Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoe doen jullie dit?


1x thuisgelaten en kind op dat moment volledig overstuur wakker geworden. 
Een buurtgenoot ging nog geen 100 meter verderop een brood halen, liet 6 mnd oude baby thuis en daar brak brand uit. Voor mij een dikke nee als het om alleen thuislaten gaat. Dan maar eerder wakker maken of eerder in bed.

Kind in de buggy laten slapen, zo doe ik het hier. Of eerder op bed, rond 11.00/11.30.

Buren vragen om je kind mee te nemen. Ik zou mijn kinderen niet 10 minuten alleen durven te laten. Ik kan ons huis zien op het schoolplein, dus ik zou het wel aandurven. 

---

---

09-11-2021 om 14:46

Amaranth schreef op 08-11-2021 om 21:47:

[..]

Dit!

No way dat ik kind alleen thuis liet. Het zal maar net die dag voor het eerst bedenken dat ie zich over de rand van zijn bed gaat slingeren. En jij bent er dan niet.

als jij diep in slaap bent of bezig in de schuur merk je dat ook niet. Zorg dat je kind ook veilig is als het zich uit bed slingert (of wees dat voor en zorg dat dat niet kan). 

--- schreef op 09-11-2021 om 14:46:

[..]

als jij diep in slaap bent of bezig in de schuur merk je dat ook niet. Zorg dat je kind ook veilig is als het zich uit bed slingert (of wees dat voor en zorg dat dat niet kan).

Mijn kinderen hebben beiden tot 2e bij ons op de kamer geslapen, dus ja dat merkte ik wel als ik sliep hoor.

---

---

09-11-2021 om 15:31

Amaranth schreef op 09-11-2021 om 15:25:

[..]

Mijn kinderen hebben beiden tot 2e bij ons op de kamer geslapen, dus ja dat merkte ik wel als ik sliep hoor.

Veel kinderen waar het hier om gaat zijn ouder dan 2 en veel kinderen slapen op die leeftijd op hun eigen kamer. 

--- schreef op 09-11-2021 om 15:31:

[..]

Veel kinderen waar het hier om gaat zijn ouder dan 2 en veel kinderen slapen op die leeftijd op hun eigen kamer.

--- schreef op 09-11-2021 om 15:31:

[..]

Veel kinderen waar het hier om gaat zijn ouder dan 2 en veel kinderen slapen op die leeftijd op hun eigen kamer.

Yup, die kunnen sowieso klimmen. Dus niet alleen laten.

Ik zie bij school vele slapende broertjes en zusjes achterop de fiets, voorop de fiets, in de draagzak, buggy kinderwagen. Dat is dus de oplossing. 

LawfulLark45

LawfulLark45

09-11-2021 om 16:31

--- schreef op 09-11-2021 om 14:46:

[..]

als jij diep in slaap bent of bezig in de schuur merk je dat ook niet. Zorg dat je kind ook veilig is als het zich uit bed slingert (of wees dat voor en zorg dat dat niet kan).

Maar dan hoor je in ieder geval je kind meteen brullen en dan kun je direct aan het troosten slaan of de dokter bellen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.