Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-04-2025 om 13:31
Ik was pas bij de huisarts omdat mijn dochter weinig uithoudingsvermogen heeft en ze raakt snel buiten adem. Gelukkig is alles goed met haar longen en hart. Het enige wat de huisarts zei was dat ze moest afvallen. Ze is namelijk een goede 15 kilo te zwaar voor haar lengte en leeftijd. Dit heeft die alleen tegen mij verteld en niet tegen mijn dochter. Ik schrok hier best van. Want mijn dochter is misshien een beetje mollig, maar je ziet niet dat ze overgewicht heeft. Maar hoe pak ik dit aan? Ik wil een afspraak maken met de dietiste, maar ik wil ook niet dat mijn dochter een eetstoornis aangepraat krijgt.
20-04-2025 om 19:54
Valeria schreef op 20-04-2025 om 19:20:
[..]
Er stat nota bene dat je geen extra eiwit nodig hebt als je al gevarieerd eet...
Er staat mogelijk kom je er aan. En er wordt een voorbeeld gebruikt van iemand van 70kilo. Je begrijpt ook wel dat iemand van 50 kg makkelijker zijn eiwitten binnenkrijgt via een gevarieerd dieet dan iemand van 100kg. Elk persoon moet het voor zichzelf berekenen.
20-04-2025 om 20:56
Valeria schreef op 20-04-2025 om 19:17:
gelukkig heb ik geen ijzertekort en ging het me ook niet om ijzer maar om zuivel. Meestal eet ik iets anders op brood.
Dubbel is niet nodig
20-04-2025 om 20:57
Anoniemvoornu schreef op 20-04-2025 om 20:56:
[..]
Maar je benoemt zelf appelstroop ( de meeste bestaan meer dan de helft uit suiker ), het enige gezonde in appelstroop is de ijzer... in een topic over overgewicht is dat toch bijzonder..
21-04-2025 om 08:24
Nog even on topic. Hoe ouder je dochter wordt met overgewicht en later wilt gaan afvallen dat ze allemaal extra huid overhoudt. Nu zit ze nog in de groei.