffig, en dan ruiken de kleren van die mensen ook zo. Al zijn ze net gewassen, fris ruikt het niet.
Maar er zijn veel manieren om minder fris te ruiken. Als ik iets heb staan bakken of frituren kan dat voor mij soms ook een reden zijn mijn shirt in de was te gooien.

Groeten,

Temet

Half a twin

Half a twin

15-10-2016 om 17:45

7 wassen per week

2 trommels handdoeken, 2 trommels beddengoed, 1 trommel wit, 1 trommel licht en 1 trommel donkerbont. Dat is hier het streven en daar zijn de garderobes op afgestemd. Voor de zomer hebben de kinderen meer setjes dan voor de winter. Korte broeken zijn niet altijd te dragen dus die komen bovenop de gewone garderobe.
Af en toe nog een trommeltje met mooie fijne breisels die niet bij de standaard lichte of donkere was kunnen.
Gisteren stond ik te koken in mijn lievelingstrui, dat ging een beetje mis, spetterend vet laat vlekken achter en de geur van de trui is ook niet meer helemaal fris. Hij is rijp voor de wasmand maar straks doe ik hem toch weer even aan. Ik moet patat bakken, ga niet de volgende top een luchtje geven.

Morgaine

Morgaine

15-10-2016 om 19:58

Goh...

Ik heb werkelijk geen idee hoeveel wassen ik draai per week en of dat ondergoed is, of bovenkleding, of beddengoed. Ik was als ik vind dat mijn wasmand te vol zit. Gemiddeld 3 of 4 wassen per week, schat ik.

En we hebben genoeg kleding, maar ook niet heel veel. 3 of 4 broeken per persoon, en wel iets meer truien en shirts en andere bovenkleding.

Half a twin

Half a twin

15-10-2016 om 20:09

Streef naar 7

Iedere dag 1. Zonder droogtrommel moet ik iedere dag 1 was draaien en ophangen anders krijg ik het niet droog. Als het mooi weer is doe ik er ook gerust 2 dan kan alles buiten aan de lijn. Met in de zomer af en toe ook een rood/roze paarse was kom ik soms aan 9 in de week. Maar qua water en stroom streef ik naar 7.
Oudste heeft momenteel veel kleding. Ze is uitgegroeid dus dingen worden niet meer te klein maar ze krijgt wel ieder seizoen iets nieuws. Ze heeft ook een lievelingstrui die er afgedragen uitziet maar niet weg mag. Zo wordt de kast steeds voller en het streven van 7 wassen steeds makkelijker haalbaar.

Hanna

Hanna

17-10-2016 om 12:31

Weinig broeken zoon

Nee inderdaad, hij is te oud (14) voor de zandbak en voetballen vindt hij stom. Dus zijn broeken worden niet snel vuil en soms (meestal niet hoor) draagt hij ze een hele week. T-shirts moet hij wel vaker wisselen. Elke dag schoon ondergoed. We grijpen nooit mis, voor noodgevallen ligt er ook nog wel ergens een joggingbroek. Ik schiet trouwens ook niet in de stress van een vlekje. Zolang een vlek niet te opvallend is, mag hij van mij zo'n broek of shirt best aanhouden tot de avond.
Ik snap het niet zo goed hoor, 7 broeken voor een kind in de groei! 7 broeken die volgend jaar niet meer passen. Ik vind dat inderdaad heel veel. Zoveel heb ik er zelf misschien net, alle oudjes van de afgelopen jaren meegerekend.

Ik moet een beetje lachen om de mensen die zeggen dat een broek na twee dagen niet fris meer ruikt. Heb je dan niet iets onder de leden daar beneden? Ik heb daar in elk geval echt geen last van hoor. Zelfs niet als ik mijn neus in het kruis druk, en mijn collega's doen dat echt niet bij mij. Ik draag mijn broeken meestal 4 of 5 dagen, soms zefs langer. T-shirts en bloezen draag ik meestal 2 of 3 dagen, ligt eraan of ik veel zweet of dat ik iets heb gekookt wat in mijn kleren gaat zitten.

Marjoleine64

Marjoleine64

17-10-2016 om 13:33

Gluren bij de buren

Mijn zoons (inmiddels grote pubers) hebben altijd best veel kleding gehad. Nu nog denk ik. Een paar spijkerbroeken (3 voor dagelijks gebruik, en nog 1 of 2 oude voor scouting en noodgevallen). Een flinke stapel shirts (wordt langzaam groter nu ze nergens meer uitgroeien maar wel af en toe wat nieuws erbij willen). En ruim voldoende ondergoed/sokken zodat ik niet gedwongen ben om te wassen als het bijna op is. 2-3 vesten, en een joggingbroek voor relaxed thuis. En daarnaast nog het spul voor speciale activiteiten (oude broeken voor scouting, nette overhemden en pak voor muziek).
Ik draai een keer of 7 per week een was (4 pers): beddengoed iedere 2 weken ('s zomers of bij ziekte/verkoudheid wat vaker), handdoeken gaan na 4-5 dagen in de was of na het sporten. Dat maakt ieder weekend 2-3 trommels op 60 graden. Dan nog kleding: 1x (spijker)broeken+sokken, 1xdonker tricot (shirts, ondergoed, pyama's), 1x licht, en vaak nog wel iets. Maar ik heb dan ook bewust geen extra grote machine (ik denk 6.5 kg), ik was liever iets vaker met een volle trommel netjes gesorteerd dan minder vaak of minder vol.

