Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-03-2024 om 11:29
Tips welkom:
Berichtje is ook een uiting van frustratie omdat ik met de handen in mijn haar zit.
Onze dochter word aankomend september jaar.
Ze is enigs kind, een lief, leuk en sociaal kind. Doet het prima op school.
Ze kan zichzelf alleen niet vermaken, ja met een vriendinnetje of buurmeisje, met onze honden of iets wat een beeldscherm heeft. Maar niet zelfstandig ...
Speelgoed tot in den treure. Nergens word alleen mee gespeeld.
Speelafspraken zijn 9 van de 10 keer bij ons thuis.... deels heb ik het idee vanuit andere ouders dat het lekker makkelijk is, vaak dezelfde kinderen over de vloer.
Ik kan geen nee zeggen, ik doe dit voor mijn dochter.
'Vroeger' in mijn jeugd was het spelen meestel om en om .... Het hoeft niet op een weegschaal maar ik vind het ook wel eens prettig om het rijk alleen te hebben en geen slagveld in huis te hebben.
Nu gaan we verhuizen naar een andere woning binnen hetzelfde dorp, een kluswoning.
Ik kan niet ongestoord even schilderen of er word weer aandacht gevraagd in vorm dat ik moet kijken, iets wil niet....
Mag bij wijzen allang blij zijn als ik 20 minuten even ongestoord kan stofzuigen.
Het slokt me op en zuigt me letterlijk leeg.
Voel me op en moe.
Een dag dat ik alleen met onze dochter als school weer een studiedag heeft geeft me bij de start van de dag het gevoel van; wat moet ik NU weer verzinnen om vandaag te doen. Ik vind het geen ontspanning.
Daarnaast is ze elke ochtend rond 05.30-06.15 uur wakker en wij dus ook. Ook alles al voor geprobeerd.
Ze krijgt overigens genoeg aandacht, positieve aandacht, positieve stimulans e.d. We doen geregeld met het gezin wat leuks, spelletje, kinderboerderij, ergens heen en noem maar op.
Hoe gaat dit bij andere gezinnen thuis waarvan het kind alleen is.
08-03-2024 om 21:33
er is ook gewoon een verschil in wat mensen (kinderen) nodig hebben. Ik wilde heel graag met rust gelaten worden. Mijn zusje wilde heel erg vermaakt en bezighouden worden en haar verhaal kwijt. Als je 2 introverte ouders hebt en een extravert kind lijkt me dat best zoeken soms.
Mijn moeder wilde aan de ene kant graag dat we naar beneden kwamen en aan de andere kant had ze behoefte aan eigen ruimte. Ze is een fantastische moeder, maar dat dat zoeken is, snap ik wel.
08-03-2024 om 21:45
Doemijdieglazenbol schreef op 08-03-2024 om 21:33:
er is ook gewoon een verschil in wat mensen (kinderen) nodig hebben. Ik wilde heel graag met rust gelaten worden. Mijn zusje wilde heel erg vermaakt en bezighouden worden en haar verhaal kwijt. Als je 2 introverte ouders hebt en een extravert kind lijkt me dat best zoeken soms.
Mijn moeder wilde aan de ene kant graag dat we naar beneden kwamen en aan de andere kant had ze behoefte aan eigen ruimte. Ze is een fantastische moeder, maar dat dat zoeken is, snap ik wel.
Is ook zo.
In dat overvolle huishouden kon ik wel gewoon naar boven vertrekken als ik daar zin in had en als ik toch aanspraak nodig had (als introvert hebben dat soms toch ook wel) liep ik gewoon een rondje huis, er gebeurde altijd wat.Ik kan me wel voorstellen dat voor een kind dat dat nodig heeft (ons kind dus), ons huishouden maar oersaai is.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.