Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Even een hart onder de riem nodig


Leene

Leene

05-04-2022 om 23:44

Kipspies schreef op 05-04-2022 om 22:01:

[..]

Een speltherapeut, gaat dat via de huisarts? Ik ga eens op onderzoek uit.

Nee wij hebben via school de naam gekregen van een goede speltherapeute en ons aangemeld. Dat werd toen een gedeelte uit de aanvullende verzekering vergoed ( ik dacht via alternatieve therapie of zo?? ) maar wij hebben ook een gedeelte zelf moeten betalen. Kijk je verzekering even na. Het is al wel weer 7 jaar geleden dus ik hoop dat het nog zo werkt. Of kijk eens op de site van speltherapeuten.

To, heel kort, praktische informatie. Wij hebben de speltherapie via de huisarts gevonden. En werd vergoed door het gebiedsteam van de gemeente. Dit was 2 jaar geleden.

Kipspies

Kipspies

07-04-2022 om 07:15 Topicstarter

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga eens informeren. Deze week gaat hey overigens tot nu toe verder goed. Ikzelf ben ook weer redelijk in mijn element, mede door mijn draadje hier.
Het scheiden komt dan voort uit het gevoel dat mijn oudste niet goed kan aarden in dit gezin. Maar goed, met mijn jongste kind gaat ze net zo om en die hoort toch echt bij mij. Ook al zouden wij gaan scheiden.
Alleen is het dan misschien minder druk voor haar. 
En soms ben ik weleens benauwd voor de toekomst; als alles in de puberteit zit, of dat wel goed komt dan. 

Kipspies schreef op 07-04-2022 om 07:15:

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga eens informeren. Deze week gaat hey overigens tot nu toe verder goed. Ikzelf ben ook weer redelijk in mijn element, mede door mijn draadje hier.
Het scheiden komt dan voort uit het gevoel dat mijn oudste niet goed kan aarden in dit gezin. Maar goed, met mijn jongste kind gaat ze net zo om en die hoort toch echt bij mij. Ook al zouden wij gaan scheiden.
Alleen is het dan misschien minder druk voor haar.
En soms ben ik weleens benauwd voor de toekomst; als alles in de puberteit zit, of dat wel goed komt dan.

Maar je oudste kind heeft helemaal geen herinneringen meer aan de periode voordat ze dit gezin had. En ze heeft ook geen ander gezin. Een scheiding lijkt me echt veel traumatischer voor beide kinderen en absoluut niet de oplossing.

Over de puberteit valt echt nog niks te zeggen. Er zijn kinderen die als kind heel lief en makkelijk waren die veranderen in vreselijke pubers en kinderen die met de jaren juist beter hun draai vinden in het leven. Het is ook niet zinvol om je daar nu al zorgen over te maken. Geniet van wat je nu wel hebt en kijk naar wat je op dit moment voor haar kan doen voor zover mogelijk en redelijk.

Soms kan het zo helpen alles even op te schrijven, jezelf terug te lezen en dan te bedenken ‘waar ben ik in hemelsnaam mee bezig’. Klinkt alsof je dat bereikt hebt en dat je geholpen heeft. 

En die puberteit? Komt ook wel weer. Er zijn altijd beren op de weg te bedenken, maar je weet pas wat voor beren (grizzly, bruine of knuffelberen) het zijn als je daar bent. Misschien valt het mee. Misschien niet. Je daar druk over maken helpt je nu niet, en straks ook niet. 

Biebel schreef op 07-04-2022 om 10:38:

Soms kan het zo helpen alles even op te schrijven, jezelf terug te lezen en dan te bedenken ‘waar ben ik in hemelsnaam mee bezig’. Klinkt alsof je dat bereikt hebt en dat je geholpen heeft.

En die puberteit? Komt ook wel weer. Er zijn altijd beren op de weg te bedenken, maar je weet pas wat voor beren (grizzly, bruine of knuffelberen) het zijn als je daar bent. Misschien valt het mee. Misschien niet. Je daar druk over maken helpt je nu niet, en straks ook niet.

Wat leuk. Die ga ik onthouden. Ik voorzie nog wel eens grizzly beren en ontmoet dan een knuffelbeer 😀

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.