Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-03-2012 om 20:41
Mijn dochter van 8 vertelde een paar dagen geleden dat ze stiekem een sexfilmpje op internet had gezien. Ik was er blij mee dat ze me dit eerlijk vertelde. Wat ik vreemd vond, is dat ze zei dat het haar ook wel lekker leek (het filmpje ging over orale sex....)
Ik ben gaan doorvragen en vandaag vertelde ze iets waar ik erg van geschrokken ben. Ca. 1/2 jaar geleden heeft een buurjongetje aan haar gevraagd de bosjes in te gaan en haar broek uit te doen. Dit vond ze wel vreemd en eerst wilde ze niet echt. Hij zei dat het een leuk spelletje was. Dus ze ging ermee door. Hij heeft toen aan haar vagina gelikt en zij heel even aan zijn piemel. Dit schijnt (volgens haar zeggen) een paar keer gebeurd te zijn.
Ik krijg niet de indruk dat het een trauma is voor haar. Ze deed er nogal lacherig bij. Ze is vrij grenzeloos en ze is moeilijk lerend waardoor ze op sociaal gebied ook enigzins achterloopt. Maar ze heeft wel veel interesse in sex.
Wat moet ik hier allemaal mee en vinden jullie dat ik nog met de ouders van dat buurjongetje moet praten? Niet om een schuldige aan te wijzen, maar gewoon om hun ook op de hoogte te stellen van wat er gebeurd is.
alvast bedankt voor het lezen van mijn berichtje.
21-04-2012 om 07:39
'tegenwoordig'
in het jaar dat Galaxias en ik eindexamen deden waren er bij de diploma uitreiking twee meiden met een dikke buik, 15/16 jaar.
Toen ik op de lagere school in de zesde klas zat (1976) kregen er drie meisjes al een prikpil. Van een meisje wist eigenlijk iedereen wel dat haar vader dingen deed die vaders normaal niet met dochters doen.
Wij mochten nog met 16 trouwen, en dat gebeurde ook regelmatig, al dan niet vanwege kind, of anders kwam die zwangerschap snel na de bruiloft wel.
In brugklas 2 was er ook eentje zwanger.
Hoezo 'tegenwoordig'?