FruitMoeder
31-01-2025 om 07:27
Blinde vlek hebben voor het (wan)gedrag van je kind
Mijn dochter (7 jaar) en een vriendinnetje van haar kregen maandag ''straf'' omdat ze met elkaar praatte terwijl de juf al 3 keer had gezegd dat ze moesten stoppen. Ze werden uiteindelijk uit elkaar gezet. Ik kwam gisteren de moeder van het vriendinnetje tegen en haar gezicht stond op oorlogsstand. Blijkbaar had die ''straf'' veel indruk op haar dochter gemaakt en die moeder was van mening dat mijn dochter een slechte invloed op haar dochter was. Ik heb gelijk gezegd dat haar dochter toch ook mee deed.
Maar nee hoor dat zou haar dochter nooit doen. Mijn dochter was gewoon een stoorzender. Ik heb toen maar met mijn ogen gerold en ben weggelopen. Maar nu vraag ik mij af waarom zoveel ouders een blinde vlek hebben voor het gedrag van hun eigen kind. Hoe moet je hier als andere ouder mee omgaan?
Kaartje1
31-01-2025 om 07:33
nou wat raar zeg. Ook een hele normale 'straf' vind ik.
Maar geen idee hoe je met zulke ouders om moet gaan. Ik denk altijd maar die hebben vast een gebrek 🙈
Roos57
31-01-2025 om 07:42
Met je ogen rollen?
Maar misschien is het wel echt zo . Is dat meisje heel rustig en gaat ze mee met druk gedrag .
FruitMoeder
31-01-2025 om 07:56
Roos57 schreef op 31-01-2025 om 07:42:
Met je ogen rollen?
Maar misschien is het wel echt zo . Is dat meisje heel rustig en gaat ze mee met druk gedrag .
Dan hoeft zij mijn kind nog niet uit te maken voor boeman. Haar dochter doet toch ook vrolijk mee.
Due-scimmie
31-01-2025 om 07:57
Met je ogen rollen?
Dan nog is dat niet de verantwoordelijkheid van de dochter van to, maar van dat andere meisje.
Aviendha
31-01-2025 om 08:00
Met je ogen rollen?
Dan nog hoeft die moeder zich niet zo te gedragen tegen een andere moeder. Beetje overdreven voor kletsen in de klas en uit elkaar gezet worden, dat gebeurt toch zo vaak?
Mijn 3,5 jarige zoon is best ondeugend en ik heb daar geen blinde vlek voor. Hij is vaak de aanjager van chaos (keihard lachen en wegrennen met een sliert kinderen erachteraan). Weet niet hoe ik zou reageren als andere ouders bij mij komen huilen dat Pietje een slechte invloed heeft. Die kinderen willen toch zelf mee doen?
BlairW
31-01-2025 om 08:00
Met je ogen rollen?
Dan nog zat het meisje te praten na 3 keer waarschuwen van de juf. En kreeg daar terecht straf voor.
TO, lastig is dat. Ik ken er ook wel een paar, negeer het vooral. Gewoon niet op in gaan. Ik ga zelf altijd uit van het tegenovergestelde, dus juist dat mijn kind iets wel doet.
Caroline80
31-01-2025 om 08:05
Mijn zoon is een heel braaf kind. Maar als hij ergens voor gestraft zou worden, zou ik nog steeds niet zo iets hebben dat kan hij niet gedaan hebben. Dan ga ik het gesprek met hem er over aan. Ik zeg ook nooit tegen anderen "Dat zou hij nooit doen", maar "Dat had ik niet van hem verwacht, maar ik was er niet bij, dus misschien heeft hij het wel gedaan."
Moxxie
31-01-2025 om 08:09
Ik zou tegen zo'n moeder zeggen dat ik me daar niet in ga mengen. De juf was erbij en die heeft het opgelost, en verder moet je het niet groter maken dan het is.
