Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoe doen jullie dit?


BlueFawn schreef op 08-11-2021 om 16:20:

[..]

Maar dan moet je oudste kind dus ook altijd opschieten. Want je bent dan toch al met al 12 minuten van je baby weg. Vind ik best lang

Ik was altijd te laat op school… 

Maar klopt, ik vond het ook niet comfortabel.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

08-11-2021 om 16:28

Kind mee. Voor mij was dat een no-brainer. Een jong kind laat je niet alleen thuis, ook niet "maar" een paar minuten. Zo'n briefje in je zak is schijnveiligheid. Stel dat je een ongeluk krijgt, voordat een verpleegkundige in je zakken gaat zoeken ben je zo een half uur of langer verder.

In de praktijk was het een aantal weken lastig, en daarna had jongste een nieuw ritme gevonden.

Ik liet de jongste slapen als ze nog sliep. School was dichtbij en het is misschien 5 keer voorgekomen. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

08-11-2021 om 16:59

GinnyTwijfelvuur schreef op 08-11-2021 om 16:23:

[..]

Ik was altijd te laat op school…

Maar klopt, ik vond het ook niet comfortabel.

Nee dat snap ik! Maar het is allemaal goed gekomen lijkt mij.

Eerder op bed leggen. Mijn peuter laat ik meestal rond 11.30 eten en dan rond 12 uur zijn bed in, dan is hij rond 13.30 wel wakker en kunnen we om 14:00 zijn broer gaan halen

Jippox schreef op 08-11-2021 om 12:54:

Bedenk dat je jongste net nadat jij de deur uit bent wakker schrikt uit een nare droom en hoe jij je dan voelt als je thuiskomt en daar een volstrekt overstuur kind aantreft.
En dat is dan nog een redelijk onschuldig voorbeeld...
Dus alleen thuis laten? Ik zou het gewoon echt niet doen.
En ja het blijft gedoe en gehannes. Je kunt rommelen met slaapjes, kind in kinderwagen laten slapen, iemand vragen om even op te passen of met een andere ouder uit de buurt afspreken dat die je kind ophaalt.

Ik ben vast een volstrekt ontaarde moeder, maar wat een gemuts. Dan wordt zo'n kind toch 10 minuten later getroost? De wereld vergaat niet. (En de kans op brand etc is echt minimaal). 

Je moet natuurlijk wel naar je kind kijken: heb je er eentje die gezellig in zijn bed gaat zitten spelen, geen probleem. Heb je er eentje die met slaapzak en al uit bed klimt en de boel op stelten zet, dan een andere oplossing zoeken.

Zijn er geen buurkinderen met wie hij/zij kan meelopen?

LawfulLark45

LawfulLark45

08-11-2021 om 19:31

Ik legde jongste altijd in de buggy te slapen, en dan nam ik hem slapend en wel mee naar school om oudste te halen.

Mijn dreumes slaapt no way in de wagen, laat staan dat hij zich van bed over laat zetten en fijn verder slaapt.

Ik denk dat ik tegen die tijd inderdaad maar gewoon tijd aanpas dus eerder erin
Hier is continu volgens mij tot 14.15

hier liet ik de jongste slapen in zijn bedje, via mijn telefoon kon ik op de babyfoon met camera kijken, buurvrouw had de sleutel. Voilla 

---

---

08-11-2021 om 20:43

zo snel mogelijk iemand vinden wiens kind jij naar school brengt waar die jouw kind mee naar huis neemt.maar je kunt ook het ritme van jongste veranderen. Eerder op want oudste moet naar school en dus ook eerder in bed. Net zomertijd.

Jongste gaat er extra vroeg in (half 12 eten, 12 uur bed) en dan maak ik hem wakker om 13:40. Het is niet anders. 

Tja, dan maar liever een muts. Maar zo heb ik het bij mijn viertal gedaan. Ik vond het altijd heel belangrijk om mijn kinderen -zeker op die heel jonge leeftijd- te laten voelen dat er altijd iemand voor ze was. Dus '10 minuten in angst of hevig verdriet laten huilen'... Nee dan vergaat jouw of mijn wereld natuurlijk niet, gevoelsmatig die van dat kind waarschijnlijk wel. Ieder zijn keuze en aanpak...

mijn oudste is inmiddels marinier dus echt watjes worden ze er in ieder geval niet van 😃

Lady-Voldemort schreef op 08-11-2021 om 19:31:

Ik legde jongste altijd in de buggy te slapen, en dan nam ik hem slapend en wel mee naar school om oudste te halen.

Dit!

No way dat ik kind alleen thuis liet. Het zal maar net die dag voor het eerst bedenken dat ie zich over de rand van zijn bed gaat slingeren. En jij bent er dan niet.

Ik liet jongste in de wandelwagen slapen en ging lopend of ik legde hem vlak voor vertrek van bed over in de maxicosi om met de auto te kunnen gaan en dan keek hij zelf maar of hij verder sliep of niet. En de macicosi kon ook op het onderstel van de wandelwagen, dus mee het schoolplein op kon dan alsnog. 

Ik ben ook nooit even naar binnen geweest voor een pak melk met kinderen in de auto. Dan zette ik de maxicosi in de winkelwagen (Ik had toch alleen maar 1 pak melk nodig, dus lekker makkelijk). Kost nauwelijks extra tijd en voelde veel veiliger.

Een baby kun je in de maxicosi meenemen, maar als ze wat ouder zijn werkt dat niet meer.
Mijn jongste was bijna 2 toen de oudste naar school ging. Ik heb echt m'n best gedaan om zijn ritme te verschuiven en zo buiten de ophaaltijd te komen, maar het werkte niet. En wakker maken leverde een vreselijk chagrijnig kind op. 
Dus toch maar laten slapen en snel heen en  weer. De kans op brand leek mee minimaal een als ik een ongeluk zou krijgen kon ie beter veilig in z'n bed liggen dan meegaan in het ongeluk. 
Nu had ik wel een kind dat zeker 2 uur sliep, en vaak pas zo'n 3 kwartier van te voren ging slapen. En die nooit wakker werd met een boze droom en al veel eerder uit z'n bed was geklommen, dus een laag bedje had, op een kamer waar hij niet uit kon. En altijd als hij wakker werd begin hij wat te kletsen, en wat spelen op z'n kamer, dus mocht hij toch eerder wakker worden dan zou het geen probleem zijn. 
Ik denk dat veel afhangt van wat voor kind je hebt, hoe het reageert, hoe het slaapt. Wat bij de een werkt werkt niet bij een ander. Bij ons was dit de best passende oplossing. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.