Post

Post

17-10-2016 om 14:03

maar

"Ik moet een beetje lachen om de mensen die zeggen dat een broek na twee dagen niet fris meer ruikt. Heb je dan niet iets onder de leden daar beneden? Ik heb daar in elk geval echt geen last van hoor. Zelfs niet als ik mijn neus in het kruis druk, en mijn collega's doen dat echt niet bij mij. Ik draag mijn broeken meestal 4 of 5 dagen, soms zefs langer. "

Maar dat is meestal het probleem, je ruikt jezelf niet. Niet zoals mensen hun eigen huisdieren niet ruiken en een ander wel.
Ik zou eerder denken aan een muffe huidlucht dan aan een probleem van onder, al kom ik luchtjes van onder best vaak tegen in mijn werk en dat zijn toch heel gewone mensen en ik kom met mijn hoofd echt niet in hun kruis terecht (krijg even beeld)

Mijn eigen kinderen, ooit klein, groeiden niet zo hard, dus broeken gingen wel wat langer mee dan 1 seizoen of jaar. Maar ook dan wil je wel eens wat afwisseling denk ik. De reden is voor mij geen issue: als mensen het niet kunnen betalen, niet anders willen, het verspilling vinden of gewend zijn of wat dan ook, dan is dat hun goed recht uiteraard, dat maakt me niets uit. Maar dat het niet te ruiken is is dus niet in alle gevallen mijn ervaring.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-10-2016 om 14:24

Niet begrijpen?

Nou het is niet zo moeilijk.
1. Ik wil niet misgrijpen.
2. Ik zit hiet heel ruim in de tijd, dus de was staat toch nog wel eens onder druk hier.
3. Ik weiger ivm 1. En 2. Mijn kind vieze kleren aan te trekken. Midden op de dag omkleden doen wij trouwens maar zelden.
4. Een paar broekjes extra is voor mij geen aderlating. Omdat ik liever wat extra uitgeef voor wat meer rust in de tent, broeken zelden meer dan 20 euro per stuk hoeven te kosten met een enkele uitschieter naar 30-40 euro, het meestal combimaten zijn waardoor ie er 2-3 jaar meedoet als ie niet tussendoor al een gat erin gedraaid heeft, en ik een dankbaar goeddoel heb waar de afdankers naar toe kunnen. En dat allemaal voor een tientje in de maand.

Daarom dus.

Beertje

Beertje

21-10-2016 om 13:03

Top draadje

Leuk dit idd beetje gluren bij de buren.....
Mijn stief kinderen zijn vier dagen bij ons, dus vier setjes kleding. Wel veel onderbroeken en sokken. Ze mogen max 2 dagen iets aan tenzij alles onder de shit zit dan hop in de was, maar sokken hemden en onderbroek dagelijks na douchen schoon aan. Eigen kinderen hebben 7 setjes die zijn er altijd. Beddengoed kinderen eens in de 14 dagen en eigen wekelijks. Ook in de zomer soms vaker ivm zweet. En soms vaker ivm knoeien tijdens het sporten. En ik gebruik ook niet dagelijks een nieuwe douche handdoek. Ieeeeuuuuwwww hahaha

Beertje

Beertje

21-10-2016 om 13:03

Trouwens gebruiken mensen nog washandjes????

Taruh

Taruh

21-10-2016 om 13:07

Beertje: ja

ja wij gebruiken washandjes, omdat we niet dagelijks douchen maar ons wel dagelijks wassen.

Mikkie

Mikkie

21-10-2016 om 13:25

washandjes

Ja om onder de douche mee te wassen. Of gebruik jij dan een spons ofzo? Ik gebruik washandjes dan weer nooit aan de wastafel, wel vroeger bij mij ouders thuis.

Handwas

Handwas

21-10-2016 om 13:57

Was handjes

Ik gebruik mijn eigen hand als was hand, gaat prima.
Br, geklooi met een washandje aan een wastafel, liever ga ik even onder de douche.

Taruh

Taruh

21-10-2016 om 14:07

Handwas (ot)

niet bij mij thuis hoor, dan ga je liever bij vrienden onder de douche.

Ik ga het pas aanpassen als dochter puber af is. (Ze moet nog echt puber worden) Gaat me enorm schelen op de waterrekening.

Ik was met een washandje

Ik was met een washandje

22-10-2016 om 10:12

WIj gebuiken allemaal een washandje. Vettel, wat is daar mis mee?

Beertje

Beertje

01-11-2016 om 11:17

Mis...?

Niks mis met een washandje hoor..... Ik vroeg het mij gewoon af...
Wij gebruiken allemaal in de ochtend een washandje om die soep uit de ogen te werken en de kinderen in de avond onder de douche een. Wij zelf wassen ons met de hand zonder washandje. Ik was gewoon benieuwd vandaar mijn vraag.

Patriesie

Patriesie

03-11-2016 om 19:42

ehhmm

Mijn dochter van zes heeft best veel kleren. Toch zeker 5 of 6 jurken (naast de zomerjurken) en op zijn minst een stuk of 6 rokjes. Maillots en leggings zou ik niet weten. Ik denk 5 van elk? longsleeves een stuk of 10 en t-shirts met korte mouw nog wel meer. En dan nog vestjes, bolero's en natuurlijk voldoende ondergoed. Sokken heeft ze er ook een heleboel van maar die draagt ze niet zoveel omdat ze meestal een maillot draagt in de winter en in de zomer blote benen of een legging met blote voeten.

Mijn zoon van 12 heeft 5 lange broeken (spijker), 1 korte sportbroek en 1 lange voor de gym. Een stuk of 6 T-shirts voor gewoon en 2 voor gymles, longsleeves denk ik 5 of 6 en 2 truien (sweaters met capuchon). Bij zijn vader heeft hij ook nog een paar shirts maar ik heb geen idee hoeveel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.