Anoniemvoornu
31-01-2025 om 08:18
Caroline80 schreef op 31-01-2025 om 08:05:
Mijn zoon is een heel braaf kind. Maar als hij ergens voor gestraft zou worden, zou ik nog steeds niet zo iets hebben dat kan hij niet gedaan hebben. Dan ga ik het gesprek met hem er over aan. Ik zeg ook nooit tegen anderen "Dat zou hij nooit doen", maar "Dat had ik niet van hem verwacht, maar ik was er niet bij, dus misschien heeft hij het wel gedaan."
Mischien? Als de juf het constateerd mag je er toch wel vanuit gaan dat het gebeurd is /gedaan is door kind. Zou toch vreemd zijn als je tegen juf gaat zeggen ja mischien ik was er niet bij ....
Herfstappeltaart
31-01-2025 om 08:24
Met je ogen rollen?
Doe niet zo raar. Dan kan die moeder haar hele leven doorbrengen met iedereen de schuld te geven van waarin haar dochter "meegaat". Ze gaat toch echt zelf mee hoor.😏
Roos57
31-01-2025 om 08:26
FruitMoeder schreef op 31-01-2025 om 07:56:
[..]
Dan hoeft zij mijn kind nog niet uit te maken voor boeman. Haar dochter doet toch ook vrolijk mee.
Het gaat over blinde vlek hebben
Toch ?
Anoniemvoornu
31-01-2025 om 08:27
BlairW schreef op 31-01-2025 om 08:00:
[..]
Dan nog zat het meisje te praten na 3 keer waarschuwen van de juf. En kreeg daar terecht straf voor.
TO, lastig is dat. Ik ken er ook wel een paar, negeer het vooral. Gewoon niet op in gaan. Ik ga zelf altijd uit van het tegenovergestelde, dus juist dat mijn kind iets wel doet.
Echt he ik zou ook met mijn ogen rollen, als je als ouder dan gaat wijzen met vingertjes naar andere kinderen, je kind zat te kletsen/verstoorde de les maakt niet uit met wie of wat. En zeker als juf het zo netjes oplost , ze haalde de 2 kletskousen uit elkaar.
Agen
31-01-2025 om 08:28
Herfstappeltaart schreef op 31-01-2025 om 08:24:
[..]
Doe niet zo raar. Dan kan die moeder haar hele leven doorbrengen met iedereen de schuld te geven van waarin haar dochter "meegaat". Ze gaat toch echt zelf mee hoor.😏
Hoeft niet. Een van mijn kinderen is ook wel eens hevig verontwaardigd thuisgekomen in zo’n situatie. Ander kind bleef de clown uithangen en het enige wat hij deed, was vragen of die ander daarmee op wilde houden. De juf sprak ze vervolgens allebei aan en haalde ze uit elkaar. (Ik snapte mijn kind best dat hij daar verontwaardigd over was, maar heb ook hem gezegd dat de actie van de juf precies bereikte wat hij wilde: dat hij geen last meer had van die ander. Daarmee was het klaar.)
Roos57
31-01-2025 om 08:30
Agen schreef op 31-01-2025 om 08:28:
[..]
Hoeft niet. Een van mijn kinderen is ook wel eens hevig verontwaardigd thuisgekomen in zo’n situatie. Ander kind bleef de clown uithangen en het enige wat hij deed, was vragen of die ander daarmee op wilde houden. De juf sprak ze vervolgens allebei aan en haalde ze uit elkaar. (Ik snapte mijn kind best dat hij daar verontwaardigd over was, maar heb ook hem gezegd dat de actie van de juf precies bereikte wat hij wilde: dat hij geen last meer had van die ander. Daarmee was het klaar.)
Een van mijn super lieve rustige kinderen kreeg ook altijd 1 van de drukste kinderen naast zich .
Bakblik
31-01-2025 om 08:34
Ik zou vooral uitdragen dat het niet blijven waar het hoort: op school!
Jij was er niet bij, die andere moeder was er niet bij de juf heeft het gezien en heeft maatregelen genomen. Meer is het niet. Ik zou DAT vooral ook benoemen tegen die moeder.
Wat op school gebeurt dat heb je als ouders geen invloed op en als je kind daar geen grote schade van oploopt is het niet aan ouders om daar iets van te vinden.